Piet va der San

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mensen uit mijn telefoonbestand krijgen een rare what' s app met een bericht dat mijn telefoon in bad gevallen zou zijn en dat ze mijn nieuwe nummer  moeten bellen. Iemand een idee wat dit is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik raad je sowieso aan om het nummer te blokkeren en het bericht te verwijderen @Piet va der Sanden.
Daarnaast raad ik aan om 2-staps verificatie aan te zetten voor Whatsapp via de instellingen van Whatsapp. Hierdoor is je account beveiligd. Laat je weten of het gelukt is? 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Piet va der Sanden 
Ja, dat is iemand die met je naam aan de haal gaat bij je contactenlijst in je whatsapp. Dus die gebruiken je om bij mensen geld los te peuteren en/of te zorgen dat deze mensen iets doen waardoor ze kunnen frauderen. 

Voor deze info kan je beter bij Whatsapp aankloppen want Vodafone kan hier niets mee. Dit is omdat Whatsapp geen dienst is van Vodafone. Waarschuw iedereen in je Whatsapp dat je geen problemen hebt en dat die persoon fraude pleegt. Laat ze dat nummer dan ook blokkeren in Whatsapp. 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik raad je sowieso aan om het nummer te blokkeren en het bericht te verwijderen @Piet va der Sanden.
Daarnaast raad ik aan om 2-staps verificatie aan te zetten voor Whatsapp via de instellingen van Whatsapp. Hierdoor is je account beveiligd. Laat je weten of het gelukt is? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Topic gesloten

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic