Miluna_77

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

e-sim en fysieke sim gaat vodafone naar Edge en geen 5G meer

Van Vodafone heb ik een E-sim in Iphone 14 Pro. Mijn werktelefoon heeft een fysieke sim van Odido. Ik heb deze fysieke sim in mijn prive toestel toegevoegd. Alle instellingen uitgevoerd en dit werkt perfect als ik maar verbonden ben met WiFi.

Zodra ik geen WiFi heb dan geeft Vodafone Edge aan of geen service (Odido ook overigens)

Is er iemand die een mogelijke oplossing weet? Is er toch nog een instelling die ik vergeet? Kan ik bijvoorbeeld data uitzetten van een bepaalde sim (heb ik overigens niet kunnen vinden) dus zo ja waar vind ik dat.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 12331Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3215Likes

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar volgens Apple is het denk ik dit antwoord:
Bij het gebruik van twee actieve lijnen in de dual-simmodus wordt 5G ondersteund op de lijn die mobiele data gebruikt.

Loop nog even deze pagina door om te zien of je alles goed hebt staan. Mocht het nu echt niet lukken, lees even onderstaande balk zodat de mensen van Vodafone hiermee aan de slag kunnen. 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 120Posts
  • 20Oplossingen
  • 34Likes

Goedemiddag @Miluna_77 

 

Allereerst welkom hier op de Community voor support 🙂

Ik zie dat je vorige week ook contact hebt gehad met een collega van mij om hetzelfde probleem aan te kaarten.

 

Daaruit blijkt dat er mogelijk een instellingsprobleem zit in je toestel en sims. Aan onze kant (abonnemettechisch) is er niks aan de hand.

Het advies is daarom langs onze winkel te gaan met e toestellen. Heb je dat al gedaan?

Miluna_77
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel! Hier staan nog wel wat dingen in die ik kan gaan gebruiken. Dit zal ik vrijdag oppakken

Miluna_77
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat klopt maar ik werd direct doorverwezen naar een winkel en voor een winkel moet ik een half uur rijden dus vandaar eerst de vraag hier in de community 😉

Miluna_77
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik moet dan toch een keer naar een winkel denk ik…geen oplossing tot nu toe

Energieboy
Expert
Expert
  • 12331Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3215Likes

Hi @Miluna_77 
Ik begrijp uit je bericht dat een winkel best een eindje weg is. Er is nog een manier om te zien of je het zelf kan oplossen. Soms kan het bij problemen met het verbinden om je netwerkinstellingen te resetten. Let alleen wel op, deze zal je wifi-verbindingen, bluetooth-verbindingen en VPN's, waarmee je ooit contact hebt gehad, wissen. Maar het wist ook je mobiele instellingen van je provider, en dat is wat je wil proberen om te zien of het dan is opgelost. Je netwerkinstellingen gaan dan terug naar de fabrieksinstellingen en is het probleem "meestel" opgelost. Als je het aandurft volg dan onderstaande stappen. 

1. Open je instellingen app
2. Ga naar "Algemeen"
3. Scrol dan helemaal naar beneden en tik op "Zet over of stel iPhone opnieuw in"

4. Tik dan op "Stel opnieuw in"
5. Daarna tik je op "Herstel netwerkinstellingen" - tik niet op een andere link want hier wis je veel dingen!
6. Je toestel vraagt nu naar je toegangscode, tik deze in

7. Nu zal je iPhone alle netwerkgegevens van je iPhone wissen

Als je dat hebt gedaan zou je kunnen kijken of het probleem er nog altijd is of dat het is verdwenen. Je moet dan ook nog wel even opnieuw je Wifi-instellingen, Bluetooth-instellingen, en mocht je die gebruiken, VPN-instellingen opnieuw ingeven. Als er dan een probleem zou zijn met de instellingen dan is het nu opgelost (meestal). Werkt het dan nog niet, dan zou ik toch de moeite nemen om een half uurtje te rijden en langs een winkel te gaan. Misschien ligt het wel aan de hardware. Succes in ieder geval!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic