rhooft

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

beveiliging my vodavone

Goedenavond,

Is het niet mogelijk dat jullie het inloggen op my vodafone 06-nummer of e-mail gerelateerd maken?
Heb gekeken met mn buurman of hij met zijn telefoon kon inloggen op mijn my vodafone.
Hij klikt wachtwoord vergeten, vult ZIJN 06-nummer in krijgt een sms van vodafone, past MIJN wachtwoord aan en voila m'n buurman kan mijn hele bundel en alles aanpassen, rekeningen bekijken noem maar op..

Dit vindt toch wel zeer slordig van vodafone..

Met vriendelijke groet,

R.Hooft
5 Reacties 5
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @rhooft

Dat is eerlijk gezegd de eerste keer dat ik dit hoor en dat zou normaal gesproken ook niet mogelijk moeten zijn. De sms die je ontvangt kan ook alleen maar gebruikt worden voor het 06nummer waarop je de sms aanvraagt.

Weet je helemaal zeker dat je buurman niet gewoon toch in zijn eigen My Vodafone account zat?
rhooft
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja dat dacht ik ook, maar het 06- nummer dat je intypt hoeft je eigen nummer niet te zijn.
Daarom heb ik het juist getest met hem omdat hij hi als provider heeft.
Hij moest wel daarna inloggen op my vodafone met MIJN 06-nummer en de tijdelijke code die hij in zijn telefoon had staan.
En toen zat hij bij hem thuis op mijn my vodafone en kon mijn pakket en bundels aanpassen.

Rhooft

robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Kan het zijn dat je dit hele proces op jouw computer hebt gedaan?

Volgens mij ging er dan iets mis met de sessie cookies. Ik vermoed dat jij ingelogd was, toen uitlogde en de buurman liet proberen. De sessie wordt blijkbaar niet helemaal goed gesloten bij het uitloggen waardoor er 2 sessies door elkaar gingen. Toch iets voor Vodafone om even na te kijken.

Ik vermoed dat als de buurman dit op zijn eigen computer had geprobeerd dat het niet zo gelukt was.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@rhooft

Om de theorie van @robertwebbe eens te testen wil ik je vragen om eerst eens alle cookies te verwijderen en om het daarna nogmaals te testen of je met zijn 06nummer een wachtwoord kunt opvragen. Lukt dit dan nog een tweede keer?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik ben nieuwsgierig of jullie het nogmaals hebben kunnen uitvoeren. Kunnen jullie ons een update geven?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic