NHM

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

datalek my vodafone

Beste Vodafone,

ik ben al ruim 2 maanden bezig met te melden dat ik via my vodafone 87 andere accounts kan zien en in verschillende gevallen zelfs klantgegevens kan zien en mogelijk zelfs kan wijzigen. Heb ook al per email contact gehad met privacyofficer en kreeg bericht terug dat er aan gewerkt zou worden, maar dat is ook alweer weken geleden. Ik heb via jullie klantenservice geprobeerd om telefonisch geholpen te worden, maar wat blijkt nu: het tel nr dat is gekoppeld aan mijn account is niet mijn eigen nr en de geboortedatum die jullie zien is niet mijn geboortedatum. Er kan dus geen verificatie gedaan worden en ik word dus niet geholpen. Iemand heeft dus mijn gegevens gewijzigd…....

In my vodafone kan ik niet mijn eigen facturen zien, maar wel factuurbedragen, tel nr, klantnr, soort abonnement en expiratiedatum van andere, mij onbekende, vodafonegebruikers.

dit lijkt me toch een zeer serieus datalek, dat prio zou moeten hebben bij jullie?

wordt er nog actie ondernomen door jullie of moet ik alle accounts die ik zie gaan mobiliseren?

 

8 Reacties 8
razorclaw

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Misschien kan het team voor 'responsible disclosure' je een andere ingang voor de weg naar de oplossing bieden?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @NHM 

Dat klinkt niet goed en is ook absoluut niet de bedoeling! Kun je mij een privebericht sturen met de volgende gegevens:

Klantnummer

Naam

Adres

Postcode

Geboortedatum

Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Emailadres

Mobiele nummer.

 

Dankjewel alvast! Dan kan ik hier intern achteraan gaan.

Groet,

Steven

 

 

NHM
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Steven,

dank voor je reactie

Je vraagt nogal wat privegevoelige info.

het is de eerste keer dat ik via dit forum communiceer, eigenlijk ook omdat ik alle mogelijke wegen probeer te bewandelen om dit probleem opgelost te krijgen. Ik weet niet of jij een medewerker bent van vodafone of een klant/gebruiker.

mocht je een medewerker zijn van vodafone dan geef ik je bij dezen mijn klantnr. ×××××

ik ben gisteren nar de vodafonewinkel geweest om me opnieuw te legitimeren, zodat men mijn gegevens goed kan zetten in myvodafone. Dat is helaas niet gelukt. Er is iemand aan mijn account gekoppeld uit Rosmalen? Dat klopt niet en  de geboortedatum die aan mij hangt is een datum uit de 18e eeuw, echt geen geintje.

ik heb gisteren mee kunnen kijken met een medewerker. Ze gaan er een case van maken, maar eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel gekregen dat er nu binnenkort een oplossing komt, want als de privacy officer het al laat afweten…....Als jij iets kunt betekenen graag. 


ik hoop dat je begrijpt dat ik de door jou gevraagde info niet volledig ga verstrekken aan een voor mij onbekend persoon, maar als je als medewerker toegang hebt tot de systemen van vodafone, dan moet je met bovenstaande aanwijzingen kunnen zien dat wat ik heb beschreven in deze en voorgaand bericht correct is.

Groet,

Bert

NHM
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
razorclaw wrote:

Misschien kan het team voor 'responsible disclosure' je een andere ingang voor de weg naar de oplossing bieden?

Thanks razorclaw. Wist niet van deze link.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @NHM 

Stuur even de gegevens privé in plaats van openbaar. Iedereen kan namelijk dit inzien. Ik heb je klantnummer verwijderd ivm privacy. Juist om dit soort lekken te voorkomen vragen we om gegevens. Ik ben een medewerker van Vodafone. Zonder een volledige verificatie mag ik helaas geen gegevens openen ivm met juist de veiligheid van gegevens. Vandaar dat ik het vroeg via een privebericht.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb helaas geen privebericht mogen ontvangen. Heb je het via de bovenstaande link aangemeld @NHM?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het kan zijn dat @NHM niet weet hoe een privé bericht te sturen.
Lees deze topic even en dan kom je er vast wel uit:
https://forum.vodafone.nl/offtopic-66/hoe-kan-ik-iemand-een-prive-bericht-sturen-in-de-community-300...

Neem dan natuurlijk Steven, Sharon is maar een voorbeeld 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@NHM heeft al gereageerd via een privebericht @Energieboy . Thnx! 
Ik zal het topic sluiten

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic