Naamloos2.0

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

gebeld door onbekend Nederlands nummer

Hallo, even een vraag. Ik ben gisteren en vandaag gebeld door een onbekend Nederlands nummer. Ik heb terug gebeld want ik dacht dat het een nummer uit Amsterdam was en ik daar wel eens een telefoontje van kan verwachten. Helaas was het toch oplichting vrees ik. Er werd opgenomen en ik kreeg een vrouw aan de lijn die gelijk een heel raar verhaal deed over een schoonmaakbedrijf en acties. Ze zei dat ze bij mij  aan de deur was geweest en iemand had gesproken. Ik kreeg door dat er iets niet klopte en vroeg haar hoe ze aan mijn gsm nummer kwam. Ze zei dat wij dat zelf hadden doorgegeven. Heel vaag allemaal en heb gezegd geen interesse te hebben. Toen heb ik opgehangen. Ik heb 2,40 minuten gebeld. Het nummer is niet terug te vinden op Google. Het nummer is 0031 ******. Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen??? Ik heb gekeken naar mijn verbruik bij vodafone en voor dat gesprek is niks aangerekend. Is het misschien een ander soort fraude??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Naamloos2.0
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard altijd vervelend dat je een telefoontje krijgt en zelf niet weet waar het over gaat. Vodafone kan hier natuurlijk niet zoveel aan doen. Dit is iets wat je met de persoon van het nummer zal moeten bespreken. Als je daar een conflict mee hebt, of je hier nu van weet, of niet, dat zal je dan zelf met ze moeten oplossen en/of uitzoeken. Vodafone kan het nummer in ieder geval niet zomaar blokkeren. 

Als het een duur betaal nummer was geweest dan had Vodafone je een waarschuwing gegeven, nog voor je iemand aan de telefoon hebt en nog voor die over gaat. Dat heb je niet gehad dus ik verwacht dat het geen duur betaal nummer is. 

Wat voor een fraude het wel kan zijn, geen idee. Ook Vodafone zal je hierin waarschijnlijk niet kunnen helpen en zal je zelf moeten uitzoeken wat dit nu was. Hoi zo ie zo je bankrekening in de gate en vraag eens rond bij andere mensen.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Naamloos2.0
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard altijd vervelend dat je een telefoontje krijgt en zelf niet weet waar het over gaat. Vodafone kan hier natuurlijk niet zoveel aan doen. Dit is iets wat je met de persoon van het nummer zal moeten bespreken. Als je daar een conflict mee hebt, of je hier nu van weet, of niet, dat zal je dan zelf met ze moeten oplossen en/of uitzoeken. Vodafone kan het nummer in ieder geval niet zomaar blokkeren. 

Als het een duur betaal nummer was geweest dan had Vodafone je een waarschuwing gegeven, nog voor je iemand aan de telefoon hebt en nog voor die over gaat. Dat heb je niet gehad dus ik verwacht dat het geen duur betaal nummer is. 

Wat voor een fraude het wel kan zijn, geen idee. Ook Vodafone zal je hierin waarschijnlijk niet kunnen helpen en zal je zelf moeten uitzoeken wat dit nu was. Hoi zo ie zo je bankrekening in de gate en vraag eens rond bij andere mensen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic