Jovano12

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

eSIM niet te activeren, blijft "in bestelling".

Dag,

 

Ik ben nu iets langer dan een week niet bereikbaar en begin door de onduidelijkheid een beetje ongeduldig te worden, ondanks dat ik het idee heb dat jullie werknemers hun best doen om dit op te lossen.

 

Toen Vodafone OneNumber uit kwam kreeg ik dit niet voor elkaar om dit te activeren en las ik in verschillende topics dat een nieuwe eSIM aanvragen zou kunnen helpen. Dit heb ik gedaan, maar ik kon de eSIM niet activeren. Daarna contact gehad met de klantenservice dmv chat, die zouden de nieuwe eSIM activeren en mijn oude deactiveren. Het deactiveren van mijn oude eSIM is gebeurd, het activeren van de nieuwe eSIM kan niet en nu zit ik in deze ellende.

 

Nogmaals, de medewerkers van Vodafone die ik heb gesproken via de telefoon en in de winkel doen wat ze kunnen doen (ik heb ook een prepaid simkaart meegekregen om in ieder geval te kunnen bellen, top!) maar de transparantie vanuit de ICT van Vodafone vind ik wel slecht. Ik heb geen flauw idee hoe lang dit nog gaat duren, of er überhaupt iemand mee bezig is, dat kan ik gewoon nergens terug zien. Kan hier geen case van gemaakt worden gekoppeld aan mijn MyVodafone? Al kan ik daar alleen nog maar met mijn laptop op, want ja, inloggen gaat per sms wat ik niet kan ontvangen...

 

Lees meer
Ik begrijp ook niet dat het zo lastig is om ergens een hoofd ICT'er te vinden die alle simkaarten uit mijn account kan halen of te resetten zodat er weer een (e)SIM aan mijn account gekoppeld kan worden. Ik zal wel te makkelijk denken.

 

Zie afbeeldingen, volgens jullie medewerkers is het probleem dat zolang de eSIM in bestelling vast staat kunnen zij ook niets. Hier wordt al vanaf 7 november naar gekeken.

 

Alvast bedankt voor uw aandacht.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3318Posts
  • 978Oplossingen
  • 1085Likes

Hi @Jovano12, goedemorgen!

Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik kan eindelijk positief nieuws brengen. Afgelopen donderdag heb ik het seintje gekregen dat de vastgelopen order is opgelost en als ik jouw gegevens bekijk dan staat alles nu correct. Werkt alles weer naar tevredenheid?

Bekijk in context

18 Reacties 18
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3318Posts
  • 978Oplossingen
  • 1085Likes

Hi @Jovano12, goedemorgen!

Toevallig zie ik dat hiervoor onder jouw gegevens een case is aangemaakt en deze case gisteren is gesloten door de technische dienst. Er is een SMS is verstuurd dat het probleem opgelost zou  moeten zijn en je opnieuw kan proberen om OneNumber te bestellen. Herstart voor de zekerheid je Apple Watch en toestel voordat je de aanvraag voor OneNumber opnieuw plaatst. Kun je mij laten weten of het is gelukt?

Jovano12
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dit gaat niet over OneNumber, dit gaat om de normale eSIM in mijn iPhone

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3318Posts
  • 978Oplossingen
  • 1085Likes

@Jovano12 Excuses! Ik heb vanochtend iets te snel gelezen en zat blijkbaar nog iets te veel met mijn hoofd in alle OneNumber vraagstukken. 

Ik ben er even opnieuw voor je ingedoken. De eSIM eindigend op 73 staat inderdaad op ''in bestelling''. De activatie van deze eSIM is vastgelopen waardoor de simkaart op 'in bestelling' blijft staan. De vastgelopen order is geregistreerd bij de betreffende afdeling, maar dit speelt al een tijdje en is super onhandig voor jou. Om die reden heb ik er voor laten zorgen dat deze vastgelopen order met voorrang wordt opgepakt. Je hoort hier automatisch een melding van te krijgen, maar ik houd het hier ook voor je in de gaten. 

Jovano12
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt Cecilia voor je hulp, ik hoor graag wat de vorderingen zijn de komende dagen.

 

"Je hoort hier automatisch een melding van te krijgen" 

Snap ik, maar aangezien ik niets heb ontvangen per mail en ik niet bereikbaar ben op mijn nummer en meldingen (vaak) via sms gaan (en er geen case is gemaakt die ik kan zien via myvodafone --> service --> mijn vragen en verzoeken), heb ik de afgelopen dagen echter helemaal niets meegekregen. 

Jovano12
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dag Cecilia en/of collega's,

 

Ik er al wat meer bekend?

(Ik probeer echt mijn geduld te behouden, maar ik kan al sinds 6 november geen gebruik meer maken van mijn abonnement)

 

Dankjewel.  

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3318Posts
  • 978Oplossingen
  • 1085Likes

Helaas nog niet @Jovano12! Er is momenteel een kleine achterstand, waardoor het oppakken langer duurt. Dit heeft dus ook indirect invloed op de cases die met prioriteit zijn doorgezet, zoals ik heb gedaan in jouw geval. Weet dat ik het hier in ieder geval dagelijks voor je in de gaten heb gehouden en dit blijf doen. Ik houd je op de hoogte.

Fransman

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wacht al drie weken op een open order, waardoor ik niet bereikbaar ben en geen internet heb…kun je die van mij ook met voorrang laten oppakken? Echt veel vertrouwen heb ik er namelijk niet meer in!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3318Posts
  • 978Oplossingen
  • 1085Likes

Helaas nog geen ontwikkeling @Jovano12  😞 Weet in ieder geval dat ik het hier voor je in de gaten blijf houden. 

@Fransman Het escaleren van een voorrangsverzoek voor zo'n 'open order' is inmiddels ook niet meer mogelijk door de achterstand. Het lijstje met zulke voorrangsverzoeken is inmiddels behoorlijk lang geworden, waardoor ook dit niet meer zo snel wordt opgepakt als gebruikelijk is. 

Fransman

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor je reactie Cecilia, maar bij mij duurt het nu al 3 weken om een open order op te pakken...het lijkt er meer op dat er een probleem is bij Vodafone waarvan de oplossing nog niet bekend is..

Jovano12
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dag Cecilia/collega's,

 

Heb je weer een nieuwe indicatie voor mij?

 

Vandaag is de dag dat ik precies een maand lang niet meer bereikbaar ben op mijn normale nummer en dus geen gebruik kan maken van mijn abonnement.

Intussen heb ik al wel kosten gemaakt met mijn prepaid sim (want ja, ik wil toch kunnen internetten/navigeren/appen en bellen (want werk) en dat is overduidelijk duurder dan een sim only abonnement) en kan ik niet meer inloggen in MyVodafone op al mijn apparaten want dan wordt er een sms gestuurd met een code, die ik dus niet kan ontvangen.

Ik kan dus niet meer thuis mijn esim activeren mocht dit nog kunnen in 2023.

Verder is het toch niet normaal dat dit zo lang duurt, wat is een redelijk termijn om dit op te lossen?

 

Mijn community (en Ziggo) account is ook gekoppeld aan MyVodafone, dus ik ben benieuwd hoe lang ik hier nog kan reageren.

 

Tuurlijk begrijp ik dat jij hier niets mee kan, ik bedoel dit niet persoonlijk, maar dit zijn mijn frustraties op het moment.

 

Groet,

Joran 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3318Posts
  • 978Oplossingen
  • 1085Likes

Hi @Jovano12 

Toevallig heb ik vanochtend nog een mail gestuurd, omdat ik zag dat de order nog steeds vast staat en ik ook benieuwd ben waarom dit al enige poos duurt. Nog geen nieuwe update dus, maar ik houd het wel zoals afgesproken nauwlettend voor je in de gaten. 

Bij My Vodafone heb ik de 2FA controle voor je uitgezet, dus je kan nu gewoon inloggen in My Vodafone zonder SMS-controle. Indien gewenst kunnen we dit later altijd weer voor je activeren. 

Wil je in een privébericht eens het mobiele nummer van je prepaid simkaartje sturen? 🙂

Jovano12
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor je antwoord. Ik zal je een PB met mijn prepaid nr sturen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3318Posts
  • 978Oplossingen
  • 1085Likes

Hi @Jovano12, goedemorgen!

Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik kan eindelijk positief nieuws brengen. Afgelopen donderdag heb ik het seintje gekregen dat de vastgelopen order is opgelost en als ik jouw gegevens bekijk dan staat alles nu correct. Werkt alles weer naar tevredenheid?

Jovano12
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Goedemorgen Cecilia,

 

ik zie nu inderdaad dat alles weer goed staat in mijn account, top!

Echter moet denk ik eerst naar een van jullie winkels toe. Ik kan namelijk de QR code / activatie code van de eSim nu niet opvragen, want je moet een code invullen die je per sms ontvangt. Of kan je mij deze ook toe mailen? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3318Posts
  • 978Oplossingen
  • 1085Likes

@Jovano12 Ik heb je even een privéberichtje gestuurd! Laat vooral weten of het hiermee gelukt is 🙂

Jovano12
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Cecilia Het is gelukt! 😀 Heel erg blij mee, en mijn apple watch heeft ook meteen mobiel netwerk, top, bedankt!

 

Nu nog een iets minder leuke vraag, ik ben nu van 6 november tot (zeg maar) 10 december niet bereikbaar geweest. 

Krijg ik deze dagen gecompenseerd op de kosten van mijn abonnement? Hetzelfde geld voor mijn OneNumber, deze is al wel een maand actief maar heb ik nog geen gebruik van kunnen maken tot nu toe. Kan ik daar ook een extra gratis maand voor gecompenseerd krijgen? 

Ik kan per DM wel uitleggen wat ik tot nu toe allemaal heb gekregen/wat er is gebeurd voor m'n prepaid simkaart.

Jovano12
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Cecilia Ik heb je ook een DM gestuurd.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3318Posts
  • 978Oplossingen
  • 1085Likes

Yes, ik zag het @Jovano12. Je hebt inmiddels een DM terug.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic