Erwin68

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dataverbinding valt steeds uit S Advance

Mijn dataverbinding valt steeds uit. Daarna kan ik met de knop aan de zijkant  de verbinding niet meer aan zetten. Als ik de telefoon dan uitzet doet hij het weer een tijdje maar valt dan weer uit. De internet instellingen zijn goed want het internet doet het vlak na het aanzetten wel. Met WIFI zijn er geen problemen.
Bovendien valt ook geregeld de telefoonverbinding uit. Ik heb wel drie streepje netwerk, maar bellen ho maar. Als ik dan mij eigen nummer bel krijg ik de voicemail.
Kan dit aan de SIMMkaart liggen?
7 Reacties 7
Andyyy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen antwoord, maar wil ongeveer hetzelfde melden. Ik heb de laatste tijd af en toe geen verbinding, kan geen berichten ontvangen en ben ook niet bereikbaar. Als ik vervolgens de telefoon aan en uitzet dan kan ik weer 1x bellen of gebeld worden en vervolgens ben ik weer onbereikbaar en kan zelf niet meer bellen. Bovendien liep de accu snel leeg! Ik heb nu al enkele dagen de SIM-kaart maar in een oude telefoon gezet om in ieder geval zeker te zijn dat ik bereikbaar ben en om direkt te kunnen bellen. De SIM kaart heb ik na enkele dagen weer teruggezet in de Samsung Galaxy Advance en nu doet het toestel het al enkele uren weer goed.. Ik ben een nieuwe klant van Vodafone en heb een splinternieuwe SIM kaart en dan mag je verwachten dat het in ieder geval niet aan de SIM kaart kan liggen. Wordt vervolgd...
Erwin68
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de simkaart nu een dag in een andere telefoon gehad. In mijn samsung heb ik vandaag ook een andere kaart gedaan(echter zonder data abonnent). Op beide gsm's ben ik bereikbaar gebleven. Heb nu de oude kaart er weer ingedaan.Ben benieuwd. Een factory reset mocht eerder ook niet baten.
Erwin68
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee waardeloos! Na een poosje weer geen verbinding en geen internet. Erg vreemd. HELP!!!!
aatje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo!
 
ik ben geen vodafone klant, maar heb een abbo bij hollandsnieuwe die wel gebruik maakt van het netwerk van vodafone.
ik heb door jullie omschreven problemen ook, en dat al sinds 2 weken. Ik ben maandag naar de vodafone winkel geweest en daar zeiden ze dat de klachten vaker bij hun bekend zijn. Het zou zich specifiek om galaxy s advance gaan. 
ik heb heb reeds een keer laten repareren , maar daar hebben ze alleen een nieuwe software opgezet.. op andere fora en internet las ik dat het aan de moederboord van de telefoon kan liggen.. ik denk dat ik het weer ter reparatie ga brengen.... ik heb al alles geprobeerd. de simkaart doet het gewoon prima in een andere toestel.
succes en ik hoor het wel als jullie nog iets anders te weten komen!
Erwin68
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OK dank je wel. Dan zal ik ook maar naar een servicepoint van samsung gaan.
Plunder

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier twee Galaxy S Advanced toestellen (Op 2.3.6), beide op het netwerk van Hollandsnieuwe. Beide toestellen kregen gelijktijdig last van:

  • Batterij is ruim binnen 1 dag leeg. Daarvoor deed hij het twee dagen met een lading.
  • De telefoonverbinding valt weg en komt ook niet meer terug. Alleen een herstart van het toestel helpt nog. Als de verbinding wegvalt is de veldsterkte meter donker grijs. Geeft dus geen sterkte meer aan.
  • Als logisch gevolg van het voorgaande punt, werkt de data verbinding ook niet meer.
Het opnieuw laten zoeken naar het netwerk resulteert in een foutmelding. Aangezien alle klachten op diverse forums van rond deze tijd zijn neem ik aan dat er iets in het netwerk veranderd is, waardoor deze klachten ontstaan.
blibbe

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem ondervonden, heb met Vodafone gebeld en ze zijn eindelijk achter een goede oplossing. Wat je moet doen is het volgende:
 

  • Open je berichten
  • Klik op de menuknop > instellingen
  • Scroll helemaal naar beneden
  • Vink Infoberichten UIT
Dit heeft bij mij geholpen.
 
Mvg,
Paul
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic