Ronniedokkie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

bereik plus snelheid mobiel internet

Ik ben sinds 31 Augustus overgestapt. Dit is de eerste keer dat ik gebruik maak van het Vodafone netwerk. Maar eerlijk gezegd heb ik er nu al spijt van. De dekking is ronduit teleurstellend. Zowel op kantoor (in Amsterdam) als thuis heb ik geen dekking. Als je daar dan over klaagt via de netwerk checkers krijg je het antwoord dat je via wifi kan bellen. Dat is toch beschamend. Als ik nu thuis of op het werk een noodgeval heb kan ik niet eens 112 bellen want dat kan kennelijk niet via wifi bellen. 

Ik heb een Galaxy S20 plus 5G. Ik had waarschijnlijk mijn verwachtingen te hoog want op de plaatsen waar ik wel bereik heb is de snelheid tergend langzaam. Mijn vorige provider was Tele2 en hun 4g was stukken sneller. Lijkt haast wel misleidende reclame dit. Overigens valt me op dat het 5g bereik ook meestal maar 1 of 2 streepjes zijn.

Kortom ik ben vooralsnog erg telleurgesteld in het Vodafone netwerk. En daar zit ik dan 2 jaar aan vast.....

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronniedokkie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dus een netwerk klacht gedaan en krijg dan het volgende antwoord:

We kunnen helaas geen 100% indoor dekking garanderen. Goede ontvangst kan door allerlei factoren van buitenaf beïnvloed worden en blijft ondanks dat we ons netwerk continu verbeteren altijd lastig. De outdoor dekking op jouw postcode is in ieder geval goed aanwezig.

Oplossing
Heb je al gehoord van onze dienst, 4G- en WiFi bellen? Hiermee is het voor het eerst mogelijk zonder extra apps of handelingen te bellen via ons 4G netwerk of jouw eigen Wifi-netwerk. Hiermee zal het bereik in huis een stuk beter worden en is tevens de enige technische oplossing die we je kunnen bieden.

Een vereiste voor het bellen via WiFi is een stabiele WiFi-verbinding. Mocht je hiermee alsnog hinder ondervinden, willen we je aanraden even contact op te nemen met jouw provider voor het vaste internet.

Nou dat was dus zeer teleurstellend.

Overigens was de speedtest die ik hierboven beschreef van Tele2 in ditzelfde toestel. Bereik ook overal zeer goed te noemen. In huis was zelfs mijn 4g soms sneller dan mijn wifi. Dus het probleem van het toestel (Galaxy S20 plus) lijkt me uitgesloten.

Dan rest mij inderdaad alleen nog om een klacht in te dienen. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ronniedokkie 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard heel erg vervelend dat je geen bereik hebt. Dit kan allemaal oorzaken hebben zoals mast bereik, hoeveelheid mensen die erop zitten en uiteraard het weer. Binnen kan soms ook heel lastig zijn, waar meerdere providers last van hebben, en daarom is er 4G over Wifi. Het noodnummer 112 kan je altijd bellen, ook als je geen bereik hebt met een netwerk, althans dat is mij altijd zo laten weten. Je moet dus altijd 112 kunnen bellen!

Begrijp me niet verkeerd maar je hebt je verwachtingen zeker te hoog geplaatst. Want 5G is nog niet echt 5G, het is een dubbele bundel van 4G en daarom zou je sneller internet moeten hebben. Het echte 5G netwerk gebeuren is pas een maand geleden gekocht tijdens een veiling en men verwacht pas ergens in 2021 of zo echt 5G te kunnen gaan aanbieden. Pas dan heb je echt het 5G netwerk, nu is het dus een bundel. Wil niet zeggen dat het slechter is, zeker niet! Want het zou ook prima moeten werken, zeker als je buiten bent.

