Eritrea1908

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als ik bij in de buurt een rondje loop dan doet mijn 4g het niet. Er komt dan een 'e' te staan. Op andere plaatsen doet ie het wel. Volgens de reclames van Vodafone ben je overal bereikbaar als je een abonnement neemt dus hoe kan dit en hoe los ik dit op?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Eritrea1908 

Welkom op de Community! 
Ik kan me voorstellen dat je gebruik wilt maken van 4G,
Je geeft vooral aan dat het in de buurt niet werkt. Wat heb je allemaal al geprobeerd? Om welk toestel gaat het?
 

Het netwerk is afhankelijk van meerdere factoren:

  1. Omgeving
  2. Isolatie huis
  3. Hoge gebouwen of bomen
  4. Waar staat de mast en waar wordt het signaal naar verstuurd.

Zo zijn er nog veel meer factoren die meespelen.
Ik raad je aan om de volgende stappen te doorlopen: 


Ik zal je een paar tips geven die je kunt doorlopen:

Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn.
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk.


Natuurlijk dient 4G aan te staan. 
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators. 

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - mobiele datanetwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: 
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml 

Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam
Aan het einde van de Network Check, kun je een onderzoek aanmaken voor de Network Crew. Zij gaan onderzoeken waar het probleem zit. Zit het probleem in de mast? Is er een storing? Welk netwerk zit op deze mast (2G, 3G, 4G of 5G)? Welke kant stuurt de mast het signaal uit.
Ook zullen zij controleren of dit opgelost kan worden en hoe lang dit gaat duren.

Ik hoor dan ook graag of het verholpen is. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Eritrea1908 

Welkom op de Community! 
Ik kan me voorstellen dat je gebruik wilt maken van 4G,
Je geeft vooral aan dat het in de buurt niet werkt. Wat heb je allemaal al geprobeerd? Om welk toestel gaat het?
 

Het netwerk is afhankelijk van meerdere factoren:

  1. Omgeving
  2. Isolatie huis
  3. Hoge gebouwen of bomen
  4. Waar staat de mast en waar wordt het signaal naar verstuurd.

Zo zijn er nog veel meer factoren die meespelen.
Ik raad je aan om de volgende stappen te doorlopen: 


Ik zal je een paar tips geven die je kunt doorlopen:

Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn.
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk.


Natuurlijk dient 4G aan te staan. 
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators. 

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - mobiele datanetwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: 
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml 

Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam
Aan het einde van de Network Check, kun je een onderzoek aanmaken voor de Network Crew. Zij gaan onderzoeken waar het probleem zit. Zit het probleem in de mast? Is er een storing? Welk netwerk zit op deze mast (2G, 3G, 4G of 5G)? Welke kant stuurt de mast het signaal uit.
Ook zullen zij controleren of dit opgelost kan worden en hoe lang dit gaat duren.

Ik hoor dan ook graag of het verholpen is. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je de bovenstaande stappen doorlopen @Eritrea1908
Is het daarmee opgelost of heb je een onderzoek aangemaakt? 

Eritrea1908
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja geprobeerd maar werkt niet. Gewoon waardeloze verbinding want mijn moeder die een andere provider heeft heeft hier wel 4g. Dus die reclames van Vodafone dat je overal kunt internetten etc kunnen wel van de buis

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hi @Eritrea1908 ,

Als je alle bovenstaande stappen hebt doorgenomen die je van @Steven Vodafone hebt ontvangen kun je eventueel een melding maken bij de Network Crew. Check ook of er geen storing of werkzaamheden gaande zijn in je regio.

Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam
Aan het einde van de Network Check, kun je een onderzoek aanmaken voor de Network Crew. Zij gaan onderzoeken waar het probleem zit. Zit het probleem in de mast? Is er een storing? Welk netwerk zit op deze mast (2G, 3G, 4G of 5G)? Welke kant stuurt de mast het signaal uit.
Ook zullen zij controleren of dit opgelost kan worden en hoe lang dit gaat duren.

Je ontvangt dan z.s.m. bericht terug, dit is helaas niet binnen enkele minuten (geduld is een schone zaak).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic