Hoi @zonnehoeve
Uiteraard heel erg vervelend dat je bereik niet is zoals je dat kende van je oude provider. Maar het kan dat de ene provider net iets beter op een plek is dan een andere provider. Dat is altijd erg vervelend als je dan met de gehele familie bent overgestapt.
Je kan altijd controleren of je netwerkdekking in orde is of dat er misschien werkzaamheden zijn. Dit kan je doen via deze webpagina bij Vodafone: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml. En mocht het nu helemaal slecht bijven of werkt het netwerk langer dan 45 dagen niet zoals het moet? Doe de Vodafone Network check en ze helpen je verder.
Maar het is altijd lastig en ik herken het vanuit mij zelf. Had voorheen een andere provider en daar kreeg ik bijna geen bereik en nu met Vodafone prima bereik. Dat is dus echt super lastig, zeker als je dan overstapt. Je zou eventueel, voor binnen in huis, nog 4G over wifi kunnen aanzetten. Dan pakt je telefoon het wifi signaal binnen je huis als het netwerk van Vodafone niet voldoende bereikbaar is. Meer informatie hierover kan je hier lezen (ook een lijst met geschikte telefoons): https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk/4g/bellen
Laten we hopen dat ik je hiermee heb kunnen helpen en anders is het aan Vodafone om te kijken wat ze in je buurt kunnen doen. Succes in ieder geval en laat weten wat hier uit is gekomen.