josbkr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen 3g hoofddorp Toolenburg oost

Ik heb al een kleine week geen 3g ontvangst in mijn huis en in de directe omgeving.( postcode 2135Sg) Op het moment dat ik richting centrum loop dan schakelt de 3 g wel in en gaat kennelijk over op een andere mast. Sim overgezet op een ander toestel...zelfde probleem. Ook batterij er uit gehad en instellingen opnieuw er in gezet. Geen resultaat. Mijn zoon heeft hollandsnieuwe...zelfde netwerk....zelfde probleem. Ook hier alle tips toegepast...maar helaas. Als hij met de krantenwijk richting centrum gaat, dan krijgt hij ook weer 3 g ontvangst. Het lijkt mij dat dit een mastprobleem is. Zijn jullie nog bezig met werkzaamheden in dit postcode gebied?
39 Reacties 39
andre001

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik zit met dat probleem, woon tegen de Toolenburgse Plas aan en al de hele week thuis (2135TA) geen netwerk. Dus er kan niet gebeld worden en ook geen 3G. Rijd ik naar Hoofddorp Station (langs het spoor bij industrieterrein President) of Politiebureau (Centrum dus) dan springt alles er weer in..
Mijn dochter (ook Vodafone-klant) heeft hetzelfde probleem. Totaal geen bereik..gaat ze naar school (Haarlemmermeer Lyceum in Floriande) dan springt alles er weer in..
 
In de periode van half maart 2012-half mei 2012 was dit ook al geregeld het geval en op al mijn klachten kreeg ik het standaard tekstje te horen:
Start de telefoon opnieuw op, verwijder even de simkaart, leg 'm bij het raam, zet de instellingen er opnieuw in..ik werd helemaal niet serieus genomen want het bereik is hier gewoon erg slecht.
 
Eigenlijk vind ik het ongehoord dat er nog altijd niets aan het probleem is gedaan. Wel maandelijks een fiks bedrag (2 abo's hier) aan abonnementskosten opstrijken maar onderwijl er niets voor doen.
 
Ik ben 2 jaar terug juist weggegaan bij T-Mobile omdat dit toen bij hen ook vaak voorkwam..
 
Den31

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al sinds afgelopen zaterdag 22 sept geen netwerk. Ik kan niet bellen, smsen of internetten op mijn mobiel. Zodra ik buiten mijn wijk kom heb ik wel netwerk. Mijn postcode is 2135 RD. Hebben meer mensen daar last van?
SanderB-

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zit hier ook al paar dagen mee. Heb zelfs vaker helemaal geen mogelijkheid om op vodafone netwerk aan te melden (dus ook niet bellen./sms).
 
locatie is op planeten weg en heb dit gedrag eerder dit jaar nog niet meegemaakt.
ivje

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik werk in Hoofddorp, postcode 2132HA en heb sinds maandag totaal geen netwerk totdat ik Hoofddorp weer verlaat. Ik heb hierover geklaagd in mijn topic "geen netwerk vandaag?". Er wordt van klanten verwacht dat ze met 1201 bellen. Ten eerste kan ik niet bellen, omdat ik geen bereik heb. Ten tweede vind ik het niet kunnen dat dit telefoonnummer 45 cent per gesprek kost. Je betaalt voor diensten en krijgt deze diensten NIET en dan moet je nog meer betalen in de hoop dat je toch hetgeen waarvoor je al hebt betaald krijgt. Los van de kosten is het dus gewoon niet mogelijk om te bellen. Je kunt dan via social media contact opnemen, maar laat het op je werk net niet mogelijk zijn... Vervolgens is de optie om een betaald nummer via een vaste telefoon te bellen. Weer een betaald nummer en ja, dat kan ook niet vanaf je werkplek. Bovendien heeft dat totaal geen zin, want het ligt niet aan onze simkaarten of aan de "slaapstand" van onze telefoons. Zoiets bestaat niet eens. Aan mijn simkaart ligt het in ieder geval niet, want het is een originele, dus geen geknipte simkaart, het is ook slechts een paar maanden oud, elders in het land geen problemen ermee, voor maandag ook geen problemen in Hoofddorp. Het is heel duidelijk dat dit aan het netwerk ligt, dus aan een mast. Vodafone, geef het gewoon toe en kom met een oplossing, want wij lopen ook al meer dan 10 jaar mee met mobiele netwerken, zijn allang geen leek meer!
Den31

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toch typisch dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Het is intussen nog niet opgelost en er komt GEEN reactie van Vodafone. Ik vond het ongehoord zo lang zonder netwerk te zitten. Ik heb het zo langzamerhand wel gehad met Vodafone.
RayR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op postcode 2132JL is het ook al een aantal dagen bizar slecht. Van normale tot goede ontvangst naar totaal "GEEN SERVICE" in 1 seconde en dat de gehele dag door. 
 
Geeft niet joh, het grootste mediabedrijf van Nederland is klant van jullie en zit toevallig op die postcode. Lekker laten zo, niet teveel aandacht aan schenken, dan raak je ze vanzelf kwijt.
 
Overigens; op postcode 1335AV is indoor bellen zo goed als onmogelijk net als op 1335HA.
 
jne

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier op postcode 2132HR is het sinds een week ofzo ook erg slecht met het bereik. Indoor helemaal geen bereik meer, of af en toe een streepje, maar meestal niks. Al mijn collega's klagen hierover op dit moment. Zowel zakelijk als privé is iedereen slecht bereikbaar.
tonvd

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gekke van alles is , dat ik gisteren ook geklaagt heb , en een collega van mij ook , ALLEEN bij mij zeiden ze dat het aan de mast ligt en voor het weekend verholpen moet zijn , en bij mijn collega zeiden ze dat het aan een bouwkraan lag die achter het station storing geeft , maar die kraan was vandaag alweer weg maar de storing is er nog steeds.
Je wordt dus met een kluitje het haarlemmermeerse riet ingestuurd. en vooral niets melden aan de klanten.
Ik ben vanwege mijn werk afhankelijk van mijn mobiel en heb dus hierdoor al veel omzet mee verloren.
Heb gisteravond maar een prepaid kaartje van KPN gekocht om toch enigzins bereikbaar te zijn.
Kom op Vodafone zeg eens wat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tonvd

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh ja en dan nog dit.
Ze zeggen dat je 1201 moet bellen , maar hoe kan je dat nou bellen als je geen bereik hebt , en als je even bereik hebt wordt je er meteen weer uitgeknikkerd
Den31

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog steeds niets vernomen van Vodafone. Bij storingen werkzaamheden staat Hoofddorp niet in het lijstje. Klanten zijn niet belangrijk voor Vodafone. Na 15 jaar bij Vodafone klant te zijn geweest en 1 week geen bereik in mijn eigen wijk heb ik besloten over te stappen naar een andere provider. Ik wens de anderen veel succes met deze beroerde provider.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Den31,

We hebben inderdaad problemen gehad met een mast in jouw omgeving. De storing zou opgelost moeten zijn. Zou je het toestel eens 10 minuten uit willen zetten?
andre001

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb op 25 september op 1 van mijn mails antwoord gehad:
 
Ik zie dat u herhaaldelijk problemen heeft met de 3G dekking in uw omgeving. Tot op heden is het probleem niet opgelost. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en inderdaad erg frustrerend.

Het probleem met de 3G dekking is bekend bij onze technische afdeling, en er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. De verwachting is dat dit probleem morgen opgelost is.

ik hoop dat dit de laatste keer is dat u problemen ervaart met de dekking. Mijn excuses voor het ongemak dat dit veroorzaakte.
 
Op een van mijn andere mails kreeg ik op 25 september het volgende antwoord:
 
U geeft aan dat u problemen ervaart met het bereik van het netwerk op de
> > postcode: 2135TA. Ik heb naar de huidige storingen gekeken en zie
> inderdaad
> > dat er een storing is op uw locatie doordat er een mast is uitgevallen.
> > Ik begrijp uw teleurstelling en vind het spijtig dat problemen zijn in
> > Hoofddorp. Er wordt door onze technische afdeling momenteel hard gewerkt
> om
> > dit probleem snel op te lossen.
> > Uiteraard betreur ik het ongemak dat u hiervan ervaart.
> >
> > Vodafone doet er alles aan om de impact van werkzaamheden voor klanten zo
> > minimaal mogelijk te houden.
 
en daarna:
 
De status van deze storing is momenteel nog steeds in behandeling, en zij geven heel voorzichtig een voorspelling dat dit in de loop van deze week opgelost zal worden. Maar dat kunnen we uiteraard niet met 100% zekerheid zeggen. Nogmaals mijn excuses hiervoor!
 
Inmiddels zat ik tot deze donderdag in het buitenland en kon ik het niet zelf controleren maar bij navraag bij mijn dochter (ook Vodafone) kreeg ik te horen dat het nog steeds niet werkte. En inderdaad. Donderdagavond kon ik zowaar weereens een keer bellen maar daarna viel het er weer uit.
 
Het is nu zaterdag en het werkt nog steeds niet.
 
connydebree

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is vandaag 29.9.2012 ik ben houder van  abonnement heb geen betalings achterstanden en sinds 1 week geen normale verbinding meer het net werk laat me in de steek, dus geen verhalen sim kaart is iets mee  telefoon opstarten alles geprobeerd en niks. Ik verwacht van Vodafone een tegemoetkoming voor een week incomunicado te zijn geweest (en wat nog volgt want vrijdag zou probleem met mast over zijn maar dat is dus niet zo. graag een reactie
TF_NL

Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
ik zou denk ik ff contact opnemen met de klantenservice. forum is om elkaar te helpen, niet voor klachten dus de mods kunnen je er niet mee helpen. ze kunnen wel signaleren dat er nog iets niet werkt en dat doorgeven, als er voldoende info over komt om dat te doen
 
toch? Mods?:p
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Connydebree,

Heb je al contact opgenomen met de telefonische klantenservice ?

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
Standing by,
Den31

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is nu maandag 1 oktober. Al 9 dagen geen netwerk!!!!
Ondanks het bericht in deze discussie dat de problemen opgelost zouden zijn. Het probleem met de mast is helemaal niet opgelost. Alle tips met zoals het uitzetten voor 10 min en weer aanzetten hebben niet geholpen. Ik heb in het centrum van Hoofddorp wel netwerk.
Ik krijg voortdurend vragen van familie en vrienden waarom ik mijn telefoon heb uitgezet, maar dan moet ik uitleggen dat Vodafone hier tekort schiet.
Vodafone, wat is er met die mast aan de hand?  In 15 jaar heb ik niet éénmaal zoiets meegemaakt.
Den31

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Twee weken geen bereik in de wijkToolenburg-Oost in Hoofddorp. Vodafone doet niets, zegt alleen dat het probleem al is opgelost.
Waarom heb ik dan geen bereik. Buiten mijn wijk werkt alles prima.
Ik vraag mij af of Vodafone nog iets voor mij wil doen?
IJammer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb de afgelopen 2 weken geen ontvangst in Toolenburg oost, Ik heb diverse keren naar vodafone gebeld en gemaild maar ik krijg continu te horen dat er prima ontvangst is en dat je je kaartje moet wisselen en je toestel uit en aanzetten maar dat heb ik al diverser keren gedaan, ze blijven volhouden dat er verder geen problemen zijn, wanneer gaan ze dit een keer inzien. We hebben 3 aansluitingen en mijn man zit in buitenland en is gewoon bereikbaar maar zodra hij in het weekend  thuiskomt heeft hij ook geen bereik dus aan wie ligt het nu?
rire

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We leven 11oktober, nog steeds drama. Ben verplicht mijn 3G uit te zetten omdat ik anders niet gebeld kan worden. Alleen als ik boven op het dak van mijn huis sta en de mast in sportpark Toolenburg zie heb ik 3G. Reactie van Vodafone :@vodafoneNL:@rire66 We werken er hard aan. Nog even geduld ^AG
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic