Ik gok dat dit niet op korte termijn gaat gebeuren @hus3yin het feit dar Vodafone (eindelijk) eerlijk is en nu gewoon aangeeft dat de Note10+ 5G niet ondersteund wordt zegt mij genoeg over de toekomst van dit toestel en 5G. Het heeft 2 maanden wel aangegeven geschikt voor het netwerk te zijn, maar waarschijnlijk door het aantal mensen die het dus niet werkend krijgen hebben ze dit gewijzigd. Overigens klopt de text niet helemaal, er staat dat het toestel in zijn geheel niet geschikt is voor 5G. Maar dit klopt niet, ik gok alleen zoals ik in een andere thread al aangaf, dat dit niet gaat veranderen puur omdat de Note 10+ 5G maar bepaalde frequenties ondersteunt en ik gok dat Vodafone een frequentie gebruikt die simpelweg niet (en nooit) door de Note 10+ 5G ondersteund zal worden. Erg zuur want net als jij heb ik het toestel aangeschaft omdat Vodafone zelf in hun toestelcheck de Note 10+ 5G als geschikt markeerde en dit wel 2 maanden lang zo gedaan heeft op vodafone.nl.
Wellicht dat als de "echte" 5G frequenties geveild zijn en ze die mogen gebruiken dat het dan wel kan, maar tegen die tijd is je Note waarschijnlijk 2 jaar oud.…
Ook erg jammer dat ik veel mensen van Vodafone gesproken heb en er geen één me een consistent antwoord kan geven. De een zegt dat t nog geactiveerd moet worden, de ander zegt dat Samsung een update moet geven (wat me sterk lijkt gezien de leeftijd van het toestel inmiddels). Weer een ander zegt dat t gewoon zou moeten werken, de ander zegt weer dat er geen dekking zou zijn (is er overigens wel en perfecte dekking ook). Nog een ander zegt dat t niet actief is op je simkaart en "activeert" t dan. En ik kan nog wel even doorgaan zo. Ze hebben er niet heel goed over nagedacht en de notie: eind juli is er overal 5G is dan waarschijnlijk ook te mooi om waar te zijn.
Overigens is het niet volledig de schuld van Vodafone, ook Samsung verkoopt dit toestel als zijnde 5G toestel, maar niet met dezelfde specificaties als bijvoorbeeld een S20 Ultra heeft. Wel denk ik dat Vodafone wat beter onderzoek hier naar had mogen doen, want deze 5G toestellen waren al op de markt ruim voordat de S20 Ultra op de markt gezet is. Dit had men dus al aan kunnen zien komen. Wellicht hadden ze beter kunnen melden: 5G in heel Nederland voor een select aantal toestellen ofzo. Of let op enkel toestellen gereleased na april 2020 met 5G hebben ondersteuning. Maar helaas ben ik afgegaan op de toestel checker van Vodafone...