Daarnaast wil 1 or 2 streepjes niet zoveel zeggen, je moet kijken welke snelheden je weet te behalen. Streepjes kijk ik nooit naar want je kan 1 streepje hebben en super goed internet en soms kan je ook wel 3 streepjes hebben en geen data dat er doorheen komt. Doe eerst een snelheidstest via je mobiel en bekijk deze dan. 

Als er klachten zijn dan kan je deze het beste melden via deze pagina:
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Ronniedokkie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kan het dan dat ik bij alle andere providers het probleem nooit gehad heb? Ik snap best dat het lastig is om goed bereik te krijgen in moderne gebouwen en huizen maar helemaal niets is wel jammer.

Ik weet dat dit 5G nog niet de "echte" 5g is maar je mag dan toch wel verwachten dat het sneller is dan 4g of 4g+? Ik test meerdere keren per dag mijn snelheid met de app van speedtest.net. Hoogste snelheid tot nu is 30Mbps. De download snelheid schommelt (als ik bereik heb) tussen de 10 en 30 Mbps. Daarnaast is de upload snelheid helemaal traag. Haal niet eens 1 Mbps. Mijn laatste speedtest bij Tele2 met 4g was 146 down en 5 up. En dat is een dan een "budget" provider. 

En het is toch ook niet zo gek dat mijn verwachtingen hoog zijn of heb ik Vodafone dan verkeerd ingeschat? Ik verwacht bij premium prijzen ook een premium product.

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat ik alleen kan melden is dat als je klachten hebt over het netwerk dat je deze kan indienen bij de link die ik hier boven ook heb geschreven. Ben je het daar niet mee eens dan kan je altijd nog een klacht indienen bij de klantenservice en die gaan dan kijken wat ze voor je kunnen doen. Als je klacht gegrond is dan kan het zo zijn dat ze je iets aanbieden, wat kan ik niet melden want dat moeten ze bij Vodafone uitzoeken.

Dus als je echt zeer ontevreden bent, dien een klacht in en dan nemen ze deze in behandeling. Daarnaast wil ik je toch ook wel vragen om je SIMkaart eens in een ander toestel te stoppen om te kijken hoe je bereik dan is en om een andere SIMkaart in je eigen toestel te stoppen. Kijk en vergelijk en dan zien of het aan je toestel ligt of toch echt aan Vodafone. 

Via de community is er niet iemand die even een knopje aan, of uit kan zetten en dat het dan weer goed werkt. Daarom ook mijn bovenstaande adviezen. Hoe vervelend het ook is natuurlijk. Want ik begrijp je helemaal, als je goed netwerk verwacht dan wil je dat ook krijgen. 

Ronniedokkie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dus een netwerk klacht gedaan en krijg dan het volgende antwoord:

We kunnen helaas geen 100% indoor dekking garanderen. Goede ontvangst kan door allerlei factoren van buitenaf beïnvloed worden en blijft ondanks dat we ons netwerk continu verbeteren altijd lastig. De outdoor dekking op jouw postcode is in ieder geval goed aanwezig.

Oplossing
Heb je al gehoord van onze dienst, 4G- en WiFi bellen? Hiermee is het voor het eerst mogelijk zonder extra apps of handelingen te bellen via ons 4G netwerk of jouw eigen Wifi-netwerk. Hiermee zal het bereik in huis een stuk beter worden en is tevens de enige technische oplossing die we je kunnen bieden.

Een vereiste voor het bellen via WiFi is een stabiele WiFi-verbinding. Mocht je hiermee alsnog hinder ondervinden, willen we je aanraden even contact op te nemen met jouw provider voor het vaste internet.

Nou dat was dus zeer teleurstellend.

Overigens was de speedtest die ik hierboven beschreef van Tele2 in ditzelfde toestel. Bereik ook overal zeer goed te noemen. In huis was zelfs mijn 4g soms sneller dan mijn wifi. Dus het probleem van het toestel (Galaxy S20 plus) lijkt me uitgesloten.

Dan rest mij inderdaad alleen nog om een klacht in te dienen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic