Adriromijn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dekking duitsland slecht - worden Nederlandse verbindingen geknepen?

Dag,

sinds een paar dagen is de dekking van het internet binnen Duitsland dramatisch slecht. We zijn als binnenschipper afhankelijk van internet nu onze kinderen noodgedwongen aan boord zijn en op afstand les krijgen via mobiel internet. Het is de hele coronaperiode redelijk goed gegaan maar de laatste dagen kom ik niet verder dan E. Ook in grote steden als Braunsweig. Nu heb ik me laten vertellen dat Nederlandse abonnementen dichtgeknepen worden omdat Duitsland zelf ook meer verbruikt dan normaal. Gevolg is dat les krijgen voor onze kinderen niet meer mogelijk is. Kunt u mij zeggen of het klopt dat vodafoon Duitsland Nederlandse abonnementen voorziet van slecht internet momenteel?

 

adri Romijn

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Farid- wrote:

@Adriromijn

Afgelopen weekend zijn er issues geweest met 4G op verschillende buitenlandse netwerken. Dit is Maandagavond opgelost. Je zou sindsdien weer gebruik moeten kunnen maken van het 4G netwerk van Vodafone Duitsland. 

Dat is handig dat jij dit weet. Heb zelf ook nog geïnformeerd maar ze konden mij er niets over melden. Maar wel goed dat jij deze info dan wel hebt en dan kan iedereen nu weer gebruik maken van het netwerk. Super van deze melding!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @Adriromijn 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard vervelend dat je slecht bereik hebt. Er zijn de laatste tijd meer mensen die last hebben van het bereik in het buitenland. Het kan heel goed zijn dat mensen in eigen land voorrang krijgen op de gasten vanuit het buitenland, die hun netwerk gebruiken. Of dat ze het ook bewust dicht knijpen, geen idee. 

Ik kan niet niet zoveel voor je doen, ben een klant en geen medewerker van Vodafone. Je kan ze bellen om te vragen of ze je aansluiting willen controleren en je opnieuw kunnen aanmelden op het Duitse netwerk. En anders moet je wachten op een Vodafone medewerker die hier je bericht leest. Maar het blijft altijd lastig voor Vodafone Nederland omdat je gebruik maakt van het buitenlandse netwerk en komt het voor dat het minder is dan in Nederland. 

klantenservice van Vodafone

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Adriromijn . Welkom hier!

Ik sluit me aan bij @Energieboy . Super vervelend, dit! Het lastige is dat je nu niet gebruik maakt van ons (Nederlandse) netwerk en dat ik er dus vrij weinig over kan zeggen, om eerlijk te zijn. Als de problemen zijn met het netwerk in Duitsland zou je hiervoor contact moeten hebben met de leverancier van dat netwerk. 

Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes

@Adriromijn 

Afgelopen weekend zijn er issues geweest met 4G op verschillende buitenlandse netwerken. Dit is Maandagavond opgelost. Je zou sindsdien weer gebruik moeten kunnen maken van het 4G netwerk van Vodafone Duitsland. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Farid- wrote:

@Adriromijn

Afgelopen weekend zijn er issues geweest met 4G op verschillende buitenlandse netwerken. Dit is Maandagavond opgelost. Je zou sindsdien weer gebruik moeten kunnen maken van het 4G netwerk van Vodafone Duitsland. 

Dat is handig dat jij dit weet. Heb zelf ook nog geïnformeerd maar ze konden mij er niets over melden. Maar wel goed dat jij deze info dan wel hebt en dan kan iedereen nu weer gebruik maken van het netwerk. Super van deze melding!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Dat is zeker handige info! @Adriromijn . Werkt alles nu weer goed? 🙂

Adriromijn
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het lijkt inderdaad beter te gaan nu. Zijn in de buurt van Hannover aan het varen en heb soms 4g, meestal 3G. Mastbos al stuk beter dan het was!

 

dank voor de info!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic