larissa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

buiten mijn bundel

Hallo ik heb donderdag mijn abonnement verlengd en heb Vodafone red genomen met 2 gb Internet en onbeperkt bellen. Nu kijk ik naar mijn Vodafone app en zit ik ineens 117 euro over mijn abonnement heen. Dit Door dat ik over mijn Internet heen zat. Ik zat voor verlenging 80 euro eroverheen Door bellen. Maar na verlengen moet mijn Internet toch aangepast zijn. Mijn bellen is wel aangepast in de App dus hoor eigenlijk niet nog verder er over heen te komen. Hoe kan dit.
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Larissa,

Ik kan het wel verklaren.
Bij jouw oude abonnement liep de verbruiksperiode / tegoed-periode vanaf 1 Maart tot en met Woensdag 26 Maart 2014. Jouw oude abonnement is opgehouden te bestaan. Dus als einddatum: 26 Maart 2014. Je schrijft zelf al dat je in deze periode €80,00 aan belkosten hebt gemaakt.
Op 27 Maart 2014 is jouw nieuwe Vodafone RED abonnement begonnen. Het systeem van My Vodafone gaat er van uit dat het een geheel nieuw abonnement betreft. En daarom krijg je volgens het systeem van My Vodafone je bundels naar rato van de maand toegewezen. In jouw kwestie dus voor de laatste 5 dagen van de maand Maart. Dus ongeveer (5 / 30 - gedeelte) van je volledige bundels.
Voor bellen / sms-en maakt dat niet veel uit, aangezien jij hebt gekozen voor onbeperkt bellen naar nationale nummers (uitgezonderd nummers met een bijzonder gesprekstarief).

Voor het data-tegoed maakt het wel uit: je ziet in My Vodafone een mini-tegoed staan van ongeveer (5 / 30 - gedeelte van je data-tegoed). En dus ben je als een speer buiten-die-minibundel heen gegaan.
Zo werkt het My Vodafone nu eenmaal.

In werkelijkheid wordt bij verlengingen, alles keurig verrekend op de eerstvolgende Vodafone factuur. In jouw kwestie, de factuur van xx April 2014.
Toch adviseer ik je met klem om op 30 en 31 Maart terughoudend te zijn met data-verbruik. En om je data-verbruik in de gaten te houden met een onafhankelijke data-registratie App. Zoals 3G Watchdog.
Veel meer adviezen om je dataverbruik in de gaten te houden vindt je in dit topic.
Url: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-...

Daarmee kun je je data-verbruik beheren en onder controle houden. Dit topic is al meer dan 31000 keer bekeken. En daar ben ik erg trots op. Volg alle adviezen op !!! En voorkom torenhoge facturen van Vodafone, als gevolg van buiten-de-bundel-dataverbruik.
Je kunt aan dit antwoord een kudo toekennen, om te laten weten dat je goed bent ge-informeerd.
Succes !

Netwerker


Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@Netwerker
Bedankt voor je duidelijke uitleg!

@larissa
Je kunt de precieze kosten en berekening vinden op je online factuur. Als toevoeging hierop: indien je nog vragen hierover hebt kun je contact opnemen met onze klantenservice via www.vodafone.nl/support.
Irena

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelfde probleem mijn abonnement is ook 2 gb Internet en onbeperkt bellen. Naar 1 sms dat mijn data is geblokkeerd heb ik mijn inlogg bij mijn Vodafone en geloof ik mijn ogen niet dat ik ineens 118 euro over mijn abonnement heen ben?? Naar gesprek met klantservis welke heb mijn wijs gemaakt dat is normaal ,als ben uw overheen je bungel ga automatisch 100 euro aan rekening en dat ik 2 sms heb gehaat (ja om 4uur ochtend en 3 ochtends 😞 dat ik noch 20 procent heb mijn bundel ,volgende dag het zelfde sms ,dan 2weeken niks en pas gisteren sms dat mijn data is geblokkeerd , bij aanvragen van abonnement heb mijn medewerkster zelf gevraag of wil ik mijn verzekeren met blokkeren mijn data als ben ik overheen en dan staan ik niet van onverwachte kosten.Ja leuk graag en ja hoor heb ik weer wat 118 euro dat is echt onverwachts zeg noch abonnement kosten bij en 200 euro lichtere En zelf begrip niks van in huis heb ik WiFi en op internet buiten huis ben ik bijna nooit ik vind heel erg omdat het is al meerdere keer gebeurt ,dat ik alles uit set en toch Vodafone reken gewoon door! liefst wil ik van contact af ,ben al klaar,kan het??
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic