Ik heb dus een netwerk klacht gedaan en krijg dan het volgende antwoord:
We kunnen helaas geen 100% indoor dekking garanderen. Goede ontvangst kan door allerlei factoren van buitenaf beïnvloed worden en blijft ondanks dat we ons netwerk continu verbeteren altijd lastig. De outdoor dekking op jouw postcode is in ieder geval goed aanwezig.
Oplossing
Heb je al gehoord van onze dienst, 4G- en WiFi bellen? Hiermee is het voor het eerst mogelijk zonder extra apps of handelingen te bellen via ons 4G netwerk of jouw eigen Wifi-netwerk. Hiermee zal het bereik in huis een stuk beter worden en is tevens de enige technische oplossing die we je kunnen bieden.
Een vereiste voor het bellen via WiFi is een stabiele WiFi-verbinding. Mocht je hiermee alsnog hinder ondervinden, willen we je aanraden even contact op te nemen met jouw provider voor het vaste internet.
Nou dat was dus zeer teleurstellend.
Overigens was de speedtest die ik hierboven beschreef van Tele2 in ditzelfde toestel. Bereik ook overal zeer goed te noemen. In huis was zelfs mijn 4g soms sneller dan mijn wifi. Dus het probleem van het toestel (Galaxy S20 plus) lijkt me uitgesloten.
Dan rest mij inderdaad alleen nog om een klacht in te dienen.