TVDLOO

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

eSIM installeren op nieuw toestel in het buitenland niet mogelijk

Ik zit in het buitenland en moest mijn mobile telefoon wisselen, vanwege technische problemen. Mijn eSim is daardoor uitgevist door Apple store. Heb Vodafone gebeld en het is mij niet gelukt om een nieuwe QR-code te ontvangen omdat ik juist geen toegang heb tot mijn mobiele nummer, dus kan geen SMS ontvangen. De dame van customer service heeft gezegd dat ik gewoon moest afwachten tot ik weer in Nederland ben. Dat is begin september dus. Ik legde uit dat dit eigenlijk onacceptabel is. Vervolgens legde zijn gewoon de telefoon op de haak!

Dus mijn vraag. Klopt deze uitleg? Is er geen andere weg om mijn identiteit te verifiëren en een QR-code via email te sturen?

2 Reacties 2
xJBx

Raadgever
  • 83Posts
  • 4Oplossingen
  • 26Likes

Als zou je een nieuwe QR-code krijgen, dan heb je er niks aan in het buitenland, omdat je een sim alleen kan activeren in Nederland op het netwerk van Vodafone. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 27Posts
  • 8Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen @TVDLOO 

 

Allereerst welkom op de Community!

 

Ik kan me voorstellen dat als je in het buitenland bent dit een knap vervelende situatie is. Je wenst natuurlijk wel tijdens je verblijf bereikbaar te zijn.

Helaas moet ik in deze kwestie bevestigen dat de betreffende collega en ook @xJBx gelijk hebben.

 

Een eSim/Sim activatie dient altijd op het Nederlandse netwerk te worden uitgevoerd. Ondanks het feit dat er ook een verificatie moet worden uitgevoerd, welke we nu op afstand niet kunnen doen, is het momenteel een mission impossible 😞

Ik wil je adviseren om zodra je terug bent in Nederland, met je ID kaart langs onze winkel te gaan. Zij kunnen dan de verificatie uitvoeren, en direct je eSim voor je installeren.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic