Ray308

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

esim ontvangen (zakelijk) ‘geen service’

Ik heb gisteren mijn esim voucher ontvangen en meteen geinstalleerd volgens de info op het kaartje. (Zakelijk)

de vier stappen doorlopen, echter geeft de telefoon aan “geen service”

reeds gedaan;

-aan en uit gezet (elke keer na een actie hieronder)

-mobiel abo weer verwijderd en opnieuw

-hele circus met de oude (huidige) sim erin en een keer met de sim eruit.

-via de telefoon geactiveerd, geen foutmeldingen, geen resultaat.

-via de chat vandaag rond 14.00 uur; ooh uw account is vastgelopen, deze wordt handmatig hersteld, kunt u het daarna nog eens proberen.

-zojuist wederom opnieuw geinstaleerd en wederom ‘geen service’

-op mijn vodafone staat (uiteraard) ook geen geactiveerde esim.

 

vanmiddag tussen het werken door even geprobeerd iemand aan de lijn te krijgen, dat ging vroeger prima, ik kom nu niet door het menu heen zodat ik iemand aan de lijn krijg. Om een beetje zot van te worden. 😉

Iemand nog een idee, iemand van vodafone zelf bijvoorbeeld?

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ray308
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ja en nee.

de esim die ik had heeft niet gewerkt, uiteindelijk via de helpdesk een nieuwe laten komen. Deze deed het meteen. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ray308 
Ik mis dat je ook via My Vodafone je eSIM hebt geactiveerd om je oude simkaart te deactiveren. Wel dat er staat dat het niet geactiveerd is, maar staat er niets van eSIM aanzetten?

Als dat niet het geval is dan adviseer ik je om morgen te bellen met de klantenservice en te vragen of ze je eSIM willen activeren. Dit kunnen ze daar doen en dan komt het in orde. Eventueel kan je ook nog even kijken of er iemand op de chat aanwezig is, dan kan je het nu direct ook al aanpassen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Ray308,

Ik zie dat je inmiddels opnieuw contact hebt gehad met een collega, maar de order helaas nog vast staat. Mijn collega heeft dit doorgezet en zijn er op dit moment mee bezig!

Ray308
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Hoi, 

Inderdaad contact gehad, order zat vast/ was vastgelopen. Ik wacht het even af. Bedankt alvast. 

Ray308
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

@Alex Vodafone al enig zicht op het omzetten van mijn sim naar esim?  Net nog even aangezet, maar nog steeds “geen service”

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Helaas nog geen update, @Ray308 . De order staat nog vast. 

Ray308
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dank je.

Dan wacht ik gewoon even af. 

Martin66

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voor mij precies hetzelfde euvel met de nieuwe eSim, geactiveerd, niet zichtbaar in my vodafonen, maar geen service. Netwerk instellingen hersteld (iphone xs max), geen resultaat…

 

Ray308
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

ik wacht in ieder geval nog steeds, nog geen reactie gehad.

Martin66

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op basis van jouw wachttijd heb ik de beslissing genomen maar gewoon nog een eSim te bestellen en het opnieuw te proberen. Als de 2e (= 2e eSim) poging wel werkt laat ik het weten.  Op de chat wordt in ieder geval door Vodafone niet gereageerd, maar mogelijk doen ze dat alleen tijdens kantooruren.

Martin66

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe eSim besteld, helaas hetzelfde probleem. Met Vodafone servicedesk gebeld en het was binnen 2 minuten opgelost  (excl wachttijd) door de agent zelf. Hij heeft de esim geactiveerd en de fysieke sim gedeactiveerd. Verbinding viel dan ook tijdens het gesprek weg, maar daar had hij al voor gewaarschuwd. Telefoon opnieuw opgestart en het werkt. Je kunt beter met ze bellen, want die online chat van Vodafone is langzamer dan mailen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Ray308 
De vastgelopen order is inmiddels gefixt. Dat is heel fijn, want nu kunnen we een stuk meer. Nu zie ik wel dat de eSIM nog niet geactiveerd is, maar een reguliere simkaart. Wil je in je Community profiel het simkaartnummer van jouw eSIM eens vermelden? Dit mag wel achter de vraag om je Vodafone klantnummer. Ik ga dan graag voor je aan de slag. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het inmiddels gelukt met de eSiIM te activeren @Ray308?

Ray308
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ja en nee.

de esim die ik had heeft niet gewerkt, uiteindelijk via de helpdesk een nieuwe laten komen. Deze deed het meteen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn, dat ze gelijk een nieuwe hebben gestuurd en dat deze wel werkt @Ray308 
Blijft apart dat de andere niet werkte!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic