JanM

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

geen meldingen van binnenkomende whats app of sms Samsung S4 na onderhoudswerkzaamheden

Beste,

Sinds jullie deze zomer in zeeland (hoogseizoen) besloten om onderhoud te gaan doen aan jullie netwerk, waardoor op veel plaatsen in zeeland niet meer gepint of gebeld kon worden, krijg ik via het mobiele netwerk geen meldingen meer van binnenkomende berichten. ik moet dus eerst whats app openen, vervolgens het gesprek openen, en dan een aantal seconden wachten voor ik nieuwe berichten binnenkrijg.. hetzelfde geldt voor berichten.

ik heb al vanalles geprobeerd zoals een push notification fixer, spaarstand op telefoon uitzetten, maar niks werkt.

zodra ik smiddags thuis kom en mijn wifi aan zet, krijg ik 20 meldingen achter elkaar van email, whats app en smsjes die binnenkomen, die blijkbaar soms al uren hiervoor zijn verzonden. Via wifi lijkt het goed te gaan, maar ook hier komen af en toe wel berichtmeldingen binnen, en meestal niet.

heb mijn telefoon al een keer een factory reset gegeven, maar dit maakt geen verschil. op mij scherm staat dat ik een 4g verbinding heb, zowel op het werk (Rotterdam) als thuis (Walcheren,Zeeland). de problemen zijn door heel nederland hetzelfde.

Hoop dat jullie kunnen helpen want begin er een beetje moe van te worden..

Groeten Jan
2 Reacties 2
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G)
Is het een zakelijk abonnement dan kan ook de office.vodafone.nl ingevuld worden ipv live.vodafone.com

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.
Komt er een foutmelding in beeld dan dient dit 5x achter elkaar gedaan te worden omdat er dan een voorkeursnetwerk in staat.
Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een vodafone winkel.

Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.
Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
JanM heb je nog iets aan het antwoord van steven- gehad?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic