zonneschijn

Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

e-SIM iPadPro M4

Red Together extra

e-SIM is geïnstalleerd op nieuwe iPadPro M4, maar er staat niet waar ik de pincode in kan voeren? Dat zie ik wel staan op mijn iPhone: Voeg e-Sim toe. Wie kan mij hier duidelijkheid in geven? Op deze iPadPro is wel een pincode.  Is er bij nieuwe iPadPro M4 e- SIM geen pincode nodig?

Weet hier iemand het juiste antwoord? Bij voorbaat dank!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
zonneschijn
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Gisteren contact gehad met Vodafone. In ieder geval stond alles goed en had ik geen extra code nodig. Zij heeft de gegevens gestuurd zodat ik wist dat het oké is. Werkt zoals het moet. Bedank jullie voor de hulp. Het is opgelost.👍

Bekijk in context

5 Reacties 5
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3488Posts
  • 1056Oplossingen
  • 1138Likes

Hi @zonneschijn, welkom hier.

Normaal gesproken kun je de ePIN (wordt ook wel bevestigingscode genoemd) invoeren tijdens de installatie van de eSIM op het apparaat. Dit gebeurt na het scannen van de QR code. Daarna voer je de ePIN in en kan je de eSIM downloaden en installeren op het apparaat. De ePIN staat standaard ingeschakeld. 

Ik zie dat de eSIM actief is en het systeem aangeeft dat deze geïnstalleerd en in gebruik is. Verder zie ik dat je vanochtend ook contact hebt gehad met een collega. Daaruit begrijp ik dat je wel toegang hebt tot Safari en kunt internetten. Mijn collega heeft aangegeven dat het kan zijn dat je de functionaliteit hebt uitgeschakeld op het apparaat. Dat lijkt de meest logische verklaring, omdat je de optie wel bij jouw iPhone ziet staan, de eSIM anders niet actief zou zijn en je via Safari op de iPad anders ook geen pagina's zou kunnen openen via mobiele data. 

Of dit standaard is uitgeschakeld bij de iPad Pro M4 durf ik je niet te zeggen. Wellicht dat onze Apple liefhebber @Energieboy dat weet? 

zonneschijn
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Hartelijk bedankt voor uw antwoord. De nieuwe iPadPro M 4 staat niet, aan werk nu met de oudere. Zelf heb ik in de nieuwe iPadPro M4 niets in of uitgeschakeld. Vind het gewoonweg vreemd, dat daar geen code in gesteld moet worden. Het is dat het Pinksterweekend is vandaar, dat ik het op meerdere manieren probeer, om er achter te komen, of dit normaal is. Geen e-SIM code! Nogmaals bedankt👍

Energieboy
Expert
Expert
  • 12182Posts
  • 3549Oplossingen
  • 3172Likes

Heb je oude iPad met de nieuwe iPad naast elkaar gelegd en deze op die manier al je gegevens laten omzetten? En zat er op je oude iPad ook al een eSIM? Zo ja, dan neem de nieuwe iPad je gegevens over en lijkt het me logisch dat je geen codes nodig hebt. Of er nog ergens een pincode bestaat voor beveiliging van je eSIM, lijkt me logisch dat je deze kan vinden bij simpin bij instellingen, mobiel netwerk, eSIM kiezen en daarna zie je simpincode mogelijkheid om aan te passen. 

zonneschijn
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Allereerst hartelijk bedankt voor uw antwoord. Nee op deze iPadPro zit geen e-SIM. Mijn nieuwe iPadPro heb ik via een back-up van deze iPad via iTunes over gezet. Wie weet is dat de reden. Ga het straks uitzoeken of ik ergens iets daar over zie staan. Wat u zegt zal de oorzaak zijn. Nogmaals hartelijk bedankt👍

zonneschijn
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Gisteren contact gehad met Vodafone. In ieder geval stond alles goed en had ik geen extra code nodig. Zij heeft de gegevens gestuurd zodat ik wist dat het oké is. Werkt zoals het moet. Bedank jullie voor de hulp. Het is opgelost.👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic