j0hnny86

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

cell broadcast htc desire s

Hallo, ik heb een HTC desire S en als ik in het buitenland ben krijg ik steeds van die infoberichten. Ik heb het vinkje vannacht cellen broadcast uitgezet maar ik krijg ze nog steeds. Om de 5sec nu zelfs. Kunnen jullie dat niet uitschakelen voor mij? Want ik vind het best irritant.
8 Reacties 8
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @j0hnny86
Klinkt niet echt optimaal. Kun je aangeven welke berichten het zijn? Is het het welkomstbericht? Helpt het als je kort een ander netwerk kiest en dan terug switcht? Fingers crossed.

Greetz Per
j0hnny86
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Per,
Het lukt niet met de voorgestelde oplossing.
Het zijn niet echt welkomstberichten. Ze vragen om op te slaan of te annuleren.
Vaak zijn het ook cijfers en letters door elkaar zonder enige betekenis.

Ik heb het ook als ik op het hoofdkantoor van mijn werk kom. daar is een speciale versterker gsm mast gezet omdat het een blast proof gebouw is. Als ik daar binnen ga dan krijg ik ook van die berichten/meldingen.

Kan dit niet bij vodafone uit gezet worden?

Groetjes
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Dit klinkt niet als iets wat wij voor jou uit kunnen zetten.
Je geeft aan dat het uitzetten van Cell broadcast niet helpt. Heb je na het aanpassen van je instellingen ook even je toestel uit en aan gezet?
Geef me anders eens even de exacte tekst die je ziet (waarin wordt aangegeven dat je iets moet opslaan).
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Cell broadcast is iets dat door het netwerk gebeurt waar je op dat moment zit. Vodafone kan daar helemaal niets aan veranderen; het lokale netwerk heeft dit helemaal onder controle.

Cell broadcast uitschakelen of alleen het noodkanaal (NL Alert) aan laten staan zal je probleem oplossen. Blijft het toch doorgaan dan, dan lijkt het er toch op dat het sms-berichten zijn die worden verstuurd. Heb ik alleen al lang niet meer gezien bij een buitenlandse provider.

Om welk land en netwerk gaat het precies?
j0hnny86
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is heel raar, dit was in Sri Lanka en Dubai maar ik heb het ook als ik in Spanje ben of in Frankrijk.
Maar als ik in Nederland ben en ben op het hoofdgebouw van mijn werk dan heb ik het ook.
Ik zie inderdaad dat het een SMS bericht is en als ik nog eens in het hoofdgebouw ben en ik krijg opnieuw zo'n melding dan zal ik weer een printscreen maken.

Hoe kan ik een foto toevoegen?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Je kunt sowieso als het goed is Cell Broadcast helemaal uitschakelen of alle kanalen uitschakelen behalve NL Alert (kanaal 919).

Dan zou je geen cell broadcast meer moeten ontvangen behalve NL Alert. In het buitenland heb ik nog nooit cell broadcast ontvangen op kanaal 919 dus het zou moeten werken zo.

Heb je Cell Broadcast inderdaad correct uitgeschakeld, dan zijn het wellicht push-sms'jes die je van een bepaalde aanbieder krijgt op je mobiele nummer. Vodafone kan heel misschien achterhalen waar ze vandaan komen dan (via de klantenservice als het echt overlast veroorzaakt). Deze sms'jes krijg je binnen op je mobiele nummer en dus ook als je met je simkaart in het buitenland zit. Locatie maakt dan dus verder niet uit. Je telefoon geeft dan ook niet aan dat het cell broadcast is, maar geeft wel een sluiten/opslaan-mogelijkheid. Vaak kun je dan ook niks met je telefoon totdat je een keuze hebt gemaakt. De afzender wordt evt. weergegeven in de titelbalk van het schermpje dat vraagt om opslaan/sluiten.

Verder ben ik wel benieuwd naar de precieze inhoud. Is het push-sms en geen cell broadcast en wil je het echt stoppen, dan is het wel een idee om de klantenservice te stoppen. Zorg wel dat je zo veel mogelijk info hebt, inclusief exacte tijden waarop je de berichten ontvangt.
hildahin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik was vorige week in het buitenland en kreeg vele smsjes "Infoberichten 1279 / 1245/ 1639/ 1268.
Deze bercihten waren niet te openen.
Wat zijn dit voor berichten?

Samsung foon

Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@hildahin, dit zijn infoberichten. Op http://www.samsunggalaxys4.nl/infoberichten-uitzetten-samsung-galaxy-s4/ vind je hier handige informatie over 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic