johannesbloem

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

geen lollipop 5.0 software update ontvangen

Hallo,

de software update is nu al meer dan een maand uit. maar heb hem nog op heden nog niet mogen ontvangen op mijn toestel, terwijl m,n zusje precies hetzelfde toestel heeft, en die hem al wel geinstalleerd heeft. we hebben allebei de Samsung Galaxy S4 Value Edtion. nu vraag ik me af wanneer ik hem mag installeren op mijn mobiel of dat er iets mis is met mijn mobiel. tot zover ik weet, is hij niet gerooted (of wat dat ook maar wezen mag) en heb ik het juiste model nummer (GT-I9515) waar de software update wel voor uitkomt. zou iemand me hierbij kunnen helpen? heb tot nu toe nog steeds android 4.4.2.

Groeten Johannes
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Dan heb je nog 2 mogelijkheden johannesbloem
Of je gaat hiervoor langs een Samsung service center of je gaat afwachten tot dat de telefoon het van zelf aangeeft.

Groetjes stevied86

Bekijk in context

36 Reacties 36
Anonymous
Niet van toepassing
Hey johannesbloem,

Weet je toevallig of de telefoon vf rooted is. In je telefoon kun *#1234# bellen om te zien of er in de code die naar voren komt of daar vf in vermeld staat.

Is dit niet het geval dan krijg je de update via Samsung zelf. Dan kun je het beste langs een Samsung service punt gaan. Zij kunnen deze installeren voor je. Normaal gesproken worden updates in batches vrij gegeven waardoor je zusje de update eerder heeft dan dat jij dit hebt.

Groetjes stevied86
johannesbloem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo stevied86

Ik zie nergens "vf" in vermeld staan tussen al die cijfertjes en nummers. Oh dat zou ook nog kunnen, maar wat betekent "batches"? Hartelijk dank voor je hulp alvast!

Groetjes johannes
Anonymous
Niet van toepassing
Hey johannesbloem,

Dit houdt in dat het in verschillende gedeeltes gaat in plaats van alle telefoons tegelijk.
Groetjes Stevied86
johannesbloem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
oh oke haha weet ik dat ook weer even. klopt het volgende?:

AP: I9515XXU1ANI3
CP: I9515XXU1ANI3
CSC: I9515ATO1ANK1

groetjes johannes
Anonymous
Niet van toepassing
oei haha dat durf ik niet te zeggen johannesbloem 🙂
johannesbloem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
oei naja dan moet ik maar afwachten denk ik


Groetjes Johannes
raceduck

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
En wat als je je toestel op je laptop aansluit en Kies3 of Connect gebruikt om te kijken of er een update is (NON OTA)
Anonymous
Niet van toepassing
Of zoals ik al eerder zei om langs een service punt van Samsung te gaan. Raad ik je natuurlijk wel aan om eerst een backup up te maken.

Groetjes Stevied86
johannesbloem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
volgens mij kan ik dan alleen kiezen voor nieuwe firmware. of is dat ook voor nieuwe software updates? raceduck



dat kan ik ook proberen, maar ik hoop dat ik de software nog voor de tijd krijg stevied86

Gr Johannes



SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Als je gewoon klikt op Firmware controleren is dat gewoon controleren op updates johannesbloem ;). Samsung Kies praat net wat anders (wat soms en beetje verward kan lijken).

Laat je het ons weten of het toch nog gelukt is?
johannesbloem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik zal jullie informeren als het gelukt is!

Mvg johannes
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
johannesbloem is het nog gelukt?
johannesbloem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
snap er niets van... als ik op KIES op ''controleren op updates'' druk, geeft hij alleen aan dat de nieuwste KIES al geinstalleerd is... en de nieuwste firmware heb ik al geinstalleerd (dacht dat dat de nieuwste lollipop update zou installeren) dus snap er niets van. AstridG
Anonymous
Niet van toepassing
Dan heb je nog 2 mogelijkheden johannesbloem
Of je gaat hiervoor langs een Samsung service center of je gaat afwachten tot dat de telefoon het van zelf aangeeft.

Groetjes stevied86

Mariontje34

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb wel vf in een code staan en nu? Wacht al zo lang op de update
Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Is er ook een mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige update? Dus van de lollipop terug naar de update die daarvoor was?
Anonymous
Niet van toepassing
Mariontje34,

Je kunt eventueel langs een service center van Samsung gaan om hem te laten updaten of je dient geduldig te wachten.
Lkoster ja dat is mogelijk maar dan moet je hem gaan rooten aangezien deze versie er standaard op staat bij jouw. Durf niet te zeggen of ze dit ook kunnen in een Samsung service center
Mariontje34

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En een samsung servicecenter zit waar? Moet ik zeker naar de andere kant van het land reizen? Wat is dit nu voor antwoord? Kan ik toch niks mee!
Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Ja dat zouden ze dan mooi mogen uitzoeken in een Vodafone winkel haha. Aangezien het bij mij echt software problemen zijn en dit niet opgelost kan worden, wil ik dan terug naar de oude versie? Zie geen andere oplossing zelf meer....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic