betty schreef:
Nou op mijn i phone 4& iOS 6 staat bij gebruik mobiel netwerk 3,2 GB. Ik als leek zijnde denk dat dit het is wat ik heb binnengehaald aan data. Hoeveel verschil kan er in zitten met het werkelijke binnengehaalde?
Hoi Betty,
Misschien een beetje late reactie, maar je datateller in de iPhone onder het kopje mobiel netwerk geeft precies dat aan dat hij zegt dat hij doet, nl de hoeveelheid data die je met een
mobiele verbinding hebt binnengehaald en verzonden (staat er ook bij vermeld). Dan gaat het dus over de data die Vodafone jou in rekening brengt. Het maakt verder niet uit of dit gebeurd is over GPRS, EDGE of 3g, het is allemaal mobiele data.
Wat je hier dus niet terug vind is de hoeveelheid data die je via Wifi hebt binnengehaald, daarvoor heb je een aparte app nodig. Is meestal ook minder interessant omdat je voor de data over Wifi meestal niet apart betaald, en als je daarvoor wel betaald zal dat niet via Vodafone lopen.
In mijn ervaring is de mobiele datateller behoorlijk nauwkeurig en als je dus weet wanneer je begonnen bent met je toestel mobiele data binnen te halen en je legt dat naast de facturen over de vergelijkbare periode mag daar niet veel verschil inzitten, echt niet meer dan enkele MB's.
Hoop dat het een beetje verhelderend is geweest.