-Andy-

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dual carrier hsdpa+ snelheid niet te behalen

Beste Vodafone,
 
Ik heb een BSW 275 abo met 1GB data en haal nog steeds max 3479 kbps down en 329 kbps up met mijn Samsung Galaxy S3. Ik heb mijn snelheid op meerdere locaties getest met de speedtest.net app voor android te weten: Amsterdam Centrum, Utrecht Centrum, Nieuwegein Centrum.
 
Een collega van me heeft een iphone 4s en die haalt met een vergelijkbaar BSW abonnement netjes 7 Mbit down. 
 
Kom ik niet in aanmerking voor deze snelheid omdat mijn abo al ruim 2jr oud is? Wat moet ik doen om de beloofde snelheid te behalen?
 
Alvast bedankt.
 
Andy
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ja, op het moment dat je abonnement omgezet wordt zul je hogere snelheden moeten gaan halen.

  • Downloadsnelheid tot maximaal 14,4 Mbps
🙂

Bekijk in context

8 Reacties 8
MirandaS

Gedreven Liefhebber
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Andy,

Vervelend dat je ervaart dat je internet traag is. Je geeft voornamelijk centra aan als locatie waarop je dit hebt getest. Heeft je collega op exact dezelfde locatie sneller internet dan jou?

Je geeft aan dat je al 2 jaar in het bezit bent van je abo. Heb je in de tussentijd wel al eens je simkaart laten vervangen?





-Andy-
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi

M'n collega en ik hebben op 2 dezelfde lokaties de speedtest gedaan we stonden notabene naast elkaar.

Ik heb 3mnd geleden een nw microsom gehaald bij de vodafone shop in Nieuwegein
MirandaS

Gedreven Liefhebber
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Andy,

Heb jij en je collega excact hetzelfde abonnement bij ons? Sinds wanneer valt je op dat je mindere snelheid hebt?
Heb je ook al eens gewisseld van simkaart. Dus jouw simkaart in de iPhone 4s van je collega en die van je collega in jouw Samsung SIII. Merk je dan verschil?


-Andy-
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Miranda,

M'n collega heeft 2 mnd geleden verlengd en heeft BSW altijd met 10GB data. Ik heb nog een BSW 275 met 1GB data die in mei 2013 afloopt.

Kan 't misschien daaraan liggen? Hebben alleen de nieuwere abonnementen de hogere snelheden?

MVG Andy
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Dat is inderdaad de oorzaak, de oude BSW abonnementen uit 2011 hebben een maximum download snelheid van 3,6 Mbps. 🙂
-Andy-
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ow OK, duidelijk. Bedankt voor de verklaring Jochen. Ik heb m'n abo verlengd naar een BSW altijd €35. Geldt dus wel dat ik de nieuwe snelheid op de ingangsdatum 18-05-2013 krijg?

Grt en nogmaald bedankt!

Andy
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ja, op het moment dat je abonnement omgezet wordt zul je hogere snelheden moeten gaan halen.

  • Downloadsnelheid tot maximaal 14,4 Mbps
🙂
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Nog een oorzaak: een SGS3 ondersteunt geen dual carrier hsdpa. Alleen de SGS3 LTE (waarbij LTE vermeld staat op het doosje; type i9305.. de normale versie is i9300).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic