Jla

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

fraude

Recent zag ik dat mijn telefoon verbruik plotseling hoog was. Dit werd veroorzaakt door 1 gesprek naar het buitenland, naar Hong Kong (+85252801593 ). Dit gesprek heeft niet plaatsgevonden, staat niet in mijn telefoon logbook voor uitgaande of inkomende gesprekken en blijkt alleen in het systeem van Vodaphone te staan.

  • Op de betreffende dag ben ik gehele dag thuis aan het werk geweest en had ik geen afspraken thuis of buitenhuis.
  • Mijn telefoon ligt dan naast mij op mijn bureau, dus niemand anders kon toegang hebben tot mijn telefoon, dan wel mijn simkaart.
  • Mijn telefoon heeft geen koppelingen naar andere apparaten waarvan dan via mijn nummer gebeld zou kunnen worden.
  • In mijn logboek van de telefoon staan op de betreffende datum 5 gesprekken genoteerd naar contacten die in mijn telefoonadressenboek staan en verder zijn er geen andere gesprekken gevoerd.
  • Het nummer dat ik gebeld zou hebben in HongKong staat niet in het logboek en is dus niet vanaf mijn telefoon gebeld.
  • Het zogenaamd gebelde nummer staat dus ALLEEN in het vodaphone systeem vermeld. De vraag doet zich dus voor hoe is dit mogelijk? Aangezien niet met of via mijn telefoon is gebeld maar wel onder mijn telefoonnummer, is het de vraag hoe dit in het systeem terecht is gekomen.
Tot nu toe is de opstelling van Vodaphone: "staat in ons systeem, dus moet wel juist zijn". Er komt geen verklaring hoe het mogelijk is dat het niet in mijn logbook staat en ik werd verzocht een klachtenformulier in te vullen. Dit is gebeurd en vodaphone is er nog mee bezig.

Wie heeft soortgelijke ervaringen of weet op welke wijze deze fraude tot stand komt? Niet onbelangrijk, om zeker te weten dat dit kan worden voorkomen.

7 Reacties 7
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Jla, welkom op het Vodafone Forum! ik begrijp dat dit geen fijne situatie is. Het nummer lijkt toevallig ook niet op een nummer dat je deze dag wel hebt gebeld? Bijvoorbeeld een Nederlands 085-nummer. Soms kan een extra 0 teveel voor het nummer zorgen voor een internationaal gesprek. Ook al is dat per abuis. Het systeem herkent het dan wel als een buitenlands nummer en zal het zo ook in rekening brengen. Welk merk en type toestel gebruik je?

We brengen in ieder geval nooit zomaar iets in rekening.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
Jla
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jouw reactie. Nee het nummer lijkt niet op een ander nummer. Overigens, de duur van het gesprek zou circa 30 minuten zijn geweest, dus een vergissing kan niet. Dan zou de enige optie zijn, dat ik een broekzakgesprek zou hebben gevoerd, maar dan zou het nummer ook in mijn logboek moeten staan. Ik gebruik Iphone 5 .
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Jla, zo te zien komt het met dit toestel wel vaker voor, zie ook: https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139740-iphone-5-broekzak-gesprekken-niet-re...

Wellicht is het verstandig om een keer een back-up te maken en het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Zo haal je ook eventuele fouten van de eerste installatie eruit.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic