saar79

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen 3g met htc one wel wifi

Gisteren heb ik mijn nieuwe htc one ontvangen. ben al jaren vodafone klant en keek ook erg uit naar  mn abb.verlenging. Voorheen had ik de htc desire en had altijd 3g internet. gisteren dus mn nieuwe phone gekregen en wilde hem gelijk gebruiken. echter was mn sim kaart te groot en heb ik deze eerst bij winkel kleiner laten knippen zodat ik gelijk gebruik kom maken van mn htc one. thus via mn wifi heb ik prima internet en alles werkt naar behoren. Nu ik net buiten was zag ik dat die geen 3g pakt en dus geen internet heeft. Balen. thuis mn wifi uitgezet en ook thuis pakt die niks. heb met mijn vorige verouderde htc nooit internet problemen gehad. Hoe kan het dat ik nu geen internet bereik heb....zal het evt aan een verouderde sim kaart liggen. ... hopelijk hebben jullie een simpel antwoord voor me zodat ik weer snel overal van mn telefoon kan genieten.
11 Reacties 11
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Saar,

Allereerst welkom op het forum 🙂

Kun je wel bellen en smsen met je simkaart? En werkte 3g voorheen ook gewoon?

Het is mogelijk dat bij het knippen de kaart beschadigd is. Ze zijn nogal gevoelig. In de Vodafone winkel kun je eenmalig gratis een nieuwe sim halen op vertoon van je identiteitsbewijs. Vaak moet je ook 1ct pinnen ter controle dat de rekening klopt.
ZoetGoedTaarten

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo!
 
Ook ik heb geen 3G op mijn nieuwe HTC One.
Kan er verder alles mee, heeft ook thuis op het netwerk gewoon Wi-Fi. Alleen buitens huis dus geen internetverbinding.
 
Kunt u mij zeggen hoe ik dit kan oplossen?
 
Alvast bedankt!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste ZoetGoedTaarten, allereerst welkom op het forum! Heb je helemaal nergens 3G verbinding? Kun je je simkaart eens in een ander toestel testen? Het kan namelijk locatiegebonden zijn of ergens anders aan liggen.
ZoetGoedTaarten

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het snelle antwoord!
 
Ik heb inderdaad nergens 3G, en ik zie ook geen icoontje op mijn telefoon.
Als ik mijn sim in mijn 'oude' iPhone stop gaat het gewoon prima en heb ik overal goede 3G verbinding.
 
Kletskaus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
Ik heb het zelfde probleem op mijn Nokia 710i. Nieuwe klant sinds gisteren. Mijn Lumia werkte goed bij Hi.
Boodschap ontvangen met instellingen. Erop geklikt. Gebeurt niks.
'internet' naar 1300 gestuurd. "We zien dat je ... Zometeen ontvang je ...", maar dan gebeurt er plotseling niks. 3x.
Met de hand internet apn ingesteld. In eerste instantie http://live.vodafone.com ingevuld voor proxy, zoals aangegeven op de site. (Proxy port is niet aangegeven op de site, maar wordt automatisch op 80 gezet.)
Doet niks.
"http://" weggehaald bij proxy. Nu ontvang ik EDGE (maar highest connection speed is ingesteld op 3G).
Heb nu een trage (EDGE) verbinding met Vodafone live!, maar alles buiten het vodafone-domein is geblokkeerd, zelfs de hyperlinks op Vodafone Live! werken niet, behalve binnen het vodafone-domein.
Graag snel een oplossing, want internet op mijn mobiel is geen luxe.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hallo beiden,

Allereerst is het handig om jullie instellingen even te checken. We hebben hier een simpel stappenplan voor. Kijk even op startup.vodafone.nl. Dan kunnen we een instellingsfout alvast uitsluiten:).
ZoetGoedTaarten

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aha, die pagina had ik inderdaad nog niet ontdekt. Heb alles stap voor stap gevolgd. Ga vanmiddag nog even op pad en hopelijk met 3G! Zo niet, dan laat ik het weten. Bedankt!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Oké! Ik ben benieuwd! Laat het maar even weten hier op het Forum!
ZoetGoedTaarten

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Opgelost!!!!!
Kletskaus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja fijn Annabel_! Dat daar het antwoord niet staat had je ook zelf uit kunnen vinden.
Van het kastje naar de muur.
Gelukkig is je kollega die de chat doen wat alerter.
Voor de anderen: De info op http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/Algemene_instellingen/ is inkorrekt.
Proxy moet zijn 192.168.251.150
Proxy Poort 8799
 
Een klant is nooit een onderbreking van je werk, maar het doel ervan.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Fijn dat het via de chat wel gelukt is. Ik zal een seintje geven aan het team dat de site beheert, er staat inderdaad geen instructie op de pagina voor de instellingen van jouw toestel. Bedankt voor je melding 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic