Blondie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bereik net over grens bij Urmond (Maasmechelen)?

Ik woon net over de grens in België (3630 Maasmechelen-Eisden) en wil overstappen naar Vodafone / Sizz. Heb een prepaid Vodafone kaartje gekocht om bereik te testen, prima bereik ook in huis! Vriendin had echter met haar Vodafone simkaart totaal GEEN bereik bij mij thuis. Ook in mijn gsm geen bereik met haar kaartje. Ligt dus niet aan toestel. Hoe kan dit? En heeft iemand in mijn buurt ervaring met Vodafone bereik?
3 Reacties 3
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Blondie, toen jij het bereik testte, was je toen aangemeld op het Vodafone NL-netwerk? Of was je via roaming verbonden met bijvoorbeeld Proximus of een andere Belgische provider? Als jij daadwerkelijk met ons netwerk verbonden was en een goede verbinding had, is de oorzaak waarschijnlijk dat de simkaart van je vriendin beschadigd is. Wanneer zij vaker deze klachten ervaart, kan ze het beste even bij een Vodafone winkel naar binnen lopen voor een nieuwe sim. Ze dient dan wel haar legitimatiebewijs en bankpas mee te nemen! Wat betreft het bereik in het buitenland verder nog dit: vaak is er vlak over de grens wel bereik, maar je zult begrijpen dat we dit niet kunnen garanderen.
Blondie
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Sido, bedankt voor je reply.
Ik heb mijn netwerk altijd op handmatig staan, nooit automatisch. Toen ik de simkaart van mijn vriendin in mijn gsm had, heb ik ook handmatig netwerk proberen te kiezen, maar hij gaf als opties alleen maar 3 Belgische netwerken. Heb ook op diverse plekken in huis geprobeerd. Met mijn kaartje en handmatige netwerk-keuze krijg ik wel altijd de optie Vodafone.
Nu heb ik nog een vraag... klopt het dat Sizz exact hetzelfde bereik heeft als Vodafone of zit hier toch verschil in? Heb gehoord dat Sizz maar voor 80% gebruik mag maken van de Vodafone-masten, dus het bereik zal minder zijn.
Ik woon overigens echt vlak over de grens en moet echt wel NL-bereik kunnen krijgen, zeker volgens jullie dekkingskaart.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Blondie,

Sizz maakt volledig gebruik van het Vodafone netwerk.

Ik adviseer je vriendin om haar simkaart te laten testen in een Vodafone winkel. Mocht de simkaart defect zijn dan kan ze deze direct laten vervangen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic