elkepag

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

buitenlandse reis

Goede middag,
Ik ben Elke en ik ga binnekort een half jaar naar Costa rica, mijn abbonoment loopt binnenkort af en ik wil eigenlijk graag een abbonoment voor in Costa rica met internet, sms en bellen. Hoe kan ik dit het beste doen, moet ik dan in Costa rica een nieuw abbonoment afsluiten? Of kan ik dat ook nu al in Nederland doen?

met vriendelijke groet,

Elke
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Elke,

Ik heb toch een ander advies voor jou. Een Vodafone abonnement aanhouden is in jouw geval niet de meest voordelige optie. Naast de maandelijkse abonnementskosten, zou je dan iedere dag een Voordeel-Wereld-BloX moeten kopen voor €5,00 per etmaal.
Dat is €5,00 per etmaal. Oftewel €150,00 per maand.
En voor zes maanden op reis kost je dat dan in totaal:
182 dagen x €5,00 = €910,00

Plus de reguliere maandelijkse abonnementskosten.
Plus de astronomisch hoge kosten als je meer data verbruikt dan er toegekend worden via die Wereld-BloX.
En geloof me: daar zit je zo aan. Zeker omdat Costa Rica geen Vodafone Voordeelland is.

Het is veel goedkoper om je abonnement bij Vodafone tijdig op te zeggen. En om eventueel je nul-zes-nummer over te laten zetten naar een Vodafone Prepaid-constructie gedurende die zes maanden.
Verdiep je in de mogelijkheden en voorwaarden van Vodafone Prepaid. Na terugkomst in Nederland kun je dan eventueel een nieuw abonnement kiezen bij Vodafone-met-nummerbehoud.

Op de lokale markt in Costa Rica zijn zeer zeker goedkopere opties te verkrijgen, dan Vodafone kan bieden.

Succes!

Netwerker

Bekijk in context

4 Reacties 4
ND

Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Elke,

Uit mijn hoofd is Costa Rica geen voordeelland van Vodafone. Je kunt in Nederland gerust je abonnement verlengen, maar vergeet dan niet te zeggen dat de internet op Reis Wereldbundel erbij aangesloten moet worden. Dan kun je in Costa Rica per dag 30mb data verbruiken voor €5,00 per dag. En het mooie van deze bundel is, als je hem een dag niet gebruikt kost het je niks. Zo ben je voor al je Nederlandse contacten bereikbaar in Costa Rica en kun je goedkoop internetten. Ik zou je ook nog willen adviseren om op www.vodafone.nl te kijken wat de kosten zijn in Costa Rica voor bellen/ gebeld worden/ SMS versturen. Kun je het daar niet zo snel vinden bel dan even met de klantenservice.

Veel plezier in Costa Rica!

Groetjes,
ND
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Elke,

Ik heb toch een ander advies voor jou. Een Vodafone abonnement aanhouden is in jouw geval niet de meest voordelige optie. Naast de maandelijkse abonnementskosten, zou je dan iedere dag een Voordeel-Wereld-BloX moeten kopen voor €5,00 per etmaal.
Dat is €5,00 per etmaal. Oftewel €150,00 per maand.
En voor zes maanden op reis kost je dat dan in totaal:
182 dagen x €5,00 = €910,00

Plus de reguliere maandelijkse abonnementskosten.
Plus de astronomisch hoge kosten als je meer data verbruikt dan er toegekend worden via die Wereld-BloX.
En geloof me: daar zit je zo aan. Zeker omdat Costa Rica geen Vodafone Voordeelland is.

Het is veel goedkoper om je abonnement bij Vodafone tijdig op te zeggen. En om eventueel je nul-zes-nummer over te laten zetten naar een Vodafone Prepaid-constructie gedurende die zes maanden.
Verdiep je in de mogelijkheden en voorwaarden van Vodafone Prepaid. Na terugkomst in Nederland kun je dan eventueel een nieuw abonnement kiezen bij Vodafone-met-nummerbehoud.

Op de lokale markt in Costa Rica zijn zeer zeker goedkopere opties te verkrijgen, dan Vodafone kan bieden.

Succes!

Netwerker
ND

Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
Goedemiddag Netwerker,

Jij gaat wel uit van het uiterste. Zoals ik eerder zei "gebruik je de bundel niet, betaal je ook niks". De kosten buiten bundel per MB zijn € 2,50. Ik ga er verder van uit dat ze in Costa Rica ook beschikken over WiFi.
Hier vind je de link wat de overige kosten (bij een abonnement) zijn voor bellen/ gebeld worden en sms-en in Costa Rica:

https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/op-reis/tarieven-in-het-buitenland.shtml

@ Elke, als je toch een pre paid wilt om zo je nummer te kunnen houden, moet je dit uiterlijk 5 werkdagen voor je vertrek aanvragen. Doe dit echt ruim op tijd, mocht er iets niet volgens planning gaan ben je toch nog op tijd. Als je naar pre paid over gaat is het belangrijk dat je je pre paid kaartje de eerste keer gebruikt als je nog in Nederland bent.

Succes,
ND
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Nederlands nummer houden is wel heel handig voor sms voor internetbankieren enzo. Bellen/gebeld worden in het buitenland is vrij duur, maar soms kan het handig zijn als mensen alleen dat nummer hebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic