hus3yin

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

geen 5G op Note 10+ 5G

ik ben in het bezit van een Samsung note 10+ (plus) 5G. Ik heb een 5G abonnement, maar helaas werkt 5G niet. Heeft iemand enig idee hoe dit komt of op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @hus3yin 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Daar is een hele simpele verklaring voor. Vodafone krijgt toestellen aangeboden en die gaan ze dan testen en klaar maken voor 5G op het netwerk. Waarschijnlijk is het toestel dat jij aangeeft nog niet gecontroleerd door Vodafone en daarom ook nog niet mogelijk om deze op het netwerk te gebruiken met 5G.

Niet alleen het aanzetten door heel Nederland duurt even, maar ook het activeren van al die toestellen kan even duren. Uiteraard is dit heel vervelend maar Vodafone werkt alle 5G toestellen af en zodra het mogelijk is dan zie je dat vanzelf ook op je scherm. Kan op dit moment niets anders melden dan even geduld te hebben. 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Welkom @hus3yin  op de klant helpt klant forum van Vodafone.

 

welkom op de klant helpt klant forum van de Vodafone Community, waarin bestaande klanten elkaar graag helpen.

 

Als alles goed gaat en de reclame van Vodafone zich doet uitspreken , is iedereen eind juli begin augustus omgezet naar het 5G netwerk.


Je abonnement is al 5G ready het is nu alleen nog tot eind juli tot alles over gezet wordt.

 

Zie ook dit topic Vodafone is 5G ready, dus jij ook!

 

Hopelijk beantwoord dit je vraag

hus3yin
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Dave- 

Ik zie dit bovenstaande als ik een check doe. Ik vraag mij dus af hoe dat komt?

Wat ik begrijp uit jouw reactie, is dat dit wordt opgelost in juli-augustus?

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Als ik op Google kijk is je note10+ wel 5G ready en ik zie hetzelfde als jou. 

Straks zijn er moderators online die kunnen kijken of alles in orde is en je uitleg geven over de 5G 

 

Samsung Galaxy Note10+ 5G 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @hus3yin 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Daar is een hele simpele verklaring voor. Vodafone krijgt toestellen aangeboden en die gaan ze dan testen en klaar maken voor 5G op het netwerk. Waarschijnlijk is het toestel dat jij aangeeft nog niet gecontroleerd door Vodafone en daarom ook nog niet mogelijk om deze op het netwerk te gebruiken met 5G.

Niet alleen het aanzetten door heel Nederland duurt even, maar ook het activeren van al die toestellen kan even duren. Uiteraard is dit heel vervelend maar Vodafone werkt alle 5G toestellen af en zodra het mogelijk is dan zie je dat vanzelf ook op je scherm. Kan op dit moment niets anders melden dan even geduld te hebben. 

Jimz011

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gok dat dit niet op korte termijn gaat gebeuren @hus3yin het feit dar Vodafone (eindelijk) eerlijk is en nu gewoon aangeeft dat de Note10+ 5G niet ondersteund wordt zegt mij genoeg over de toekomst van dit toestel en 5G. Het heeft 2 maanden wel aangegeven geschikt voor het netwerk te zijn, maar waarschijnlijk door het aantal mensen die het dus niet werkend krijgen hebben ze dit gewijzigd. Overigens klopt de text niet helemaal, er staat dat het toestel in zijn geheel niet geschikt is voor 5G. Maar dit klopt niet, ik gok alleen zoals ik in een andere thread al aangaf, dat dit niet gaat veranderen puur omdat de Note 10+ 5G maar bepaalde frequenties ondersteunt en ik gok dat Vodafone een frequentie gebruikt die simpelweg niet (en nooit) door de Note 10+ 5G ondersteund zal worden. Erg zuur want net als jij heb ik het toestel aangeschaft omdat Vodafone zelf in hun toestelcheck de Note 10+ 5G als geschikt markeerde en dit wel 2 maanden lang zo gedaan heeft op vodafone.nl.

 

Wellicht dat als de "echte" 5G frequenties geveild zijn en ze die mogen gebruiken dat het dan wel kan, maar tegen die tijd is je Note waarschijnlijk 2 jaar oud.…

 

Ook erg jammer dat ik veel mensen van Vodafone gesproken heb en er geen één me een consistent antwoord kan geven. De een zegt dat t nog geactiveerd moet worden, de ander zegt dat Samsung een update moet geven (wat me sterk lijkt gezien de leeftijd van het toestel inmiddels). Weer een ander zegt dat t gewoon zou moeten werken, de ander zegt weer dat er geen dekking zou zijn (is er overigens wel en perfecte dekking ook). Nog een ander zegt dat t niet actief is op je simkaart en "activeert" t dan. En ik kan nog wel even doorgaan zo. Ze hebben er niet heel goed over nagedacht en de notie: eind juli is er overal 5G is dan waarschijnlijk ook te mooi om waar te zijn.

 

Overigens is het niet volledig de schuld van Vodafone, ook Samsung verkoopt dit toestel als zijnde 5G toestel, maar niet met dezelfde specificaties als bijvoorbeeld een S20 Ultra heeft. Wel denk ik dat Vodafone wat beter onderzoek hier naar had mogen doen, want deze 5G toestellen waren al op de markt ruim voordat de S20 Ultra op de markt gezet is. Dit had men dus al aan kunnen zien komen. Wellicht hadden ze beter kunnen melden: 5G in heel Nederland voor een select aantal toestellen ofzo. Of let op enkel toestellen gereleased na april 2020 met 5G hebben ondersteuning. Maar helaas ben ik afgegaan op de toestel checker van Vodafone...

hus3yin
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jimz011 wrote:

Ik gok dat dit niet op korte termijn gaat gebeuren @hus3yin het feit dar Vodafone (eindelijk) eerlijk is en nu gewoon aangeeft dat de Note10+ 5G niet ondersteund wordt zegt mij genoeg over de toekomst van dit toestel en 5G. Het heeft 2 maanden wel aangegeven geschikt voor het netwerk te zijn, maar waarschijnlijk door het aantal mensen die het dus niet werkend krijgen hebben ze dit gewijzigd. Overigens klopt de text niet helemaal, er staat dat het toestel in zijn geheel niet geschikt is voor 5G. Maar dit klopt niet, ik gok alleen zoals ik in een andere thread al aangaf, dat dit niet gaat veranderen puur omdat de Note 10+ 5G maar bepaalde frequenties ondersteunt en ik gok dat Vodafone een frequentie gebruikt die simpelweg niet (en nooit) door de Note 10+ 5G ondersteund zal worden. Erg zuur want net als jij heb ik het toestel aangeschaft omdat Vodafone zelf in hun toestelcheck de Note 10+ 5G als geschikt markeerde en dit wel 2 maanden lang zo gedaan heeft op vodafone.nl.

 

Wellicht dat als de "echte" 5G frequenties geveild zijn en ze die mogen gebruiken dat het dan wel kan, maar tegen die tijd is je Note waarschijnlijk 2 jaar oud.…

 

Ook erg jammer dat ik veel mensen van Vodafone gesproken heb en er geen één me een consistent antwoord kan geven. De een zegt dat t nog geactiveerd moet worden, de ander zegt dat Samsung een update moet geven (wat me sterk lijkt gezien de leeftijd van het toestel inmiddels). Weer een ander zegt dat t gewoon zou moeten werken, de ander zegt weer dat er geen dekking zou zijn (is er overigens wel en perfecte dekking ook). Nog een ander zegt dat t niet actief is op je simkaart en "activeert" t dan. En ik kan nog wel even doorgaan zo. Ze hebben er niet heel goed over nagedacht en de notie: eind juli is er overal 5G is dan waarschijnlijk ook te mooi om waar te zijn.

 

Overigens is het niet volledig de schuld van Vodafone, ook Samsung verkoopt dit toestel als zijnde 5G toestel, maar niet met dezelfde specificaties als bijvoorbeeld een S20 Ultra heeft. Wel denk ik dat Vodafone wat beter onderzoek hier naar had mogen doen, want deze 5G toestellen waren al op de markt ruim voordat de S20 Ultra op de markt gezet is. Dit had men dus al aan kunnen zien komen. Wellicht hadden ze beter kunnen melden: 5G in heel Nederland voor een select aantal toestellen ofzo. Of let op enkel toestellen gereleased na april 2020 met 5G hebben ondersteuning. Maar helaas ben ik afgegaan op de toestel checker van Vodafone...

 

Dat zou wel een hele slechte zaak zijn en dan zou vodafone daarin een eventuele coulance regeling met ons moeten treffen. Het is immers een dienst die zij niet kunnen aanbieden terwijl zij dat wel hebben beloofd. 

 

2e punt:

Hoe zit het met jouw downloadsnelheid? Die van mij ligt erg laag. Heeft dat iets te maken met de telefoon(frequenties)?

 

Jimz011

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@hus3yin op zich zou de Note 10+ 5G de boel moeten kunnen ondersteunen aangezien het een x55 modem heeft en die ondersteund DSS (spectrum sharing). Welke banden daarbij gebruikt worden weet ik helaas niet. Overigens is mijn 4G snelheid niet heel laag ofzo.

 

 

hus3yin
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jimz011 

Dit zijn mijn snelheden.  

Hoe heb jij de instellingen staan?

Jimz011

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het wachtwoord is `vodafone` (zonder quotes). De instellingen komen van de website van vodafone. (Het zijn wel screenshots van mijn toestel haha).

Overigens in de post met speedtests, dit is binnenshuis 1e verdieping (appartementencomplex met 10 etages). Ik moet er ook bij vermelden dat ik vrij dicht op een mast zit.

hus3yin
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dan ligt het waarschijnlijk aan de dekking hier. Ik heb namelijk dezelfden instellingen zie ik. Bij mij staat er bovenin LTE ipv 4g of 4G+. 

hus3yin
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Jimz011

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@hus3yin dat heeft met de firmware te maken of ie LTE of 4G weergeeft. Je zult waarschijnlijk een T-mobile branded firmware hebben (ik gok dat je Note van belsimpel komt). Die heeft als CSC, DTM (Duitsland). Je kunt je CSC (country specific code) checken door middel van applicaties zoals Phone Info of Droid Info. Mijn Note 10+ 5G kwam met die firmware in ieder geval. Ik heb m opnieuw geflashed met de firmware van de UK, in ons geval veranderd de csc dan naar AUT (wat Zwitserland is). Reden dat ik m geflashed has was omdat ik problemen had met de originele firmware, ik krijg updates nu ook sneller (DTM firmware is pas anderhalve week op de juni update, terwijl ik op 9 juni al de juni update had). Als laatste hoopte ik dat met een andere (officiele) firmware toch gebruik kon maken van 5G, maar helaas.

Edit: of er dus 4G of LTE staat maakt niets uit, het resultaat zal hetzelfde zijn, aangezien LTE en 4G hetzelfde betekenen.

hus3yin
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja klopt inderdaad. Ik heb ook een Duitse tmobile app erop zitten.

Hoe kan je hem flashen? Heeft dit enige consequenties voor de telefoon of garantie?

 

Jimz011

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee dit heeft geen consequenties voor de garantie zolang je niet de bootloader unlocked en zolang je maar officiele Samsung firmware gebruikt. Flashen is niet heel ingewikkeld (het is een kwestie van firmware downloaden, dat kan hier: https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-note10-plus/firmware/) de download kan lang duren overigens! Er zijn programma's die het snel kunnen, maar weet zo de naam niet.

 

Daarna is het ODIN downloaden (officiele flashtool van Samsung) en daarmee kun je het gedownloadde bestand toevoegen aan de flasher (4 files zijn het die je in de juiste vakken moet zetten, genoeg yt filmpjes over te vinden). Daarna is het wachten tot t klaar is. Let wel, je telefoon is dan weer clean met fabrieksinstellingen (dus alles wat er op stond is weg). Andere voordeel is wel, je firmware heeft geen branded t mobile apps meer, ook de hardcoded bookmarks in je browser zullen weg zijn (wat prettig is aangezien we niks hebben aan die t mobile apps). En je kunt sneller updates ontvangen.

Let wel, flashen komt niet zonder risico's. Als je de verkeerde bestanden flasht of het verkeerd gedaan hebt is er een kans dat je toestel niet meer werkt en meestal zijn ze niet heel coulant voor mensen die op deze manier hun toestel "bricken". Het is super eenvoudig, maar je moet wel weten wat je doet (en het kijken van een youtube filmpje gaat je al een heel eind brengen)

 

 

hus3yin
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank ik ga het eens bekijken. Ik zie wel de link die jij stuurde is voor de note 10+. Je hebt er ook één voor de note 10+ 5G versie. Heb je wel die geïnstalleerd? 

Op mijn telefoon staat dat het de N976B is maar hier wordt die als 10+ aangegeven en de 976U/V zijn 5g versies.

Nu vraag ik me af welke ik moet kiezen.

 

Jimz011

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De N976B is wat je dan moet hebben. De laatste letter geeft aan welk model het is (10, 10+, 10+ 5G etc). Zet géén firmware van andere modellen op je toestel. Als er N976B staat, dan ook die downloaden.

 

 

Ton1966

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond

Kan iemand van vodafone ff posten of we nu wel of geen 5G krijgen op de note?

Groeten Ton

hus3yin
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Energieboy 

Is er inmiddels al wat meer bekend over de Note 10+ 5G wanneer deze op het 5G netwerk kan?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
hus3yin wrote:

@Energieboy

Is er inmiddels al wat meer bekend over de Note 10+ 5G wanneer deze op het 5G netwerk kan?

 

Ik zou je daar graag antwoord op geven maar aangezien Vodafone medewerkers al niet weten wanneer een toestel op 5G komt, dan weet ik het, als klant, al helemaal niet . Iedereen zal dus moeten wachten tot Vodafone de toestellen toevoegt. 

Snap best dat het lastig is en dat het eigenlijk veel sneller zou moeten gaan, maar meer dan dit kan ik je niet zeggen. Sorry

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic