jap

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

blokkeren anonieme oproepen

Hallo,
 
Is het mogelijk om anonieme oproepen te blokkeren op m'n telefoon? Volgens mij moet die mogelijkheid geboden worden (althans, zo staat het in de Europese richtlijn die is overgenomen in de telecomwet).
 
Voor de volledigheid, het gaat mij er niet om om 1 stalker te blokkeren ofzo, het gaat mij er gewoon om om alle anonieme oproepen in het algemeen te blokkeren.
 
5 Reacties 5
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
jap schreef:
Hallo,

Is het mogelijk om anonieme oproepen te blokkeren op m'n telefoon? Volgens mij moet die mogelijkheid geboden worden (althans, zo staat het in de Europese richtlijn die is overgenomen in de telecomwet).

Voor de volledigheid, het gaat mij er niet om om 1 stalker te blokkeren ofzo, het gaat mij er gewoon om om alle anonieme oproepen in het algemeen te blokkeren.

Welkom op het forum Jap, ik heb het even voor je nagekeken en klik op de link voor meer info: http://voda.fo/ne/qwgx6 Dit is wat we op dit moment voor je kunnen doen.
jap
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maurice,
 
Dat is helaas niet wat er bedoeld werd in m'n eerste bericht; ik heb geen last van stalkers.
Ik heb het echt over de wat er in de telecomwet[1] staat, en die is nogal duidelijk. (Overigens biedt volgens mij geen van de Nederlandse mobiele providers deze mogelijkheid...)
 
[1] http://wetten.overheid.nl/BWBR0009950/Hoofdstuk11/i112/Artikel119/geldigheidsdatum_05-02-2013
 
Artikel 11.9

  • 1.De aanbieder van een openbaar elektronisch communicatienetwerk en de aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst die door middel van dat netwerk of als onderdeel van die dienst nummeridentificatie aanbiedt, biedt:
    ...
    b.aan iedere opgeroepen abonnee mogelijkheden aan om:
    ...
    2°.oproepen waarbij de verstrekking van het nummer van het oproepende netwerkaansluitpunt dan wel een nummer waarmee een individuele gebruiker kan worden geïdentificeerd is geblokkeerd, te weigeren;
     
     
     
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Jap,

Helaas bieden wij deze optie niet aan. Het is niet mogelijk om anonieme oproepen te blokkeren.
Rina_Snackers

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gaan jullie dit nog doen, want ik denk dat er wel vraag naar is. Bij mijn vorige provider (Telfort) was dit wel mogelijk....
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Rina_Snackers schreef:
Gaan jullie dit nog doen, want ik denk dat er wel vraag naar is. Bij mijn vorige provider (Telfort) was dit wel mogelijk....
Hi Rina,

Op dit moment is daarover bij ons niets bekend, ik kan je dus niet vertellen of dit in de toekomst wel mogelijk wordt. 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic