Lvdg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

eSim geen service

Vanwege problemen met de fysieke simkaart in de iPhone XR van mijn zoontje, heb ik esim aangevraagd bij Vodafone. Deze esim kon eerst niet worden geactiveerd omdat de fysieke simkaart niet actief was, maar dit is uiteindelijk toch gelukt. 

De diensten (mobiel internet, bellen) zijn geactiveerd op de esim en de fysieke simkaart is uit het toestel verwijderd, telefoon is herstart maar de esim geeft/heeft geen service. Dus mijn zoontje heeft geen 4G en kan niet bellen. 

Via de 24/7 support chat vanuit de app al contact gehad met VF, maar daar is geen oplossing gevonden (conclusie van de chat was "Oh, dat is vreemd"). Hopelijk kan iemand hier ons wel verder helpen. Dit is enigszins frustrerend aan het worden nu.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het enige wat nog gedaan kan worden is om met de nummers langs een van onze winkels te gaan. Mijn collega's kunnen een nieuwe eSim activeren op het juiste nummer en eventueel een gewone simkaart of eSIM op het andere nummer. Zij kunnen daarnaast ook gelijk meekijken naar de juiste instellingen.  Er moet een simwissel (eSIM) gedaan worden. Ik kan er vanuit hier een naar je opsturen maar dit mag ook via een van onze winkels. Laat je weten of het opgelost is? 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Lvdg 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend dat ze je niet konden helpen en dat ze het maar vreemd vonden. Nu kan ik natuurlijk niet zien wat er aan de hand is, maar misschien kan @Louis je wel helpen? Hij is werkzaam bij Vodafone. Ik heb hem geroepen en verwacht dat hij vandaag nog wel hier actief is en met je mee wil kijken. Normaal gezien zouden ze toch gewoon bij de klantenservice moeten kunnen helpen om het opnieuw te activeren. Maar goed, misschien is er wel meer dan alleen even simpel activeren. Laten we even wachten op Steven. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Lvdg
Een warm welkom hier op de Vodafone Community. 

Het omruilen van de fysieke simkaart naar eSIM heeft de problemen dus tot dusver alleen maar groter gemaakt. Super onhandig dat jouw zoon nu geen netwerk heeft op zijn iPhone XR. Ik ben heel benieuwd wat hier nu precies de oorzaak van is. Laten we samen aan de slag gaan. 

Voor de zekerheid. Had je deze handleiding ook al eens bekeken om de eSIM te activeren op de iPhone XR? Mocht niet de oplossing zijn, dan ontvang ik graag een privéberichtje van je met meer informatie zodat ik een kijkje achter de schermen kan nemen: 
Naam contractant:
Mobiel nummer: 
Adresgegevens:
Geboortedatum:
Laatste vier cijfers IBAN rekeningnummer:
Simkaartnummer: 

Lvdg
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Cecilia,

Bedankt voor je reactie! Ja, ik heb de handleiding gezien en gevolgd voor het installeren/activeren van de esim, dat werkte destijds ook. Echter waren de diensten gekoppeld aan de fysieke simkaart, dus de esim voegde niets toe aan de telefoon. Maar nu is de fysieke simkaart verwijderd, zijn de diensten actief op de esim maar kan er geen gebruik worden gemaakt van data/bellen. 
Ik zal je via een privébericht de gevraagde gegevens met je delen. 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het enige wat nog gedaan kan worden is om met de nummers langs een van onze winkels te gaan. Mijn collega's kunnen een nieuwe eSim activeren op het juiste nummer en eventueel een gewone simkaart of eSIM op het andere nummer. Zij kunnen daarnaast ook gelijk meekijken naar de juiste instellingen.  Er moet een simwissel (eSIM) gedaan worden. Ik kan er vanuit hier een naar je opsturen maar dit mag ook via een van onze winkels. Laat je weten of het opgelost is? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic