Vermerus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dekking in duitsland Simonswald

Ik ben op vakantie in Simonswald Zuid-Duitsland en heb hier totaal geen bereik met internet. Ik kan tijdens mijn vakantie dus geen gebruik maken van internet.

Ik heb een Samsung S7 en zit op het Vodafone DE netwerk.

Graag hoor ik hoe ik bereik kan krijgen en hoe jullie mij anders gaan compenseren.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Jammer om te horen Vermerus. Ik begrijp je frustratie maar mijn collega van de chat heeft gelijk; we hebben geen netwerkgarantie over de grens.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Vermerus
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Er zijn een aantal dingen die je zelf eerst kunt proberen om te zien of het daarmee opgelost kan worden. Als eerst even kijken onder instellingen of je Roaming wel aan hebt staan en kijk ook even in je My Vodafone of daar Buitenland gebruik wel aan staat.

Dat zou je kunnen kijken of de APN gegevens wel juist zijn in je toestel. Ik zal hier onder een heel verhaal schrijven zodat je kan zien of het blij jou klopt. Eventueel zou je nog een Sim swap kunnen doen met een ander toestel. Probeer ook eens te kijken wat er gebeurd als je van Provider wisselt en daarna weer terug komt bij Vodafone. Vliegtuig modes aanzetten en daarna weer uit of even je toestel uitzetten en daarna weer aan. Zijn een paar handelingen die soms wel eens helpen.

Daarnaast moet je ook rekening houden met de aanwezigheid van een netwerk in het buitenland. Deze zijn anders, soms minder sterk of door niet voldoende gsm masten te bereiken of te vol (zeker tijdens vakantie). Vodafone NL is dus ook sterk afhankelijk van het buitenland en kunnen daarom niet zo makkelijk aangeven waar het dan aan ligt.

Zou het allemaal even controleren en mochten er dan nog problemen zijn dan kan je contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Je kan ze ook contacten door een chat te starten.

Controleer nog even je APN gegevens, dit is een standaard berichtje, kan zijn dat iets teveel heb meegezonden maar dan heb je wel alles op een rij:
Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.


Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Daarna zet je het terug op het vodafone netwerk.
Vermerus
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie.
Ik moet een kleine correctie geven op mijn eigen verhaal. Ik heb wel internet, maar het is alleen R.
Dit houdt in praktijk in dat het niet werkt. Geen sites, geen mail en geen Whatsapp of andere apps.

Al de stappen welke omschreven worden had ik al geprobeerd, aangezien dit een standaard reactie is van jullie en ik die al gelezen had op dezelfde vraag in 2018.

Er is hier gewoon geen dekking, terwijl T-Mobile en KPN gewoon volle 4G hebben.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wat gebeurt er als je van netwerk veranderd? Vermerus

Kleine toevoeging. In het buitenland hoef je niet perse gebruik te maken van het Vodafone Netwerk.

niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk, raad ik aan om dit 5 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.

Je kunt eens de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam
Hierdoor kun je vaak ook achterhalen wat het probleem is.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je de tips van Steven geprobeerd Vermerus ?
Vermerus
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals ik al had aangegeven heb ik alles geprobeerd. Dus ook dit helpt niet. Er is gewoon geen dekking hier. Antwoord van de mevrouw via de chat is dat andere netwerken ook wel delen hebben in het buitenland waar ze slecht bereik hebben en er geen garantie is voor buitenland.

De network check is helemaal een lachertje aangezien er dan uitkomt dat mijn toestel stuk is.

Dis helaas geen compensatie en geen internet. Voor mij reden om bij het aflopen van mijn contract over te stappen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Jammer om te horen Vermerus. Ik begrijp je frustratie maar mijn collega van de chat heeft gelijk; we hebben geen netwerkgarantie over de grens.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic