klsb315

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

geen dataverbinding in het buitenland

Vier dagen voor het einde van mijn afgelopen vakantie in spanje, kon ik opeens geen data meer gebruiken. Volgens mij heeft het niets te maken met fare use policy of het opraken van mijn databundel te maken. Ik had hooguit 2gb. van de 6gb. opgemaakt. Ik had deze klacht aangemeld. Helaas werd dit pas behandeld nadat ik weer thuis was. De helpdesk kon deze klacht daardoor blijkbaar niet meer behandelen werd mij gezegd. Als ik weer in het buitenland ben en ik heb weer geen verbinding dan moet ik het weer aanmelden.
Gisteren was ik voor een paar uurtjes in antwerpen, en ik had geen dataverbinding. Wel automatisch gekoppeld met proximus. Bellen ging goed. Op deze forum gezocht naar gelijksoortige klachten en de instellingen voor een APN gevonden. Bij mijn gebruikte APN staan alle instellingen hetzelfde, behalve dat er een gebruikersnaam (vodafone) en wachtwoord is ingevuld. Graag Advies hoe dit te verhelpen. Het lij ontzettend vervelend om deze klacht te laten liggen tot mijn eerstvolgende vakantie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
klsb315
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Probleem is verholpen. Ik heb alle APN's op een na moeten verwijderen. Dus alleen nog de APN vodafone live is overgebleven. Blijkbaar is na een upgrade van Samsung in de zomer het probleem ontstaan dat er bij de map "namen en toegangspunten" nog maar 1 APN mag staan. De helpdesk Vodafone wist meteen dat het daar aan lag.
Bedankt, het topic mag gesloten worden.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi klsb315
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als je in het bezit bent van een iPhone dan moet er bij gebruikersnaam en wachtwoord vodafone staan. Heb je een Android toestel dan is dat niet van toepassing. Zie ook deze info: https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/tutorial-mobiele-data-in-het-buitenland-299774

Het kan zijn dat je Fair Use Policy in werking is getreden omdat je teveel hebt gebruikt. Ik weet niet welk abonnement je gebruikt maar meer informatie hier over kan je vinden op deze pagina: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/redelijk-gebruik.shtml (hier krijg je alle uitleg over het gebruik met Fair Use Policy.

Hopende dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en mocht je nog vragen hebben over je abonnement dan kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van Vodafone, door te bellen of anders door een chat te starten. Eventueel kan je ook een privé bericht sturen via Facebook of Twitter. Die mensen kunnen in het systeem kijken en je misschien van meer informatie voorzien.

Succes en laat nog even weten wat het probleem nu is, of was.
klsb315
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank voor je snelle reactie. Ik heb een android telefoon, dus gebruikersnaam en wachtwoord horen niet in de APN te staan.
Zou dit dan de oplossing zijn?
Fair use policy kan het beslist niet zijn. Afgelopen donderdag ben ik naar Antwerpen gegaan met nog 5gb over van de 6gb. abonnement.
Ik heb nu een nieuwe APN toegevoegd zonder gebruikersnaam en wachtwoord. Hopen maar dat het de oplossing is. Zijn er misschien nog andere ideeën?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dan zou dat het probleem kunnen zijn.
Want die horen er niet te staan als je een Android toestel hebt.
Laten we het hopen, geef hier nog een reactie als je weer in Antwerpen bent geweest.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
We ontvangen graag nog een update van je klsb315 🙂
klsb315
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ga ik doen Sharon. Zodra ik in het buitenland ben geweest zal ik hier een update doen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Top, dan laat ik het topic eventjes open staan voor nu 🙂
klsb315
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Probleem is verholpen. Ik heb alle APN's op een na moeten verwijderen. Dus alleen nog de APN vodafone live is overgebleven. Blijkbaar is na een upgrade van Samsung in de zomer het probleem ontstaan dat er bij de map "namen en toegangspunten" nog maar 1 APN mag staan. De helpdesk Vodafone wist meteen dat het daar aan lag.
Bedankt, het topic mag gesloten worden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super om te lezen dat het opgelost is klsb315
Ik zal het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic