wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

gebruik Whatsap niet gratis?

Ik gebruik de app whatsap. Je zou dan gratis berichten kunnen sturen naar ander whatsap gebruikers. Als ik mijn rekening bekijk lijkt het erop dat Vodafone deze berichten toch als SMS ziet . Zolang je binnen de bundel blijft geen probleem. Maar Whatsap blijkt dus helemaal niet gratis te zijn.
8 Reacties 8
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi wil,

Whats app maakt gebruik van je data verbinding. Hierdoor wordt het ook niet gezien als een sms.

Echter wordt jou hele contacten lijst ingeladen bij whats app. Dus ook jou contacten die helemaal geen whats app gebruiken. Stuur je naar die personen een bericht via whats app dan heb je inderdaad wel sms kosten ( logisch want zij gebruiken het niet ).

Als je alleen de favorieten aanklikt dan bouwt hij een lijst op met de gebruikers die gebruik maken van whatsapp en dan gaat het via het data netwerk.

Als je alle selecteerd heb je inderdaad je hele contacten lijst in whats app staan, met grote kans dus dat je iemand een bericht stuurt die het niet gebruikt.

Ik hoop het hiermee iets duidelijker voor je te hebben gemaakt! 😄

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
IPitoo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kreeg als reactie op deze zelfde vraag via vodafone het antwoord : 
Wij ondersteunen dit niet ! 

Dit vind ik merkwaardig als je gewoon een onbeperkt internet data plan hebt moet dit toch gewoon werken ? 
Ik moet nu snel kiezen tussen tmobile en vodafone ben er nog steeds niet uit omdat ik geen duidelijkheid krijg van vodafone 😞
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey IPItoo,

Dit zijn inderdaad diensten van derden wat voor Vodafone lastig te ondersteunen is!
Aangezien wij alleen voor de verbinding zorgen.

Ik vind het jammer dat jij zo' n dergelijk antwoord hebt gekregen, Hier en daar worden namelijk wel apps gebruikt door onze medewerkers en kunnen we toch over enkele apps de werking uitleggen en of de app adviseren!

Tevens heb ik bovenstaande nog eens nader onderzocht en voor een iphone laad hij alleen maar de whats app gebruikers in en niet alle contacten zoals bij de blackberry! mijn excuses daarvoor!

Mocht je toch merken dat er volgens jou iets niet klopt aan je rekening kun je nog altijd via de klantenservice om uitleg vragen natuurlijk!

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vreemd, Na installatie van whatsapp zie ik, als ik de applicatie open en een nieuw bericht wil maken alleen die contactpersonen die ook whatsapp geinstalleerd hebben. Dus niet de hele contact list. Maar ik weet niet zeker meer of dat niet een optie was bij installatie....
Marjolein

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Hmmr,

Bij installatie krijg je inderdaad een optie of de app toegang mag hebben tot je adresboek. Dit krijg je nog voordat je je gsm nummer invult. Mocht je hier op "Sta niet toe" drukken, dan importeert deze inderdaad niet je contacten.
Wat je kan doen is de app verwijderen en deze opnieuw instaleren. Aangezien je deze namelijk al een keer via de app store hebt gekocht, kan je deze gratis opnieuw instaleren.

Met vriendelijke groet,
Marjolein
Vodafone Forum Team
Dijks

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe zit het als je wel whatsapp hebt en geen internet abonnement?
Wat zijn dan de kosten voor het gebruik van whatsapp?
vlammetje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds augustus een abb bij Vodafone.
Klopt het dat Vodafone de wet overtreed en mensen sinds de nieuwe abb's laat betalen voor whats app?
 
Graag hoor ik hoe dit zit.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
vlammetje schreef:
Ik heb sinds augustus een abb bij Vodafone.
Klopt het dat Vodafone de wet overtreed en mensen sinds de nieuwe abb's laat betalen voor whats app?

Graag hoor ik hoe dit zit.

Hoi Vlammetje,

Waar heb je deze informatie vandaan?
Als je een bundel hebt voor het gebruik van Internet, valt whatsappen tussen mensen die de app beiden gebruiken binnen de bundel.

Maar, zoals al aangegeven in het Topic, als je berichten verstuurd naar iemand die geen whatsapp heeft, word dit als een gewone sms beschouwd, hier betaal je voor.

Greetz,

Chris

Moderator
Vodafone Forum



E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic