Hi All,
Onlangs heb ik mijn abonnement verlengd met aanschaf van een nieuw toestel naar aanleiding van bericht van Vodafone dat ik kon verlengen. Door een systeemfout bij Vodafone is het nieuwe contract te vroeg ingegaan.
Dit viel mij op doordat ik opeens een rekening kreeg van 198€. Vodafone bleek het abonnement 4 maanden eerder dan de verlenging in te hebben laten gaan en heeft daarom de toestellening van het oude toestel ‘€96 extra afgeschreven. Nadat ik dit constateerde direct contact opgenomen met de klantenservice op 21 juli. Een collega vertelde dat het een systeemfoout betrof en dat het afgelopen week gecorrigeerd zou worden en dat ik het bedrag van de toestellening van het oude toestel terug zou ontvangen. Leek mij prima, kan gebeuren.
Nu heb ik vandaag wederom contact gehad, ik heb de betaling nog niet ontvangen namelijk. nu krijg ik te horen dat het bedrag niet terugkomt en dat ik er maar mee akkoord moet gaan. Ik ben het hier niet mee eens en verwacht dan ook gewoon dat de verlenging ingaat bij afloop van mijn oude abonnement.
Als ik dit vooraf had geweten had ik namelijk niet mijn abonnement verlengd en gewoon gewacht tot deze afliep. Dan was mijn nieuwe toestel waarschijnlijk ook goedkoper geweest.
Heb een printscreen van de chat, waarin ze zelf toegeven dat het een systeemfout betreft.
Een snelle rekensom, als ik mijn Vodafone abonnement niet had verlengd en vodafone dus geen systeemfout had gemaakt had ik mijn oude toestel gewoon tot 1 november afbetaald. Ik had dan pas op 1 november een nieuw toestel aangeschaft samen met een abonnement. Mijn verwachting is dat de maandelijkse toestelkosten op dat moment met €2 per maand naar beneden waren gegaan. Over 2 jaar bedraagt dit dus 48€.
Verschil is dus 48€ teveel betaald aan vodafone. Andere optie is dat ik geen eenmalige kosten zou hoeven betalen per 1 november. Ook dat scheelt zo’n 46€.
Het zou Vodafone dan ook sieren als ze de kosten die ik nu heb door hun systeemfout zouden verlagen dan wel kwijtschelden.
groet, Karlijn