Wimster8

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dramatisch 3G bereik Amstelveen en Almere :(

Sinds twee weken klant bij Vodafone omdat ik een tegenstander ben va het lease principe wat KPN en consorten hanteert. Tele2, T-Mobile en dergelijke providers geen optie in verband met het mindere netwerk (dacht ik!).
 
Dus gekozen voor een vertrouwde provider (dacht ik). Maar nee, tot nu toe erg teleurgesteld. Op twee postcodes waar ik veel verblijf geen tot zeer slecht 3G bereik.
 
1339 JG
en
1187 DB
 
Wat een gedoe zeg, je betaalt veel geld voor een abonnement en mag toch verwachten dat je op bovenstaande postcodes (steden en druk bebouwd) van een giga organisatie als Vodafone waar voor je geld krijgt.
En ja, mijn telefoon (iPhone5) is uitstekend ingesteld, en ja, de telefoon is al meerdere malen aan en uit en weer aan gezet.
 
Vodafone, wat zou je hieraan kunnen doen? Want Almere en Amstelveen zijn toch wel plaatsen die niet echt in The Middle of Nowhere liggen dus dat kan in ieder geval geen excuus zijn...ook op jullie netwerkkaart staat dat dit gebieden zouden moeten zijn emt een goed tot zeer goed bereik...het tegendeel is waar.
 
Ik baal hier echt van...:@ 
5 Reacties 5
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Wimster8,

Dat is natuurlijk geen goede start. Ik begrijp dat dit natuurlijk niet fijn is.
Ik heb de postcodes even voor je nagekeken en ikzie dat er wel 3G dekking is op die locaties, maar dit - waarschijnlijk mede door omgevingsfactoren - niet optimaal is.

We werken continu aan ons netwerk om bestaande dekking te verbeteren en dit verder uit te breiden. Echter kunnen we niet overal 3G dekking garanderen. Om ook op die locaties gebruik te kunnen maken van 3G dekking hebben we SignaalPlus ontwikkeld. Hiermee kun je de 3G dekking op een specifieke locatie verbeteren. Dit zal in jouw geval ook een oplossing bieden.

Ik raad je aan om eens een kijkje te nemen op de volgende pagina: http://voda.fo/ne/hyl9v
JanLuurssen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het 3G en spraakbereik is in Middelstum, 9991ED ook bar slecht terwijl het altijd perfect was. Wij zitten hier op het platteland zonder enige obstakel. Ik heb het afgelopen jaar al eens van een medewerker van Vodafone te horen gekregen dat omliggende weilanden plotseling een storend object kunnen zijn want het bereik was altijd goed.. Kundigheid ontbreekt nog wel eens bij Vodafone.  We zijn met meerdere vodafone abonnees al anderhalve jaar bezig om iets gedaan te krijgen en Vodafone bekijkt alles vanachter de PC. Men heeft nog nooit de moeite genomen om ter plaatse een meting te doen. Ik ben al jaren en jaren Vodafone klant omdat vodafone niet duur is en geen flauwekullen heeft zoals KPN enz. Wat mij het meeste ergert is het feit dat het bereik hier altijd goed was zowel buiten als binneshuis en dit plotseling slecht is geworden en men mij hier geen verklaring voor kan geven. In de toestand rondom ons is totaat niks veranderd. geen hoge gebouwen, masten,  elektrische obstakels enz. enz. 
Ik hoop ooit nog eens op een oplossing maar vrees het ergste.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi JanLuurssen,

We streven er natuurlijk naar om het bereik waar nodig te verbeteren. In dit geval is het verslechterd, dat is extra vervelend en ik begrijp je teleurstelling hierover. Ik weet niet wat hier de precieze oorzaak van is en of dit van tijdelijke aard is.

Zoals ik in mijn vorige reactie al had aangegeven is SignaalPlus een oplossing op locaties waar de 3G dekking niet optimaal is. Je kunt hier met meerdere personen gebruik van maken. Heb je deze optie al eens bekeken?
Wimster8
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste SeR,
 
dank voor je reactie maar om Signaalplus aan te bevelen is iets te kort door de bocht. Thuis heb ik, zoals de meeste mensen, wifi. Wifi biedt mij internet en maakt binnenshuis 3G overbodig. Het gekke is dat ik op de twee genoemde plaatsen in een straal van zo'n 500 meter slechte ontvangst heb. De locatie in Almere woon ik, op de andere locatie in Amstelveen ben ik met regelmaat aanwezig.
 
Mijn reden van klagen is omdat Vodafone niet nakomt wat het volgens de dekkingskaart wel beloofd. Ik heb simpelweg voor mijn werk een goede dekking nodig, moet bereikbaar zijn etc.
Dat is 1 van de redenen geweest om naar Vodafone te gaan en niet naar Tele2, T-Mobile of dergelijke providers.
Maar of dat heel wijs is geweest...
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik begrijp je frustratie. Onze dekkingskaart is een indicatie van de dekking op een specifieke locatie. Zoals gezegd kan dit door verschillende factoren beïnvloed worden.

De reden dat ik SignaalPlus heb aangeraden is dat er op korte termijn geen andere verbetering mogelijk is en/of op de planning staat. Indien je geen problemen hebt met het bellen/smsen dan raad ik je aan je toestel op 3G & 2G in te stellen. Zo kun je op die locaties Wi-Fi gebruiken en via het 2G netwerk gebruik maken van het netwerk. Dan is SignaalPlus overbodig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic