anno006

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

facturering voor vodafone

Ik probeer facturering voor vodafone aan te krijgen maar krijg steeds een foutmelding:

 

OR-RCP-01 b5xxxx

Wat gaat hier fout? en welke oplossing is hiervoor?

22 Reacties 22
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @anno006 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Over welke facturering heb je het? En hoe probeer je dit te activeren, via welke weg? Dit helpt Vodafone om met je mee te kijken en mee te denken wat er kan zijn. 

anno006
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

"facturering voor vodafone" android? Hoe anders, en zie ook foutcode, zoals ik al aangaf in mijn topic starter. En voor diegene bij Vodafone, kan natuurlijk alleen antwoord krijgen van diegene die weet wat de termen en foutcode betekenen!?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nou nou, sorry hoor! Ik probeer je alleen maar te helpen. Het is niet voor niets een klanten helpen klanten Community en het is daarom niet gek dat je antwoord en/of aanvullende vragen krijgt van mede Vodafone klanten.  

Heb je via Payinfo.nl een blokkade aangebracht? Je kan het via die site controleren of daarop een blokkade zit, of niet. Daarnaast zou je ook nog kunnen controleren of je via 4G/5G (dus Vodafone data) het aan te melden. Dus niet via je WiFi, want ze doen ook een 06 controle en het kan zijn dat je dan beter via Vodafone internet het aanzet. 

Lukt het niet, morgen is er weer iemand van Vodafone online. Excuus dat ik je probeer te helpen om het eerder te laten lukken en het niet lukt.

anno006
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is een foutcode. En dit kan natuurlijk alleen opgelost worden door diegene die deze foutcode kent. En voordat ik hier plaatste heb ik de foutcode natuurlijk opgezocht. Verder wat je schrijft is misschien als standaard antwoord prima. Maar mijn vraag is niet hoe kan ik blokkeren en of hoe kan ik deblokkeren, of enige vorm hiervan. Maar wat zegt de foutcode en wat is hier mis. Ik heb voor de zekerheid payinfo gecheckt (ik kende dit niet, dus staat dit op standaard) het staat allebei op uit. En ja, ik had, en dit is voordat ik hier op plaatste eerst gewoon wifi aanstaan en mobiel internet uit. Maar kwam er zelf al snel achter dat dit via mobiel internet moest dus wifi staat uit als ik het probeer. En tja, dit is dus niet de oplossing voor het probleem. Ik ben iemand die altijd eerst gaat zoeken. Maar er is geen informatie te vinden over deze foutcode. Ik wilde het eerst via deze weg proberen maar anders stuur ik wel een mail naar Vodafone met dit topic erbij.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Morgenochtend zal er weer iemand van Vodafone aanwezig zijn. Ik zou dus even wachten tot deze je hier antwoord geeft. Anders gaan er straks meer mensen zich in storten en je mail zal toch ook pas morgen worden gelezen. Daarnaast duurt het dan 5 tot 10 werkdagen. Dus je kan dan beter even wachten tot morgen, dan kan iemand van Vodafone met je mee kijken. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @anno006, welkom op de Vodafone Community!

 

Ik vind de vragen en tips van @Energieboy van niet zo gek hoor! Ik moest ook even twee keer lezen, maar ik begrijp uit je bericht dat het nog niet is verholpen met de gegeven tips. Even samenvattend: Je wil facturering via Vodafone aanzetten in de Google Play Store (Android), maar loopt daar tegen "OR-RCP-01 b5xxxx" aan. Voor zover mij bekend is dit een foutcode die de Play Store zelf genereert, of krijg je deze elders te zien?

 

Een tip die vaak wordt gebruikt is om even alle cache van de Play Store te wissen (Instellingen > Apps > Google Play Store > Opslag > Cache legen en daarna 'gedwongen stoppen') en het daarna opnieuw te proberen. 

anno006
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vind ze dus wel gek aangezien ze totaal niets te maken hebben met wat ik vraag. Nu verder reageren op je, Raar dat (en ik neem aan dat je een kenner bent, oftewel kennis hebt van deze zaken) aangeeft dat dit door de play store wordt veroorzaakt. Want, ja, het is ook in andere apps. Maar dit heb ik niet vermeld omdat ik dacht dat als het ook niet werkt in de app store het een groter probleem is wat door iets veroorzaakt wordt dat dus voor alle apps deze handeling doet. Ik heb geen kennis, en dit is de eerste keer dat ik hier tegenaan loop. Er is ook weinig (lees geen ) informatie op internet over te vinden. En daarnaast raar dat dit niet werkt, ik ben toch niet de enige die hier gebruik van wil maken! En tja, nou dacht ik ook even, go ja de cache legen, simpel standaard maar toch een idee. Dus had ik even een moment van hoop, dat ik deze reactie niet hoefte te schrijven, maar jammer het moet wel, want dit verandert niets!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @anno006. Ik kan me voorstellen dat dit een vervelend probleem is! Zowel @Energieboy en mijn collega proberen je te helpen. Je reactie vind ik dan ook eigenlijk een beetje jammer al snap ik waar de frustratie vandaan komt. We zijn hier aanwezig om je hiermee verder te helpen. 
Je geeft aan dat je deze melding ook bij andere apps krijgt. Wanneer komt deze melding in beeld bij andere apps? Zijn alle apps en is de software bijgewerkt? 

Even terugkomend op de reactie van @Energieboy. Hij geeft aan om te controleren of er geen blokkade is bij www.payinfo.nl. Zijn reactie is correct. Staat daar een blokkade ingesteld, dan zal het betalen via de Vodafone factuur niet lukken. Staat bij Payinfo een blokkade ingesteld? 

Kun je mij een privebericht sturen via hier? Je kunt hier bovenaan klikken op een nieuw bericht. Vervolgens voeg je mij toe als ontvanger.
In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
Dan kan ik voor je controleren of bij ons de optie om via de factuur te betalen op mogelijk staat.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens. Ik heb gelijk het systeem erbij gepakt en zie dat vanuit ons de optie om te betalen via onze rekening op mogelijk staat anno006.
Hiermee kunnen we al uitsluiten dat het probleem niet veroorzaakt wordt omdat de optie niet aan staat. Had je nog gekeken of er een blokkade via Payinfo op je nummer actief staat? Bij welke apps krijg je nog meer deze foutmelding? Wat gebeurt er precies voordat de melding in beeld komt?

anno006
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jammer dat je zo reageert, vooral dat je aangeeft dat het niet bij jullie ligt. Het ligt in iedergeval niet bij mij. Volgens mijn kennis is er na mij alleen nog vodafone. En dit heb ik al aangegeven in het topic, over hoe payinfo staat, maar zal het hier herhalen, dit staat goed ingesteld, namelijk allebij de opties uit. Wat ik nog steeds mis is wat de foutcode zegt. Waarom praten jullie niet over de foutcode. Die moet toch zeggen wat er hier aan de hand is?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Om uit te sluiten waaraan het ligt, dient het een en ander gecontroleerd te worden @anoo006. Vandaar dat ik als eerste direct bij ons ben gaan kijken en hoe het bij Payinfo staat. Daarnaast stel ik je een aantal keer de volgende vragen over de foutcode:  Bij welke apps krijg je nog meer deze foutmelding? Wat gebeurt er precies voordat de melding in beeld komt? Hier krijg ik geen reactie van je op. Voor ons wordt het dan ook lastig om een advies te geven als niet alle informatie gedeeld wordt of dat vragen genegeerd worden. De foutcode die je krijgt is een foutcode van je toestel of de playstore. Hier staan wij verder los van, dit is namelijk geen foutocode die wij kunnen veroorzaken. Om te achterhalen waardoor de foutcode getriggerd wordt, is er meer informatie nodig. Ik hoor dan ook graag van je. 

anno006
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

om zuiver te blijven, niemand heeft mij nog gevraagd wat er precies in beeld komt. Dus daar ga ik, ik gebruik in dit voorbeeld de google play app daar ga ik naat de betaal opties om vervolgens facturen via vodafone aan te zetten, dan komt er kort een laadscherm met het eerste woord, sms. om dan heel snel direct de fout code weer te geven. Ik heb dit ontdekt via een andere app waar ik mogelijk een betaling wil doen. Maar we houden het hier vanwege pravicy te houden op de google play app. Dit is ook verder alle informatie die ik heb. De foutcode is de meest waardevole informatie die ik heb, de rest is gewoon standaard handeling volgen. Van de weinige info die ik hier van heb lijkt het mij juist wel dat vodafone hier bij betrokken is, immers de optie heet letterlijk facturen via vodafone! Mij lijkt het dus een foutcode die aangeeft dat er iets mis gaat bij de sms. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb de foutmelding gegoogled. Hier kom ik vrij weinig over tegen. Kun je de stappen eens doorlopen via hier. Het is niet exact dezelfde foutmelding maar de stappen die hier beschreven staan, kunnen zeker van toepassing zijn. Laat je weten wat hier uitkomt?

anno006
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wil niet overkomen als onwillig, maar die link die je geeft is deze foutcode, RPC:AEC:0. Dit is een totaal andere foutcode dan deze die ik heb: OR-RCP-01. En hiergaat het om een server connectie probleem. Trouwens ik heb al op verzoek hierboven de cache, opslag en gedwongen stoppen van de app geprobeert en dit ook aangegeven dat ik dit gedaan heb zonder resultaat. Zullen we dit maar escaleren, naar de 2delijns support brengen, we blijven hier in rondjes draaien. ik heb al op internet gezocht naar deze foutcode, er staat niets op.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je alsnog even deze stappen doorlopen zoals het account opnieuw koppelen @anno006? Het is inderdaad niet dezelfde foutmelding, maar de stappen zijn zeer zeker van toepassing op dit issue. Zoals eerder aangegeven dienen we bepaalde stappen te doorlopen. Dit wordt namelijk ook vermeld in het onderzoek. Graag hoor ik of deze stappen nog het verschil maken.

Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik graag ook bij  welke andere apps/ websites je deze foutmelding krijgt.
Of de melding alleen naar boven komt via de wifi of ook via het netwerk (2G/4G).
Om welk toestel het gaat, IMEI nummer en welke software er op het toestel draait. 
 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes


Kun je mij de overige gevraagde gegevens ook sturen:

Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik graag ook bij  welke andere apps/ websites je deze foutmelding krijgt.
Of de melding alleen naar boven komt via de wifi of ook via het netwerk (2G/4G).
Om welk toestel het gaat, IMEI nummer en welke software er op het toestel draait. 

Ook hoor ik graag wat het onkoppelen en het opnieuw koppelen van het account geholpen heeft. 

anno006
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je het kunnen oplossen door het Google account te verwijderen zoals in de link is aangegeven en zoals ik eerder ook al adviseerde @anno006?
En wat komt uit de overige stappen via de link die je zojuist deelde?

anno006
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb je al iemand gevonden binnen vodafone die de foucode kent zoals ik al eerder vroeg aan je.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic