willthewise

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

geTether

Waar voorheen met dezelfde apparaten tethering prima werkte lukt dit niet meer. Niet via usb en niet via mobiel hotspot.
Het enige dat veranderd is, ik ben overgestapt van T-Mobile naar Vodafone (&Ziggo tv en internet).
Ik kan me de volgende gedachte voorstellen: als Vodafone tethering zou werken en een goed wifi signaal zou opleveren, waarom dan nog gebruik maken van wifi -van Ziggo.
Kan een Vodafone technicus mij hierover informeren?
MvG
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
willthewise
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Yes!!! Daarmee doet-ie het!! Super bedankt Sharon!!
Sharon wrote:
Je zou ook nog eens kunnen proberen om bij het toegangspunt een * (dus een sterretje) te noteren. Lees meer hierover in dit topic: https://forum.vodafone.nl/archief-2018-48/samsung-galaxy-s6-mobiele-hotspot-274566. Is het daarmee wellicht wel opgelost willthewise ?

Bekijk in context

16 Reacties 16
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Ik denk dat het de bedoeling gaat worden dat Vodafone het netwerk levert wat ze nu al doen en Ziggo het signaal erom heen zodat ze nu een gezamelijke dekking kunnen maken, voor zowel Wifi als Data.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi willthewise
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Maar tethering werkt toch gewoon bijna Vodafone. Heb je wel de juiste instellingen in je toestel? Eerste stukje van je bericht heb ik hier onder antwoord gegeven, althans, dat probeer ik. En het tweede deel, zoals je weet is het nu VodafoneZiggo en het zou zo maar kunnen dat ze straks alles bij elkaar voegen en dan is het bij beide zo. Maar goed, dat weet ik niet. Het zou wel erg handig zijn natuurlijk.


Eerste stukje met info:
Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc. Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je bovenstaande stappen al eens gecontroleerd willthewise?
willthewise
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Bedankt voor de reacties. Ik heb alles gedaan wat werd aanbevolen -behalve een kruistest- maar het resultaat is nog hetzelfde:
Op mn Samsung S5 tel. staat mobiele hotspot aan en mn tablet wordt gevonden onder verbonden apparaten.
Op mn S2 tablet kan ik kiezen bij wifi voor AndroidAP. En dan komt hij helaas niet verder dan AndroidAP Verbonden, geen internet.
Wat het toegangspunt betreft heb ik alles goed staan, maar na APN-roamingprotocol heb ik nog in te vullen: Drager, Operatortype mobiel virtueel netwerk en Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk.
Alle 3 niet ingevuld en vooral die laatste 2 kunnen hiermee te maken hebben wellicht??
Ik weet zeker dat ik voorheen met deze tel. toch echt een mobiele hotspot verbinding tot stand kon brengen, zowel via wifi met de tablet als via usb met mn pc.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Een hotspot aanmaken moet lukken.,.Hier lees je hoe je een hotspot instelt https://www.allesoverandroid.nl/nl_nl/hoe-kan-ik-mijn-smartphone-tablet-als-hotspot-instellen/
Operator type en waarde en drager hoef je niet in te vullen. Deze blijven leeg.
Zodra je dat gedaan hebt, en hotspot aan hebt staan ga je de tablet verbinden.

Met de tablet dien je dan te zoeken naar Wifi netwerken. Je zult daar de hotspot terug vinden. Vervolgens verbind je de tablet met je toestel en vul je het wachtwoord in. Daarna zou het moeten werken willthewise
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het gelukt met de hotspot willthewise?
willthewise
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik probeerde die link maar ik kan de pagina niet bereiken...
Maar op een soortgelijke pagina staat wat ik al wist.
Een vriend met een samsung tel. met T-Mobile kon wel tetheren naar mn tablet.
Weet je zeker dat de combinatie Vodafone met Ziggo tethering gewoon toestaat?
Ik zal hem nog vragen naar zijn instellingen en anders probeer ik het toch ff met een sim van T-Mobile.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dit zou gewoon moeten werken willthewise
Ik kan namelijk via mijn tablet verbinding maken met mijn mobiel. Om vervolgens Ziggo Go te kijken etc.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven wrote:
Dit zou gewoon moeten werken willthewise
Ik kan namelijk via mijn tablet verbinding maken met mijn mobiel. Om vervolgens Ziggo Go te kijken etc.

Ja, dat lukt bij mij ook gewoon (even ter extra info van een andere gebruiker)
willthewise
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb die vriend bij wie het dus wel lukte nog naar zijn tel instellingen gevraagd -heeft ook een samsung maar met T-Mobile.
Bij hem staat bij APN het volgende wel ingesteld:
Operatortype Mobiel Virtueel Netwerk: spn
Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk: T-Mobile NL

Die velden zijn bij mij leeg dus ik ga dat nog even proberen (maar dan met Vodafone).
Anders ga ik naar de winkel.
Bedankt voor de reacties iig.!!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bij ons hoeft dit niet ingevuld te worden willthewise
Maar ik hoor graag of het werkt met de instellingen van T-mobile.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
We ontvangen graag nog een laatste update van je willthewise 🙂
willthewise
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Helaas ook met deze laatste 2 velden ingevuld blijft het onverbiddelijk: Verbonden, geen internet.
That's all folks.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Je zou ook nog eens kunnen proberen om bij het toegangspunt een * (dus een sterretje) te noteren. Lees meer hierover in dit topic: https://forum.vodafone.nl/archief-2018-48/samsung-galaxy-s6-mobiele-hotspot-274566. Is het daarmee wellicht wel opgelost willthewise ?
willthewise
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Yes!!! Daarmee doet-ie het!! Super bedankt Sharon!!
Sharon wrote:
Je zou ook nog eens kunnen proberen om bij het toegangspunt een * (dus een sterretje) te noteren. Lees meer hierover in dit topic: https://forum.vodafone.nl/archief-2018-48/samsung-galaxy-s6-mobiele-hotspot-274566. Is het daarmee wellicht wel opgelost willthewise ?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah super 🙂 Ik zal het topic sluiten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic