dadauser

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

fm ontvangst op S 5660

Hallo, ik wil graag naar fm radio luisteren met een headset waarmee ik ook kan telefoneren, maar de fm radio valt tussendoor steeds weg. Kent iemand dit probleem? Oplossing??
B.v.d.
Danielle
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5 Reacties 5
MilanE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Danielle!

Als je gebruik maakt van FM-Radio op een telefoon dan dienen je oortelefoontjes in feite als antenne. Een beetje daarmee spelen om de ontvangst te verbeteren kan dus helpen. Helaas is het ook inherent aan analoge radio dat het signaal niet altijd even stabiel is.

Mocht je een voldoende grote databundel hebben dan kan je natuurlijk ook een radio-app uit de Market downloaden, dit zou een stuk stabieler kunnen werken.

Groeten,

Milan
dadauser
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Milan, het probleem met slechte ontvangst ken ik van mijn vorige toestel, en idd hielp het verplaatsen v.d. antenne (het snoer dus).
Maar bij dit toestel werkt dat niet, en valt het geluid HELEMAAL weg i.pv. geruis en gekraak.
Ik weet niet hoeveel MB's een radiostream verbruikt, maar ik vrees dat mijn 500 Mb dan gauw op zijn. Bovendien ontbreekt er een flash app, en die heb ik op internet nog niet kunnen vinden voor android 2.3.3....
Ik zal dus verschillende headsets uit moeten proberen denk ik. Dat wordt wel prijzig, want wie neemt een gebruikte headset terug??
Groeten,
Danielle
 
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo dadauser,


Ik denk inderdaad dat radio beluisteren via internet, je databundel snel zal doen op raken.
En denk dat een geschikte headset een betere oplossing is, helaas heb ik hierover geen informatie
maar hopelijk kunnen de mede forum gebruikers je verder helpen.

Radio 30 min. met 29 Kbps 6.600 kB/ 6,45 MB (0,2 MB per minuut)
Radio 30 min. met 128 Kbps 29.000 kB/ 28,32 MB (0,9 MB per minuut)

Groeten,


dejeroen

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
al geprobeerd om het volume wat hoger te zetten.
dit werkte op mijn galaxy gio perfect.
 
als ik het geluid op een standaard volume had staan viel bij mij de radio ook wel eens zomaar weg (binnen 5 minuten).
als ik nu radio luister moet ik het volume 2 waardes hoger zetten en dan valt het signaal niet meer weg.
probeer maar eens.
 
ik heb trouwens oortjes van philips , voor 7 euro bij de media markt.
dadauser
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik luister meestal praatradio, tijdens andere bezigheden. Nog harder zetten is geen echte optie.
Morgen ga ik naar de Mediamarkt. Ik laat het nog weten.
Bedankt voor de reacties.
Danielle
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic