Hoi
Ik heb volgens Vodafone een dienst besteld voor 5 euro per week. Krijg daar ook een sms van. Heb de dienst ondertussen wel stopgezet via payinfo maar nu wel al 10 euro kosten buiten de bundel. Deze kosten zijn niet van mij en zie deze ook graag verdwijnen van de rekening. Graag reactie
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @Franske34
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Ik begrijp je reactie, dat je deze kosten graag ziet verdwijnen, maar daar zal Vodafone eerst een onderzoek naar moeten doen. Pas als ze iets meer weten over deze betaaldiensten en hoe deze op je rekening zijn gekomen, kunnen ze beoordelen of ze het geld terug storen of niet.
Voor meer informatie kan je het beste even deze pagina lezen en daar ook je klacht melden en dan nemen ze het in behandeling. En lees ook deze topic eens. Vanuit hier kan ik niet zoveel doen omdat dit een klanten helpen klanten community is en ik ook maar een klant ben en niet in het systeem kan. Maar kan je wel adviseren wat je kan doen om het “eventueel” terug te krijgen.
Hoi @Franske34
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Ik begrijp je reactie, dat je deze kosten graag ziet verdwijnen, maar daar zal Vodafone eerst een onderzoek naar moeten doen. Pas als ze iets meer weten over deze betaaldiensten en hoe deze op je rekening zijn gekomen, kunnen ze beoordelen of ze het geld terug storen of niet.
Voor meer informatie kan je het beste even deze pagina lezen en daar ook je klacht melden en dan nemen ze het in behandeling. En lees ook deze topic eens. Vanuit hier kan ik niet zoveel doen omdat dit een klanten helpen klanten community is en ik ook maar een klant ben en niet in het systeem kan. Maar kan je wel adviseren wat je kan doen om het “eventueel” terug te krijgen.
Ik had dit grapje ook gistermorgen. SMS, U bent aangemeld op die en die site voor 5 euro per week. Na googlen bleek het om een spelletjes-site te gaan. Speel nog geen eens spelletjes. Ondertussen was er alwel 5 euro in rekening gebracht. Direct klacht ingediend bij Vodafone en het via payinfo stop laten zetten. Nu nog zien of ik de 5 euro die in mijn ogen gestolen wordt terugkrijg.
Herkenbaar! Alleen probeer ik via payinfo eea stop te zetten en dat lukt niet. Wel meteen bij Vodafone gemeld, maar nog niets vernomen. Is er echt geen andere manier om dit stop te zetten??? Het betreft Amazenow. ik heb hier nooit om gevraagd en de sms wordt via Vodafone verstuurd. Graag reactie!
Hoi@louisep
Er is geen andere manier om dit stop te zetten. Als het nu niet lukt via www.payinfo.nl, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone. Misschien kunnen die even kijken of er al een blokkade op staat. Het kan zijn dat het wel gelukt is maar dat je het niet ziet of zo. Dus vragen kan je altijd even bij de Klantenservice.
Vodafone neemt alles in behandeling, het kan even duren voor je antwoord krijgt. Ze gaan dit ook eerst onderzoeken en dan komen ze bij je terug. Dus heb nog even geduld aub.
@louisep is het inmiddels gelukt met het stopzetten en blokkeren van dit soort diensten? Mocht dit niet het geval zijn, dan kijk ik graag met je mee naar het blokkeren en het stopzetten van contentdiensten.
louisep wrote:Herkenbaar! Alleen probeer ik via payinfo eea stop te zetten en dat lukt niet. Wel meteen bij Vodafone gemeld, maar nog niets vernomen. Is er echt geen andere manier om dit stop te zetten??? Het betreft Amazenow. ik heb hier nooit om gevraagd en de sms wordt via Vodafone verstuurd. Graag reactie!
Als je een blokkade plaatst via Payinfo moet je wel alsnog de dienst stopzetten via de afmeld knop, anders blijft deze nog wel doorlopen.
Via My Vodafone kan je onder het kopje “Service” een knop vinden om misleidende sms/content diensten te melden. Doe dit vooral om hopelijk op deze manier nog geld terug te kunnen krijgen.
Vodafone is in dit geval de “messenger”, de diensten factureren via je telefoonnummer en aangezien je klant bent bij Vodafone krijg je dus berichten vanuit Vodafone ter info, had je bijvoorbeeld bij KPN gezeten had precies hetzelfde kunnen gebeuren maar dan met KPN als afzender.
Hopelijk komt er een keer een wet of iets dergelijks wat dit soort diensten gewoon de nek om draait, er zijn zoveel mensen die hier slachtoffer van zijn en vele weten het pas maanden later.
Rynelan wrote:louisep wrote:Herkenbaar! Alleen probeer ik via payinfo eea stop te zetten en dat lukt niet. Wel meteen bij Vodafone gemeld, maar nog niets vernomen. Is er echt geen andere manier om dit stop te zetten??? Het betreft Amazenow. ik heb hier nooit om gevraagd en de sms wordt via Vodafone verstuurd. Graag reactie!
Als je een blokkade plaatst via Payinfo moet je wel alsnog de dienst stopzetten via de afmeld knop, anders blijft deze nog wel doorlopen.
Nee hoor, als je via www.payinfo.nl aangeeft dat je dit soort SMS berichten niet meer wil ontvangen, dan stoppen ze ook het abonnement voor je. Je hoeft dan verder niets meer te doen!
Zojuist gebeld met de klantenservice. Dank voor de tip! De twee betaalde diensten zijn volgens de dame die mij hielp meteen ter plekke door Vodafone stopgezet. En tevens dient zij een klacht in opdat de inmiddels 10 euro die al klaar staat om af te rekenen onderzocht wordt om zodoende te worden terugbetaald. Binnen twee uur ontvang ik een sms waarin wordt aangegeven dat de diensten zijn stop gezet. Ik wacht af.
Dankjewel voor de terugkoppeling @louisep!
Ik hoor graag of je de sms hebt ontvangen. Mocht dit niet het geval zijn, laat het weten! Ik kijk graag met je mee hiervoor.
Groet,
Steven
Tis wel toevallig, dat het bij veel mensen massaal gebeurd. Als dit bij 1000 mensen gebeurd en 100 klagen en de rest niet. Kassa.
Roned70 wrote:Tis wel toevallig, dat het bij veel mensen massaal gebeurd. Als dit bij 1000 mensen gebeurd en 100 klagen en de rest niet. Kassa.
Mag ik je er dan op wijzen dat het geen Kassa is voor Vodafone maar voor het SMS bedrijf!! Die nemen het abonnement weer af bij Vodafone. Sterker nog, als Vodafone iemand 10,- euro terug geeft, moeten die het ook maar weer verantwoorden aan het bedrijf die die 10,- euro niet krijgt. Daar zit dan meer kosten aan dan dat ze er geld aan verdienen.
Energieboy wrote:Roned70 wrote:Tis wel toevallig, dat het bij veel mensen massaal gebeurd. Als dit bij 1000 mensen gebeurd en 100 klagen en de rest niet. Kassa.
Mag ik je er dan op wijzen dat het geen Kassa is voor Vodafone maar voor het SMS bedrijf!! Die nemen het abonnement weer af bij Vodafone. Sterker nog, als Vodafone iemand 10,- euro terug geeft, moeten die het ook maar weer verantwoorden aan het bedrijf die die 10,- euro niet krijgt. Daar zit dan meer kosten aan dan dat ze er geld aan verdienen.
Het klopt inderdaad wat @Energieboy aangeeft @Roned70. Wij dragen dit ook weer af aan het bedrijf waarvan de dienst is.
Oke, tis wel typisch dat er opeens veel van deze meldingen voorbijkomen, dat mensen dit overkomt.
Mee eens, maar vanuit hier kan ik niet oordelen waardoor dit komt. Dit is omdat er ook genoeg mensen gebruik maken van contentdiensten @Roned70
Dit zal echt onderzocht moeten worden.
Topic gesloten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.