Sharad

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

connectie valt weg/ Xperia U

Sinds afgelopen 3 dagen heb ik last van disconnecties.
m;n telefoon heeft danhelemaal geen contact meer, geen gsm (telefonie) en geen 3G.
 
Afgelopen 2 jaar heb ik hier helemaal geen last van gehad en opeens begon dit fenomeen.
De telefoon moet ik dan uit en weer aan zetten, voordat ik weer signaal heb. Dit duurt dan ongeveer 1-2 uur, voordat ik weer geen signaal heb.
 
postcode is 5233, echter denk ik niet dat dit aan de regio ligt.
 
 
41 Reacties 41
kiwija

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de afgelopen 3 dagen precies hetzelfde probleem, ik heb een Xperia P en woon in de regio 6225 weet iemand waar dit aan ligt?
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi all,

Het is belangrijk dat we weten of het probleem locatiegebonden is of niet.

Ondervinden jullie deze problemen alleen op een specifieke postcode? Dan wil ik graag controleren of er iets aan de hand is. Zouden jullie de volledige postcode kunnen doorgeven? Test ook even of het helpt als je kiest voor 2G ipv 3G op je toestel.

Ondervinden jullie deze problemen, ongeacht de locatie, dan lijkt het eerder een toestel/sim probleem. Is het toestel volledig up-to-date? Merk je dat je de problemen hebt na het installeren van een bepaalde app?
Sharad
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Robbie,
 
Ik heb dit probleem nu in diverse postcode gebieden in Den Bosch. o.a. 5231-5233 en 5224 en omgeving.
 
Straks ga ik dit nog even proberen in postcode gebied 3205.
 
Heb m'n telefoon van utms/gsm naar alleen gsm gezet, dus zal straks wel merken wat er gebeurt.  Echter valt ook m'n telefoonconnectie weg.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Sharad,

Probeer ook je simkaart eens in een ander toestel. Na zo'n lange tijd is het goed mogelijk dat je toestel defect is of je simkaart.
Aangezien het geen locatie gebonden probleem is zal het 1 van de twee moeten zijn. Een defecte simkaart is in ieder geval zo verholpen door naar de Vodafone winkel te gaan. Dan krijg je de eerste keer op vertoon van je ID bewijs een gratis kaartje mee 🙂

AJB79

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik ondervind herzelfde probleem met mijn xperia u. Mijn regio is 9205bm.
Dit probleem is sinds afgelopen dinsdag/woensdag.
ciska

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook bij mij valt het bereik steeds weg! Mijn postkode is 8806 maar ook in 8606 en 8933 heb ik geen bereik!
Als ik de gsm even uit doe en dan weer aan doet hij het een tijdje maar is al snel weer ofline (geen service)
Ik heb mijn simkaartje al een jaar of 6 zou het daar ook door kunnen komen?
 
Groetjes Ciska
zsmzorg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds Afgelopen dinsdag hier op kantoor 5 verschillende collega's die dit probleem melden.
Ze werken op verschillende locaties o.a. postcode 7591PE
Ze maken gebruik van een Samsung Galaxy Ace2.
Dit terwijl andere met hetzelfde toestel deze problemen niet hebben.
Collega die wel een probleem heeft zit 5 meter naast iemand die deze problemen niet heeft, maar ze wisselen ook van locaties en hebben ook thuis dezelfde problemen.
Heb één van deze toestellen een factory reset gegeven, maar ook dat mocht niet baten.
Als je het toestel uit en aan zet dan weer aanzet dan doet hij het weer voor een willekeurige periode.
Lastige is dat je niet kan zien of je wel verbinding hebt, soms geeft hij een rondje met een rode streep aan, maar soms ook niets.
Op het moment dat dat speelt en je wilt de netwerkoperator wijzigen dan blijft hij zoeken, maar vind hij ook niets meer.
 
Graag jullie advies.
 
Met vriendelijke groet,
 
Remco van Zoeren
Zorggroepsintmaarten
 
Akloos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Hier precies hetzelfde met een Samsung Galaxy S Advance.
Postcode 8911
Sharad
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het overzetten naar 2G heeft gewerkt.
 
heb dit in eerste instantie thuis op 2G/GSM gezet en ben toen een paar uur later (nog steeds zonder disconnect) 100KM zuid-westelijker gereden naar postcode 3205. Tot dan geen enkel probleem. Na een uurtje de telefoon weer up UMTS gezet en die in regio nog 2 uur gebleven, waarna we terug reden. Dit ging allemaal goed, totdat we weer terug in Den Bosch aankwame. Hier heeft UMTS het ongeveer een uur volgehoudenn, waarna de verbinding weer weg viel.
 
 Net als zsmzorg aangeeft, je kan niet zien dat de verbinding weg is, je moet dit effectief uitproberen.
 
Het toestel is wel net nieuw (ongeveer een maand oud). De simkaart ongeveer 2 jaar.
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om dit in een ander toestel uit te proberen.
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo allemaal,

We hebben hierover inmiddels meerdere signalen over ontvangen en zijn hard opzoek naar de oorzaak/oplossing.

Probeer eens of het helpt als je Cell Broadcasting uitzet in het toestel. Je kunt dit vaak als volgt doen: Berichten -> Menu -> Instellingen -> Infoberichten > [vinkje uitschakelen] (De exacte locatie kan verschillen per toestel). Dit kan misschien helpen!

Ik hoor het graag van jullie,
Sharad
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas heeft bij mij het uitzetten van zowel ontvangstbevestigingen alswel push-berichten niet geholpen.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Sharad schreef:
Het overzetten naar 2G heeft gewerkt.

heb dit in eerste instantie thuis op 2G/GSM gezet en ben toen een paar uur later (nog steeds zonder disconnect) 100KM zuid-westelijker gereden naar postcode 3205. Tot dan geen enkel probleem. Na een uurtje de telefoon weer up UMTS gezet en die in regio nog 2 uur gebleven, waarna we terug reden. Dit ging allemaal goed, totdat we weer terug in Den Bosch aankwame. Hier heeft UMTS het ongeveer een uur volgehoudenn, waarna de verbinding weer weg viel.

Net als zsmzorg aangeeft, je kan niet zien dat de verbinding weg is, je moet dit effectief uitproberen.

Het toestel is wel net nieuw (ongeveer een maand oud). De simkaart ongeveer 2 jaar.
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om dit in een ander toestel uit te proberen.


Hoi Sharad, ik adviseer je eens om bij een Vodafone winkel binnen te lopen om daar je simkaart te testen. Mocht deze een defect vertonen kun je deze eenmaling gratis ruilen. Je gegevens worden dan direct omgezet. Vergeet niet een ID kaart of paspoort mee te nemen ter verificatie 🙂

zsmzorg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het omschakelen naar 2G lijkt tot u toe goed te werken hebben dit op diverse toestellen geprobeerd.
Het lijkt me echter niet de bedoeling dat we dit als een oplossing zien om terug te gaan naar een langzamer netwerk.
Zal ook eens kijken naar de cell broadcasting met het netwerk op 3G.
Lijkt me ook geen goed plan om inmiddels 10 mensen naar de winkel te gaan sturen voor een nieuwe sim kaart gezien dat wel heel erg toevallig moet zijn.
 
Groet,
Remco van Zoeren
Zorggroepsintmaarten
KIP

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier in heel Noord-Holland precies hetzelfde probleem.
emdeegee

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij precies hetzelfde probleem sinds afgelopen maandag 21 januari
Kan niet bellen of gebeld worden, herstart toestel (Xperia P) lost het  probleem even op.
Signaal aanduiding blijft soms wel op een paar blokje staan, soms rood waarschuwings tekentje erbij.
Regio Drenthe (Assen/Emmen)
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
KIP schreef:
Hier in heel Noord-Holland precies hetzelfde probleem.
emdeegee schreef:
Bij mij precies hetzelfde probleem sinds afgelopen maandag 21 januari
Kan niet bellen of gebeld worden, herstart toestel (Xperia P) lost het probleem even op.
Signaal aanduiding blijft soms wel op een paar blokje staan, soms rood waarschuwings tekentje erbij.
Regio Drenthe (Assen/Emmen)

Dat is wel heel vervelend inderdaad, Hebben jullie beiden een volledige postcode voor me waar je deze problemen ervaart ?
emdeegee

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op dit moment zit ik op 9405BL
En heb net mijn toestel weer moeten herstarten.
 
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
emdeegee schreef:
Op dit moment zit ik op 9405BL
En heb net mijn toestel weer moeten herstarten.


Probeer eens of het helpt als je Cell Broadcasting uitzet in het toestel. Je kunt dit vaak als volgt doen: Berichten -> Menu -> Instellingen -> Infoberichten > [vinkje uitschakelen] (De exacte locatie kan verschillen per toestel). Dit kan misschien helpen!
emdeegee

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben al overgegaan naar 2G
Cell Broadcasting is niet te vinden op mijn toestel
Heb wel Berichten / Instellingen / push-berichten toestaan uitgezet (vinkje weg)
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic