bruijnesteijn

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 43Likes

eSim voor Apple Watch 4

Apple kondigt de nieuwe Watch series 4 GPS + Cellular aan en wederom staat Vodafone Nederland niet op het lijstje van telecom providers die Cellular ondersteunen. Terwijl Vodafone in Duitsland, Engeland en Spanje wel mee doen. Je zou toch denken dat een grote provider als Vodafone, waarbij je met je Nederlandse abonnement overal data hebt in de EU, Vodafone één netwerk en één call-center heeft voor alle landen, etc (Maw alles is gescharde) behalve hetzelfde product en zelfde technische ondersteuning.

Wanneer gaat Vodafone Nederland een keer mee met deze verbetering. Een makkelijk antwoord zoals jullie altijd geven 'we denken er nog niet over na' of 'we wachten totdat er een behoefte is bij de klant' is echt te mager.

Ik begrijp dat ook de nieuwe iPhones om eSims gaan vragen en Apple lijkt te suggereren dat Vodafone er werkt van gat maken....dus geeft aub enig inzicht in de plannen.

Quota Apple t.a.v. nieuwe iPhone, iPhone gebruikt Dual SIM, waarbij ze stellen:
Dual SIM relies in part on eSIM, supports up to two phone numbers, and incoming calls specify which SIM is used. In China, eSIM is not supported so special SIM trays that support two physical SIM cards will be sold.
11 Reacties 11
RealRobbie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Precies, wanneer gaat Vodafone dit ondersteunen? Heel graag een concreet antwoord s.v.p.!
bruijnesteijn
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 43Likes
Ik ben op zich tevreden over Vodafone abonnement, maar dit is een gemis en ik weet dat T-mobile bezig is met eSIM introductie in Nederland, waarom Duitse klant wel en wij niet?
LouisU

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
zou inderdaad fijn zijn indien Vodafone een concreet standpunt en planning communiceert mbt de eSim introductie. Het is de toekomst en jullie zulken echt mee moeten indien jullie toekomstbestendig willen zijn.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Helemaal mee eens!
Erg jammer dat op de site wel plaatje staat van 2 sim kaarten maar tekst van iets anders 😞
Dus ja, wat moeten we nu verwachten? Hopen dat Vodafone daar vandaag nog een uitspraak over kan doen. Want wachten tot het toestel er is, is geen optie!

Lees net op andere provider websites dat ze deze nog in ontwikkeling hebben. Gaat het dan net zoals met Apple Pay, wachten... wachten... wachten... :(. ( bruijnesteijn - TM schrijft op hun site dat ze nog in ontwikkeling zijn, dus introductie is te voorbarig hoor - te lezen op hun eigen website: TM ondersteunt eSim nog niet, maar is dat wel aan het ontwikkelen)


Nickname

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
inderdaad Vodafone, misschien als jullie uitleggen waarom het zoooooo moeilijk is om Esim te implementeren kunnen we begrip voor jullie tonen. Maar het lijkt me een software issue. En als Vodafone DE het kan, waarom kunnen jullie niet Ctrl C, Ctrl V doen?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Afwachten maar...
Vodafone geeft aan dat de eSIM wel de aandacht heeft. Op welke termijn Vodafone in Nederland de eSIM dan gaat ondersteunen, is niet bekend.
RayRay16

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Voeg Vodafone UK maar aan het lijstje toe van providers die de Apple Watch Series 4 4G ondersteunen. Las net dit bericht: https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-09-13/making-calls-with-an-apple-watch-no-longer-just-f...

En daadwerkelijk op hun site:

https://www.vodafone.co.uk/brands/apple/watch/

Dus Vodafone is er mee bezig maar de vraag is hoe dit zich vertaald naar Vodafone Nederland???
voda33

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
De netwerken zijn altijd grote aanhangers geweest van SIM kaarts. Het idee was bij sommigen dat het niet hebben van SIM kaarts zou leiden tot makkelijker switchen, nieuw soorten contracten en meer prijsconcurrentie. Ze hebben dus altijd geprobeerd om het tegen te houden.

In de UK heeft EE gezien zijn unieke situatie en geschiedenis er voor gekozen om wel eSIMS aan te bieden. Nu met het nieuwe Apple aanbod het risico op switchen groter is geworden is het dus rationeel voor Vodafone UK om ook eSims te ondersteunen.

Ik verwacht dus dat in Nederland het volgende gaat gebeuren voordat we eSim/Apple Watch ondersteuning krijgen. Of een van de aanbieders breekt uit het 'heren' akkoord voor opportunistische redenen (Tele2?) of een aanbieder ziet dat in een andere markt waar hij het wel aanbied dat het eigenlijk meer voor-dan nadelen heeft (T-mobile?, Tele2?, Vodafone?).
Paul Poelstra

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ja vodafone.. kom maar door.. ik switch naar eerste provider die het gaat aanbieden..
ofriedrichs

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Geen idee of het helpt maar zwijgen zal zeker niet helpen. Graag esim ondersteuning. Ben klaar met twee toestellen. Het kan toch niet meer van deze tijd zijn.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Aangezien er meerdere nieuwe topics zijn aangemaakt over eSIM heb ik dit dubbele topic gesloten. Graag voortaan het bestaande topic gebruiken en geen nieuwe aanmaken, zie ook de huisregels.

Zie ook het topic op https://forum.vodafone.nl/apple-ios-15/de-nieuwe-iphones-295981
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic