dikkehenk

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

factuur via email

Goedendag, is het mogelijk dat de factuur automatisch via email kan worden verstuurd naar de klant, dus naar mij?

Scheelt namelijk elke maand inloggen, en ophalen 🙂

bvd ,
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is helaas niet mogelijk om de factuur via e-mail te ontvangen. Dit is omdat wij zowel een webpagina als app hebben waar je alles in kunt zien.
Ik begrijp hieruit dat hier wel vraag naar is. Ik zal het verzoek intern doorgeven. Mocht het aangepast worden, dan zul je dit terug zien in my Vodafone.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi dikkehenk
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat maakt het uit als je je mail open moet maken of even inlogt? Daarnaast is het veel veiliger via inloggen want dan weet je dat het geen valse email is.

Fijne Feestdagen
dikkehenk
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen. Ja, dat maakt nogal wat uit. Het zijn nogal wat handelingen extra, zeker als je zelf aan t boekhouden bent.
Betreffende valse email, inmiddels komen 95 % van de facturen hier via de mail binnen. Het is namelijk niet zo dat je dan je geld overmaakt op een bankrek die onder de factuur staat, het is immers een bevestiging van een automatische incasso.

Kortom, de factuur is slechts een bevestiging van het bedrag, geen factuur als in, wilt u deze even met de hand overmaken.

kortom het scheelt gewoon veel tijd.

Gr
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is helaas niet mogelijk om de factuur via e-mail te ontvangen. Dit is omdat wij zowel een webpagina als app hebben waar je alles in kunt zien.
Ik begrijp hieruit dat hier wel vraag naar is. Ik zal het verzoek intern doorgeven. Mocht het aangepast worden, dan zul je dit terug zien in my Vodafone.
dikkehenk
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank. Dit is vrij apart? immers, voor 99% van de automatische incasso zaken die lopen, is er de optie om de bevestiging daarvan in de vorm van de factuur via mail te ontvangen.
Dus dien het inderdaad even in aub 🙂

dank alvast.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik ga het doorzetten. Vodafone heeft er voor gekozen om de factuur via de app of via de website aan te bieden.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
dikkehenk wrote:
Dank. Dit is vrij apart? immers, voor 99% van de automatische incasso zaken die lopen, is er de optie om de bevestiging daarvan in de vorm van de factuur via mail te ontvangen.

En Vodafone is dat 1% van al die facturen die er voor heeft gekozen om deze in te zien via je APP of Webadres. Wat ik wel begrijp want stel dat iemand z'n mail adres aanpast en Vodafone hier niet van op de hoogte is en de persoon zelf vergeet dit aan te passen bij Vodafone, dan krijgt die z'n factuur niet binnen. Natuurlijk, er zijn nog zoveel mogelijkheden om dit niet goed te praten, maar het is een voorbeeld 🙂

Ik zelf wil het liefst geen facturen in mijn mailbox, daarin kan zeker wel een phishing in zitten of een document met een virus erin! Want die kunnen ze ook gewoon na maken en versturen en dan denk jij dat je een factuur hebt ontvangen. Als het dan toch automatisch afgeschreven is dan hoef ik ook geen factuur, weet hoeveel ze afschrijven elke maand, kom er nooit boven en als het wel er boven zit dan ga ik in My Vodafone controleren waarom het bedrag hoger is 🙂

Maar ja, zoals ik zeg... iedereen is verschillend en wil het graag op zijn/haar manier.
Wie weet komt Vodafone er nog mee dat je kan kiezen hoe je je factuur wenst te ontvangen.
dikkehenk
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
goedendag. Dit is een beetje een non discussie aan t worden?
Waarom jij het niet wil lijkt me in dit geval volstrekt irrelevant, sorry for that,
massa's gebruikers die de factuur in hun boekhouding opvoeren, zodat het via bank afschriften tegengeboekt wordt. Dat heet boekhouden, en is verplicht op t moment dat je dit als zakelijk invoert, en BTW plichtig bent. Vodafone zal ongetwijfeld veel klanten hebben die dit doen. Daar helpt een app niks aan, want het gaat niet om een kosten overzicht, het gaat sec om de factuur. Dat is namelijk het bewijs voor de afboeking. Debet, credit, dat verhaal.

Je hele verhaal over fishing en virus is ook allemaal leuk en aardig, maar ook dat is niet relevant in dit geval.

Dit gaat puur om efficiëntie en tijdwinst.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ah kijk, daar zijn we een stapje in de buurt van een juiste vraag!
Meer info: https://www.vodafone.nl/midden-groot-bedrijf/oplossingen/enterprise-services/e-invoicing/

Oplossing:
Elektronische facturatie, oftewel e-invoicing, is een van onze 'e-services', aanvullend op de facturatie-informatie vanuit MyVodafone die we in PDF aanbieden, en Rekeninginzicht/Expense Management met snelle overzichten en CDR-rapportages. De elektronische factuur is een digitale factuur in een standaard formaat, namelijk Universal Business Language (UBL). Alle gangbare business intelligence-programma's en financiéle systemen kunnen met (een kleine aanpassing aan) dit formaat overweg.

Sorry hoor, als iemand een ander antwoord geeft of z'n mening wil geven over iets.
Succes en veel plezier!
dikkehenk
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En ook dat is weer van een heel ander niveau namelijk. Er staat ook "' aanvullend'', En dat is een overkill voor een gemm gebruiker of een gemm zzpér. Die gebruikt geen CDR uf UBL.
Gewoon een factuurtje mailen. Da's alles.

maar aangezien je niet voor vodafone werkt, geloof ik t verder wel.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
:santa:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, het is intern aangekaart.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic is gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic