Emmaaaa109

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen internet bereik thuis,,

ik ben al jaren gebruiker van vodafone maar wilde even vragen en mededelen dat ik nu bijna 2 jaar geen gebruik maak van mijn internet omdat ik geen 3g of 4g heb in de woonplaats waar ik woon ( d.m.v. wat factoren ben ik verhuisd naar mijn oude woonplaats en huis bij mijn ouders en heb mijn abbo afgelsoten in bergen op zoom waar ik woonde en alles prima werkte) alleen maar gprs geeft mijn telefoon aan, met deze vraag ben ik al meerdere malen langs geweest in een van jullie winkels maar werd mij verteld dat er een mast kwam en het verholpen zou zijn dit is nu bijna 2jaar geleden en vind het vervelend betaal best veel voor mijn abbo wat ik niet kan gebruiken. dit was ook zo met bellen maar dit is inmiddels wel een stuk beter maar heb dus heel veel betaald en weinig kunnen gebruiken en wil graag klant blijven maar kan niket blijven betalen voor iets wat ik niet kan gebruiken.ik heb contact gehad via vodafone feedback en zei vermelden mij hier naar toe omdat de dekking goed is in mijn dorp.. volgends jullie en heb echt alles al geprobeerd wat jullie vroegen: aanmelden op netwerk sim kaart in andere telefoon doen etc. etc. ik mag volgende week een nieuw toestel uit kiezen maar ik twijfel heel hard nu ik al zolang betaal voor niks.. ik hoop dat u hier mee kan helpen anders moet ik helaas afscheid gaan nemen van vodafone. ik woon in helwijk (nabij willemstad NB - 4797hc )
7 Reacties 7
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo Emmaaaa109

Het is natuurlijk niet leuk dat je geen goede dekking ervaart in je woonplaats! Kun je hier nog vermelden welk toestellen je precies gebruikt en getest hebt? Het is namelijk mogelijk dat er op een bepaalde plek geen 3G dekking is, maar dat er wel een goede 4G dekking is. Het is dan wel handig dat we weten welk toestel je precies hebt getest zodat we ook weten of dat toestel ook wel 4G ondersteunt.
Emmaaaa109
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik zelf een iPhone 5 en heb getest met een Samsung galaxy s plus, een iPhone 4 en 6. Mocht helaas niet baten. En heb een red abbo dus kan wel gebruik maken van 4G waar het dan beschikbaar is.
Maar heb dus thuis zoiezo alleen maar gprs en op veel plekken in de omgeving hier.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
De iPhone 5 kan maar beperkt 4G ontvangen, en de iPhone 4 kan het helemaal niet ontvangen. De iPhone 6 en de Samsung Galaxy S Plus kunnen dat wel.

Het is wel zo dat er op de postcode die je hierboven doorgeeft geen 4G dekking voor de iPhone 5 beschikbaar is. Ik zie wel dat er 4G dekking aanwezig is, dus op andere toestellen zou dit wel moeten werken.
Emmaaaa109
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
oke mijn vriend heeft net een nieuwe iphone 6 gekregen dus ga het daar nogmaals mee proberen mocht dit goed gaan kan ik iniedergeval klant blijven bij jullie. want wil wel graag gebruik kunnen maken van alles internet en bellen in mijn omgeving.
Anonymous
Niet van toepassing
Laat je ons even weten wat de uitslag is?

Groetjes stevied86
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Hoi Emmaaaa109, heb je al kunnen testen hoe het gaat met de telefoon van je vriend?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Volgens de Vodafone-dekkingskaart is er alleen buitendekking / geen dekking in die omgeving voor 4G in Helwijk. Ik zit op Antenneregister even rond te zoeken maar het lijkt erop dat de dekking uit Nieuwemolen moet komen. Als je in een huis zit gaat je telefoon dan niet op 4G komen voorspel ik...

De oude 2G/3G-masten in de buurt zijn door Vodafone nog niet voorzien van 4G. De kans is wel groot dat dat dit jaar nog gaat gebeuren en je 4G-dekking wordt dan ongeveer even goed als je huidige GPRS/EDGE-dekking. Nu komt je signaal vanaf de Vodafone-mast bij het Zwanenmeer. Op de iPhone 5 ga je waarschijnlijk geen 4G krijgen bij Vodafone omdat ze die frequentie vooral in de wat grotere steden gebruiken.

Als je wil testen of 4G het wel doet op je abonnement moet je even met je vriend z'n telefoon testen in Nieuwemolen. Daar zou het moeten werken op de iPhone 6 (niet op de 5, dan moet je naar Dinteloord, daar heb je 4G op je eigen iPhone 5 vanaf de mast aan de Westerstraat aan de noordkant).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic