aQute

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

diefstal en reparatie van iphone 5 met niet orginiele Apple onderdelen

ik heb laatst voor het eerst een probleem met mijn iphone 5 gehad. Geen drama, want ik betaal voor een volledige garantie op mijn toestel. Reparatie zou uitgevoerd worden door Dynafix, een bedrijf dat gecertificeerd met officiële Apple onderdelen werkt voor reparatie.

Dus ik lever mijn toestel in met de volgende problemen: hold-knop werkt niet meer + opladen doet hij niet meer omdat het kabeltje geen goed contact meer maakt. Optioneel zou er gekeken worden naar een barst in de achterkant (dus niet voorkant!) van mn telefoon.

Na een tijdje krijg ik mijn telefoon terug en doen de defecte onderdelen het weer zoals het hoort. prachtig dus. Alleen doet nu mijn volume knop aan de zijkant het niet meer, en viel het me op dat de foto's die ik maak niet scherp meer zijn.

Omdat ik niet een week wilde wachten op de volgende reparatie en ik dacht dat het simpelweg door een verkeerde assemblage veroorzaakt was, ben ik met mijn telefoon langs de Apple store in Amsterdam gegaan.
Hier wisten ze me te vertellen dat mijn iphone 5 op dramatisch slechte wijze gerepareerd was en als klap op de vuurpijl ook nog eens met niet-Apple onderdelen!!! Niet alleen dat, maar ze hadden ook nog eens mijn scherm vervangen met een ander scherm! Ook interne onderdelen van Apple ontbraken.

Dynafix heeft simpelweg mijn iphone 5 beroofd van originele onderdelen en ze vervangen met onderdelen van zeer ondergeschikte kwaliteit! Ik heb al contact gehad met dynafix hierover en zij vertellen simpelweg dat ik het toestel opnieuw retour moet sturen en dat ze er naar gaan kijken. Op het internet heb ik op verschillende forums gezocht en ben erachter gekomen dat ik niet de eerste ben. Ook Apple heeft hier vaker van gehoord. Zij hebben me ook een verklaring gegeven waarin ze verifiëren dat mijn iphone gerepareerd is met niet-officiële onderdelen.

Hoe gaat dit opgelost worden? Ik vertrouw Dynafix voor geen meter dat ze mijn telefoon weer in volledig officiële staat terugbrengen.
3 Reacties 3
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi aQute,

Wat een verhaal zeg! Ik kan me niet voorstellen dat dit echt het geval is, zoals je zelf al aangeeft is Dynafix een gecertificeerd bedrijf dat met originele onderdelen werkt. Ik wil je vragen om contact op te nemen via onze Facebook of Twitter pagina, zodat we dit kunnen nagaan. Stuur ook even het IRMAVODA nummer mee. Heb je van Apple een verklaring gegeven dat het gaat om niet officiele Apple onderdelen? Het is namelijk met deze afstand erg moeilijk in te schatten/te zien.

We horen het graag van je.
aQute
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik snap dat het moeilijk te geloven is. Helemaal omdat dit jullie naam en die van Dynafix beschadigt. Maar het is toch echt zo. Op meerdere forums over oplichting van bedrijven heb ik hier al eerdere gevallen van gevonden,dus ik ben niet de eerste die dit probleem aan het daglicht zal stellen. En omdat iemand met een certificaat werkt, betekent dat natuurlijk niet dat oplichting daarmee uitgesloten is.

Ik heb al een officieel klachtenformulier opgestuurd met dit verhaal. Ook ben ik al meerdere keren in gesprek geweest met de klantenservice hierover (wat uiteraard keurig van mijn rekening wordt afgeschreven, en bedankt voor die kosten).

onderaan mijn stuk staat trouwens duidelijk dat ik inderdaad een verklaring heb van apple, dus inschatten van afstand is niet iets wat nodig is.
Waarom zou trouwens contact opnemen met facebook/twitter een verschil maken? ik ben hier op het forum gekomen omdat dit een medium is om mijn vraag te stellen en op te lossen. Of zitten hier op het forum geen mensen die daadwerkelijk een voet tussen de deur hebben bij vodafone?

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @aQute ,

Nee het Forum is door leden voor leden. Je kunt hier het beste je vraag stellen voor tips & tricks de klantenservice en overige media om contact op te nemen zitten los van het Forum het is daarom ook niet mogelijk om persoonlijke gegevens na te trekken, hiervoor zijn geen rechten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic