Oktay

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bizar internetdata gebruik in Italië

Ik heb een zakelijk Vodafone red together abonnement met 2 andere (extra) leden  + Ziggo. Dus per lid 40 Gb internetdata gebruik buiten NL in de EU.

23 juli jl. in de middag aangekomen in Porlezza Italië. 

Natuurlijk wat gegooled naar info over de omgeving.

24 juli sms bericht van Vodafone ontvangen dat mijn fair use limiet van 40 Gb bereikt is.

online Ingelogd op my Vodafone en datagebruik ingezien. Mijn telefoon zou op 23 juli 19:27 uur 

50,55 GB aan data hebben gebruikt!!!  Dit is onmogelijk !

volgens mij kun je hiermee een hele dag aaneen films kijken.  Heeft iemand anders dit meegemaakt? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Oktay,

 

We zijn inmiddels enige tijd verder, maar hebben recent meer meldingen gekregen over onverklaarbaar dataverbruik. Mocht je hier nog steeds last van hebben, dan verwijs ik je graag door naar dit topic. Zie ook de reactie van mijn collega Cecilia met de vraag om de gegevens per privébericht te sturen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Oktay 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Alles is mogelijk, jammer genoeg. Je hebt vast geen app open gehad en die per ongelijk open laten staan? In het buitenland is het altijd lastig om hier goed inzicht in te krijgen. Wij in Nederland hebben veel zendmasten en als je overstapt van de een naar de ander gaat dit vrij snel. In het buitenland staan, over het algemeen, de zendmasten verder uit elkaar en moet je toestel constant zoeken. Als je dan ook nog een app aan hebt staan dan kost je dan veel data. Daarnaast, wat veel mensen vergeten, zijn de apps die zich automatisch updaten via je mobiele data. Thuis merk je dat niet zo want daar sta je vaker op WiFi. Ben je dan op vakantie dan valt het opeens op dat deze optie aan staat en ben je zo door je data heen. Zou dus eerst even goed controleren of je telefoon wel helemaal zo staat ingesteld dat dit het probleem niet kan zijn. 

Oktay
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie. Ik had geen apps open staan. 

Lijkt mij bovendien te veel data  voor updaten van apps.

Voor Italië was ik in Frankrijk en Zwitserland. Aldaar geen enkel probleem.  Mijn inziens kan dit niet anders verklaard worden dan een onjuiste registratie.

Het vervelende is dat ik nu niet gebruik kan maken van mijn mobiele data en het van wifi moet hebben. 

Ik zal dit met Vodafone verder opnemen. 

 

mountain73

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

50gb is 7x F1 kijken een volledige race. Zit zelf in Porlezza maar heb meer moeite met de dramatische verbinding. Zowel op mijn red together als prepaid kaartje waar ik 14 euro op zet om te kunnen internetten onbeperkt. Snelheid niet hoger dan 3-4 mb, als dat al wordt gered. Antwoord van VF, ja we weten ook niet hoe dat kan. Maar wel gewoon 4 abbo aftikken.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Snelheid in het buitenland is altijd een ramp. De ene keer gaat het perfect, een andere keer gaat het slecht. Bij de een werkt het op dat moment prima, bij de ander kan het op dat moment slecht zijn. Buitenland snelheden zijn zo ie zo anders dan in Nederland, tenminste dat is mij eens laten weten. Vodafone is dan afhankelijk van een buitenlands netwerk en die kunnen slechte masten hebben, teveel mensen die al online zijn op deze mast, slecht weer, niet voldoende masten. Dit alles heeft invloed om de snelheid. Dat een Vodafone medewerker je dit niet zo kan vertellen is wel een beetje vreemd. Men zou je dan ook moeten adviseren om een ander netwerk te proberen in het land waar je slecht bereik hebt of je in hun systeem resetten en dat je dan opnieuw aangemeld bent op het netwerk (soms kan dat ook wel eens helpen). 

Hoe het zit met de registratie weet ik niet. Door AVG regels kunnen ze niet zien wat je hebt gedaan, alleen dat er data gebruikt is. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Oktay,

 

We zijn inmiddels enige tijd verder, maar hebben recent meer meldingen gekregen over onverklaarbaar dataverbruik. Mocht je hier nog steeds last van hebben, dan verwijs ik je graag door naar dit topic. Zie ook de reactie van mijn collega Cecilia met de vraag om de gegevens per privébericht te sturen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic