Marc1969

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

e-mail instellingen iPhone 5 met diverse e-mail adressen

Ik gebruik de volgende e-mail adressen:
groenen1@zonnet.nl
puur-wit@versatel.nl
groenen1@ziggo.nl
Met al deze adressen lukt het mij om te ontvangen op mijn iPhone 5, echter met alleen Ziggo kan ik ook verzenden. Hoe stel ik het in dat ik ook met met Zonnet- en Versatel-account kan verzenden via het Vodafone 3G netwerk.?
Instellen via wifi thuis gaat uiteraard goed en is makkelijk, echter thuis heb ik geen behoefte aan mobiel e-mailen, het gaat met dus uitsluitend om de instellingen via Vodafone middels het mobiele 3G netwerk.
 
Ik heb al van alles geprobeerd (authsmtp.vodafone.nl of sendmail.vodafone.nl) echter in alle gevallen krijg ik een melding gebruikersnaam icm My Vodafone zijn onjuist. (wat volstrekt onlogisch is want ik kan gewoon inloggen in My Vodafone)
Wie heeft het ei van Columbus? Of welke, mogelijke domme fout maak ik?
 
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Marc, met het instellen van de uitgaande server zit je al goed. Het zit hem duidelijk nog in de gebruikersnaam / het wachtwoord. Als je zegt dat je kunt inloggen bij My Vodafone (prive!) dan klopt je wachtwoord. Blijft over de gebruikersnaam

Officiëel heeft iedereen een@vodafone.nl e-mailadres. Je gebruikersnaam is het gedeelte van je e-mailadres voor@vodafone.nl. Als je dit adres nooit gebruikt hebt, dan is het waarschijnlijk: mail + je mobiele nummer (bv mail0612345678)

Heb je het wel ooit gebruikt dan heb je een ander mailadres. Bv marc@vodafone.nl. Dan is marc je gebruikersnaam. Je kunt dit controleren via My Vodafone. Log in en ga naar mijn gegevens. Rechts zie je een link naar je mailbox. Als je die opent, zie je je mailadres en weet je je gebruikersnaam 🙂

Dan heb ik nog een iPhone-specifieke tip: iPhones kunnen meerdere uitgaande servers ingesteld hebben, waarvan er dan één de hoofdserver is. Ik raad altijd aan om alle uitgaande servers (behalve de Vodafone server uiteraard) te verwijderen.
Dan weet je namelijk zeker dat niet één van je accounts de verkeerde server selecteert. Op deze manier kun je zowel via wifi als mobiel internet altijd mailen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic