bhoewar

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

bereik in huis

Wij zijn sinds kort verhuisd naar een nieuwbouw woning in Voorburg. Sinds het moment dat we daar wonen kunnen we bijna niet meer bellen in huis met onze mobiele telefoons (iphone 4). Als ik al aan de tel ben, dan wordt de verbinding abrupt verbroken. Ik moet telkens een tiental meter voor de huisdeur staan om te bellen. Dat gaat mij iets te ver.
 
Zou u kunnen kijken waar dit aan kan liggen?
 
Gr,
Bhoewar
30 Reacties 30
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Netwerk dekking al eens bekeken?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi Bhoewar,

Het is mogelijk dat de materialen die gebruikt zijn in je huis het signaal beïnvloeden. We kunnen dan ook geen binnendekking garanderen.
Echter geef je aan dat je een tiental meter voor je huis moet staan voor goed signaal om te bellen. Het is mogelijk dat in een nieuwbouwwijk nog geen mast is die de dekking garandeert.

Je zou eens kunnen proberen om je iPhone op 2g in te stellen ipv 3g. Om te bellen heeft 2g namelijk een veel groter en stabieler bereik. Dan kun je voor internet gewoon wifi thuis gebruiken.

Als je een postcode voor ons hebt kunnen we ook de dekking op je postcode nakijken.

bhoewar
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Eigenlijk zou ik 3g uit moeten schakelen?
postcode is 2274 SV Voorburg
 
Het zijn nieuwbouwwoningen in een bestaande woonwijk.
Het is voor ons nu geen doen, omdat we beiden een Vodafone abbonement hebben. We zijn dus ook mobiel bijna niet bereikbaar.
bhoewar
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Waar kan ik dat zien?
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Ja 3g moet je dan uitschakkelen, dan word 2g automatisch geactiveerd en zou alles het moeten doen
bhoewar
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb ik zojuist bekeken. Maar die snelheden gelden niet als ik binnen ben
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik heb de dekking nagekeken maar op 2g is die perfect. Er staat een aantal straten verder namelijk een mast.
Wat ik wel zie is dat de 3g dekking net op jouw postcode iets verminderd is. Dat in combinatie met een goed isolerende woning kan ervoor zorgen dat 3g binnen in ieder geval niet werkt.

Op je iPhone 4 kun je via instellingen - algemeen - mobiel netwerk - schakel 3g in moet grijs zijn. Dan staat het uit.

Kun je me laten weten of dat een verbeterd signaal geeft? De 2g dekking zou namelijk perfect moeten zijn.
bhoewar
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedemorgen Arina,
 
Dank voor je bericht. Ik heb het gisteravond nog getest. Het lijkt beter te gaan, maar toch viel ik nog een paar keer weg. De verbinding werd abrupt verbroken. Het zou toch niet mogen zijn dat het aan een nieuwbouw woning ligt?
 
Gr,
Dennis
bhoewar
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
We zijn nu ruim een maand verder, maar ik heb nog geen oplossing. Ik kan nog steeds niet mobiel bellen in huis.
Gelukkig heb ik wifi, zo heb ik tenminste nog draadloos internet in huis.
 
Hoe nu verder?
 
Gr,
Dennis
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
bhoewar schreef:
We zijn nu ruim een maand verder, maar ik heb nog geen oplossing. Ik kan nog steeds niet mobiel bellen in huis.
Gelukkig heb ik wifi, zo heb ik tenminste nog draadloos internet in huis.

Hoe nu verder?

Gr,
Dennis
Hoi Dennis, heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel uit te proberen ? Ik wil daarmee controleren of het een toestel of simkaart gerelateerd probleem is. De 3G dekking is nog steeds niet optimaal maar dan kunnen we de twee eerder genoemde opties uitsluiten en verder kijken wat de mogelijkheden zijn.
melinoi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een galaxy s3 en ik moet voor op straat of in de auto zitten om te bellen. Word er echt gek van. Is hier een oplossing voor? Postcode is 8434nn waskemeer.
Ik heb al een andere telefoon geprobeerd. Netwerk op 2g. Niks helpt.. word een beetje radeloos er van.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Melinoi,

Dat is niet de bedoeling inderdaad. Vaak ligt dit probleem aan de constructie/omgeving van het huis. Er zijn erg veel materialen die de straling van de mast tegen houden. Denk hierbij aan beton, ijzerconstructies, dubbele beglazing, isolatie enzovoort. Je kunt in dat geval eens kijken naar SignaalPlus. Ik heb hier een link voor je: http://voda.fo/ne/i3ct3 Wat vind je hier van?
melinoi

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb even gekeken. Maar het is wel best prijzig vind ik voor een kastje. Heb even met de iphone van een kennis geprobeerd maar daar heb ik wel beter berijk mee. Is het niet mogelijk mijn s3 voor een iphone om te ruilen met wat geld erbij?

Groetjes melvin.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nee, dat gaat niet. Eigenlijk is het ook wel opvallend. De iPhone is een uitstekend toestel maar de antenne is een van de puntjes die vaak net iets minder sterk is dan andere toestellen. Het zou ook aan je toestel of je sim kunnen liggen. Ik zou sowieso even een nieuw simkaartje halen in de Vodafone winkel (neem wel je ID bewijs mee). Bij dit soort klachten is een nieuwe sim gratis, en mijn collega's kunnen in de winkel gelijk even een paar kleine testjes met je toestel doen.
joeywitteveen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net contact gehad met de klantenservice van vodafone over hetzelfde probleem.
Er werd mij verteld dat er in mijn omgeving weinig dekking is.
Dus ik vroeg wat er gedaan kan worden om dit te verbeteren.
Het antwoord hierop was dat ik een 3G router/modempje kon aanschaffen van €85.
Dit vond ik toch wel erg prijzig dus ik vroeg of er geen andere oplossing was.
Toen vertelde de dame van de klantenservice mij dat er binnenshuis geen garantie gegeven kon worden voor een optimale dekking omdat een huis goed geïsoleerd kan zijn.
Waarop ik antwoorde dat het huis waarin ik woon 100jaar oud is en geen isolatie kent.
De dame antwoordde dat ze snapte dat het heel vervelend voor mij was.
Kortom, Wil ik mijn verbindingsproblemen oplossen dan moet ik daar zelf geld voor betalen.
Ik vind dit zelf schandalig aangezien zij zelf al aangaf dat de dekking in mijn omgeving (Woerden) slecht is.
Ik ga dus maar eens nadenken of ik mijn contract met vodafone niet wil laten ontbinden.
 
bhoewar
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Maurice,
 
Dat heb ik al geprobeerd, helaas zonder resultaat. Mijn visite heeft ook problemen met hun bereik als zij bij thuis zijn.
Het ligt in ieder geval niet aan het toestel. Dit soort dingen zet je toch aan het denken om over te stappen.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
bhoewar schreef:
Hoi Maurice,

Dat heb ik al geprobeerd, helaas zonder resultaat. Mijn visite heeft ook problemen met hun bereik als zij bij thuis zijn.
Het ligt in ieder geval niet aan het toestel. Dit soort dingen zet je toch aan het denken om over te stappen.
Hoi bhoewar, nou niet zo snel opgeven hoor 🙂

Slechte dekking kan meerdere oorzaken en hoeft niet altijd direct aan het netwerk te liggen. Het zou ook kunenn zijn dat je huis behoorlijk goed geisoleerd is, een boom voor het huis of veel metaal in de buurt. Ik wil alleen maar aangeven dat we verder moeten gaan kijken naar de oorzaak van het probleem.

bhoewar
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee ik zal ook niet zo snel opgeven hoor. Ik wil juist een oplossing hebben.
Ik baal er alleen van dat iedereen die bij mij thuis met zijn/ haar mobiel wil bellen
dat niet lukt. Het is gewoon frustrerend.
 
Ik heb ook weer sinds kort een huis telefoon aangeschaft alleen om bereikbaar te blijven, dat is toch schandalig.
Een huistelefoon is helemaal niet meer van deze tijd.
 
Wat zou Vodafone voor mij kunnen betekenen om het probleem op te lossen?
 
Gr,
Dennis
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
bhoewar schreef:

Wat zou Vodafone voor mij kunnen betekenen om het probleem op te lossen?

Gr,
Dennis
Hoi Dennis, ik heb hier een link voor je: http://voda.fo/ne/i3ct3 Wat vind je hier van?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic