Ik ben zelf ook een techneut, kom zelfs uit de telecom wereld, maar ik heb ook een familie die geen techneuten zijn, en het is erg ingewikkeld om dit soort dingen op afstand te regelen als er iets mis gaat.
Ik erger me echter groen en geel aan het kortzichtig rechtlijnig denken binnen grote bedrijven, waar het duidelijk is dat de marketing en de techneuten nooit echt met elkaar praten. Wel elke keer een app vernieuwen, maar dat is vaak zo vol met speciale effecten dat het niet echt functioneel meer is of niet goed getest op de verschillende platforms, of, zoals hier nu, niet met de wereldreiziger in gedachten (T-Mobile doet dat wel, ondanks dat elk land een andere eigendomsstruktuur heeft).
Het feit dat ze de eSIM niet voor Prepaid hebben geeft ook wel aan dat ze hun klanten een beetje uit het oog verloren hebben.
Anyway, zoals ik als zei was Vodafone m’n favoriete provider in Nederland, en ik verwees er vaak naar in m’n reisadviezen en zo, maar helaas zal ik mensen naar de meer professionele kleine providers moeten gaan sturen totdat Vodafone ook weer volwassen wordt.