louisep wrote:
Herkenbaar! Alleen probeer ik via payinfo eea stop te zetten en dat lukt niet. Wel meteen bij Vodafone gemeld, maar nog niets vernomen. Is er echt geen andere manier om dit stop te zetten??? Het betreft Amazenow. ik heb hier nooit om gevraagd en de sms wordt via Vodafone verstuurd. Graag reactie!
Als je een blokkade plaatst via Payinfo moet je wel alsnog de dienst stopzetten via de afmeld knop, anders blijft deze nog wel doorlopen.
Via My Vodafone kan je onder het kopje “Service” een knop vinden om misleidende sms/content diensten te melden. Doe dit vooral om hopelijk op deze manier nog geld terug te kunnen krijgen.
Vodafone is in dit geval de “messenger”, de diensten factureren via je telefoonnummer en aangezien je klant bent bij Vodafone krijg je dus berichten vanuit Vodafone ter info, had je bijvoorbeeld bij KPN gezeten had precies hetzelfde kunnen gebeuren maar dan met KPN als afzender.
Hopelijk komt er een keer een wet of iets dergelijks wat dit soort diensten gewoon de nek om draait, er zijn zoveel mensen die hier slachtoffer van zijn en vele weten het pas maanden later.