MarcK1

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

eSIM wil bevestiging per sms

New eSIM ontvangen. QR code scannen geeft foutmelding dat eSIM niet geactiveerd kan worden. 
Via de Vodafone app kan ik het tel nr invoeren als nieuw nr,  maar wil dan ter bevestiging een sms met code sturen. Nwe nummer is dan nog niet toegevoegd dus niet actief en sms met code kan niet worden ontvangen. 

Vanochtend 9.50 hulp vraag gesteld via de chat functie van Vodafone-ziggo app maar geen reactie tot op heden 

dank voor hulp. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 68Posts
  • 8Oplossingen
  • 11Likes

Helaas is je huidige eSIM nu geblokkeerd @MarcK1. We kunnen dit helaas niet vrijgeven.

De meest snelle manier is om naar een VodafoneZiggo winkel te gaan. Hier kunnen mijn collega's je eSIM direct wisselen naar een nieuwe eSIM. Wij kunnen je vanaf hier ook een nieuwe eSIM voucher toesturen, maar hier gaan een aantal dagen overheen.

Ik hoor het graag van je.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 12275Posts
  • 3559Oplossingen
  • 3204Likes

Wil je direct contact dan is de chat een oplossing. Het kan zijn dat het druk is, er is namelijk geen telefonisch contact mogelijk op zondag. Er zijn hier ook mensen van Vodafone online die je kunnen helpen, dit doen ze zodra ze je bericht hebben gelezen. Anders kan je ook contact opnemen via X of Facebook. 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

MarcK1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles is nu up-to-date. 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 53Posts
  • 8Oplossingen
  • 10Likes

Hoi @MarcK1 daar word je niet vrolijk van zeg, als het maar niet wil lukken om jouw e-sim te activeren! Goed dat je dit hier met ons deelt, welkom op de Vodafone Community. Wanneer je opnieuw een (e) sim wilt instellen kun de deze stappen volgen. Lukt het hiermee niet, voeg dan in je My Vodafone profiel nog het simkaartnummer toe ( niet het 06 nummer want die heb ik al gevonden ) dan kijk ik of we aan onze kant dezelfde sim zien. 

MarcK1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Judith,

Het is wel gedoe, vooral dat het niet lukt, maar blijf wel vrolijk hoor. Ik heb mijn profiel ge-update met simkaartnummer. Het voorgestelde stappenplan had ik al doorlopen. Daar ik geen Vodafone klant ben staat er niks in mijn profiel klaar, betreft een eerste aanmelding, niet  via een SIM kaart maar dmv een eSIM. Echter de eSIM wil niet installeren, daardoor kan er geen SMS worden ontvangen. Ik vermoed dat eSIM geblokkeerd is door foutief gebruik PIN versus ePIN codes. Kijk svp wat jij ziet. Gr Marc

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 53Posts
  • 8Oplossingen
  • 10Likes

Het is zékers een gedoe @MarcK1 maar we gaan je helpen hoor. Ik zie dat er 3 keer een verkeerde e-pin code is ingetoetst, dan blokkeert de sim inderdaad. Als het goed is dan heb je een PUK code ontvangen bij je e-sim, deze heb je nodig om de sim weer te ontgrendelen. Heb je een PUK code ontvangen bij je e-sim? 

MarcK1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, ik heb een puk code ontvangen, maar daarvoor moet de eSIM zijn geïnstalleerd. En dat is hij nog niet.  Bij  de installatie dus 3 keer de verkeerde pin gebruikt. Als ik nu de QR code scan van de eSIM krijg ik de melding dat installatie niet mogelijk is. Kom dus niet zover dat ik de PUK code kan invoeren, de eSIM is nog niet zichtbaar. Kan ik de PUK code op een andere wijze invoeren?

Of kunnen jullie de ePIN weer vrijgeven, dan kan ik de installatie hervatten? Dank.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 68Posts
  • 8Oplossingen
  • 11Likes

Helaas is je huidige eSIM nu geblokkeerd @MarcK1. We kunnen dit helaas niet vrijgeven.

De meest snelle manier is om naar een VodafoneZiggo winkel te gaan. Hier kunnen mijn collega's je eSIM direct wisselen naar een nieuwe eSIM. Wij kunnen je vanaf hier ook een nieuwe eSIM voucher toesturen, maar hier gaan een aantal dagen overheen.

Ik hoor het graag van je.

MarcK1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Marco, een VZ store zit op minimaal 35min enkele rit rijden.  Als jullie een nieuwe eSIM voucher sturen is dat snel genoeg.  Zal adres vermelden in prive omgeving. Dank.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 53Posts
  • 8Oplossingen
  • 10Likes

Da's een eindje @MarcK1, ik ga voor je aan de slag. Zou je nog eens het 06 nummer van de ( geblokkeerde ) prepaid e-sim toe kunnen voegen in de privé omgeving? 

MarcK1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Judith, ik hoor net je twee VM berichten. Telefoon niet gehoord. Ben vanavond ook bereikbaar op *050. 
gr Marc

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 94Posts
  • 8Oplossingen
  • 16Likes

Dag @MarcK1 In verband met bezetting lukt het niet altijd om te bellen in de avonduren. Ik heb een nieuwe vervangende eSIm aangevraagd. Het is nu afwachten totdat je bericht hebt gekregen dat deze ingesteld kan worden. Als we een stap vooruit denken en het blijkt dat dit alsnog niet lukt? Dan is fysiek langs de winkel gaan de enige oplossing hiervoor. Het gaat ons dan verder niet lukken om de eSim actief te krijgen van afstand. 

MarcK1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Judith en Marco,

Wij hadden afgesproken dat we een vervangende simkaart gestuurd zou worden. Ik heb nog niks ontvangen. Is nu een week verder. Kunnen jullie laten weten wanneer ik de post met eSIM kan verwachten?

gr Marc

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 94Posts
  • 8Oplossingen
  • 16Likes

Dag @MarcK1 De eSim wordt per mail verstuurd. Toevallig niet in de inbox of spam/ongewenste folder ontvangen? Als het daar alsnog niet in te vinden is, dan is de winkel je enige en beste optie om dit alsnog geregeld te krijgen. 

MarcK1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Ryan, dank voor je reactie. Deze info is anders dan mij aan de telefoon was medegedeeld. In dit gesprek is het postadres genoteerd en er zou een code per reguliere post worden verstuurd. Ik heb geen mail ontvangen, ook niet in junk folder.

Jammer dat het allemaal zo gecompliceerd en traag verloopt. Ik bestel een nieuwe kaart a E15, dat is goedkoper dan een uur heen en weer rijden.

M

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic